Błędy, które popełniasz gotując zupę

AlicjaAlicja - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Zupy to najprostszy sposób na obiad. Dobrze smakują w dniu ich przygotowania, a jeszcze lepiej na drugi dzień. Można je przygotować w dużej ilości, zamrażać i podgrzewać. Niezależnie od tego, czy lubisz lekkie buliony, czy gęste, pełne mięsa i kawałków warzyw, wszyscy możemy się zgodzić, że zupy są niezastąpione.
Chociaż przygotowanie zupy wydaje się proste, unikaj typowych błędów, które mogą popsuć twój obiad.
1
Gotowe składniki
Ponieważ zupy najwięcej zyskują na smaku dzięki bulionowi, najlepiej przygotować go samodzielnie. Gotowanie własnego bulionu jest pracochłonne, ale warte czasu i energii. Oczywiście prościej jest kupić gotowy bulion lub kostki bulionowe, ale gotowe produkty są pełne niezdrowych dodatków, w tym glutaminianu sodu.

Rozgotowany makaron
Rozgotowany makaron czy ryż nie wyglądają na talerzu, a tym bardziej w zupie. Aby uniknąć wpadki, ryż dodawaj na około 20 minut przed zakończeniem gotowania, a makaron w ciągu ostatnich 10 minut gotowania zupy. Możesz również ugotować ryż i makaron oddzielnie.
2
Dodawanie składników w nieodpowiednim czasie
Różne składniki zupy wymagają różnych czasów gotowania. Unikaj dodawania wszystkiego naraz, zamiast tego spróbuj rozłożyć gotowanie w czasie. Większość zup zaczyna się od bazy, takiej jak duszony czosnek czy cebula. Następnie dodaje się wodę i warzywa, w zależności od tego jak długo będą się gotować.

Przyprawy
Wiele osób w trakcie gotowania zupy przyprawia ją za wcześnie, aby stwierdzić, czy bulion jest zbyt słony a pieprz zgorzkniał. Zupy przyprawiaj na sam koniec gotowania.

Korzystanie z suszonych ziół
Suszone zioła wypadają blado w porównaniu ze świeżymi. To dzięki tym ostatnim zupy pachną wspaniale. Posiekaj garść wybranych ziół i dodaj do garnka z zupą.
3
Niedogotowane warzywa
Nie wszystkie warzywa gotują się w takim samym tempie. Pamiętaj o tym, aby uniknąć niedogotowanych lub rozgotowanych warzyw. Słodsze mogą wymagać więcej czasu, a delikatniejsze rodzaje warzyw dodawaj później. Jeśli robisz kremową zupę, musisz uważać, aby wszystkie warzywa były ugotowane, ponieważ będą blendowane.

Dodawanie zbyt dużej ilości nabiału
Bardzo łatwo przesadzić z kwaśną śmietaną lub jogurtem w celu osiągnięcia bogatego smaku. Zupy, które mają za dużo nabiału, nie smakują dobrze albo mogą stać się zbyt kwaśne.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

rosół z makaronem na talerzu
Wywar rybny
zupa

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane