Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Mięsa i Podroby > Jak sprawdzić, czy produkty są przeterminowane?

Jak sprawdzić, czy produkty są przeterminowane?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Za każdym razem, gdy trafiasz do sklepu spożywczego - bez względu na to, jak starasz się oszczędzać - rachunek za zakupy jest zawsze większy niż oczekiwałaś. Wystarczy, że zauważysz, że są promocje czy wyprzedaże, a okaże się, że zawsze kupujesz więcej produktów spożywczych niż zamierzałaś. Pomimo że doskonale wiesz, że za kilka dni będziesz zmuszona je wyrzucić, bo po prostu nie będziesz pewna, czy pożywienie nadaje się jeszcze do jedzenia. Oto sposoby, jak sprawdzić, czy produkty żywnościowe nadają się do spożycia i czy nie są zepsute:
1
Wędlina
Większość krojonych wędlin może leżeć w lodówce od trzech do pięciu dni. Pakowane wędliny można spożywać do 10 dniu po otwarciu opakowania. Jeśli zauważysz pleśń, zmiany w teksturze mięsa, przykry zapach octu lub amoniaku, będzie to oznaczało, że wędliny nie nadają się już do spożycia.

Oliwa z oliwek
Dotyczy to oliwy z pierwszego tłoczenia, ponieważ rafinowane oleje są wzbogacane substancjami przedłużającymi ich okres ważności. Jeśli oliwa z pierwszego tłoczenia jest wystawiona na na działanie ciepła i powietrza cenne właściwości oliwy znikają. Jak sprawdzić czy oliwa nadaje się jeszcze do jedzenia. Weź łyżkę oliwy w temperaturze pokojowej i spróbuj, jeśli oliwa nie ma smaku to znaczy,że należy ją wyrzucić. Świeża oliwa z pierwszego tłoczenia powinna mieć intensywny smak i aromat.
2
Ketchup, majonez, musztarda
Ketchup czy majonez to produkty, które często kupujemy, otwieramy, wstawiamy do lodówki, a potem zapominamy. Wydaje się, że produkty zawierające sól i ocet mogą stać w lodówce wiecznie.
Ketchup po otwarciu możemy przechowywać do około 6 miesięcy w lodówce. Zmiany w kolorze i strukturze ketchupu oznaczają, że nie nadaje się już do spożycia. Inne produkty, takie jak na przykład musztarda, mogą być otwarte nawet przez rok.

Sery
Twarde sery - takie jak cheddar czy parmezan - mogą leżeć w lodówce nawet do 6 miesięcy. Nawet jeśli zacznie na nich rosnąć pleśń, możesz ją wyciąć i bezpiecznie zjeść resztę. Normalna pleśń będzie niebiesko- zielona lub biała, ale jeśli będzie w innym kolorze, ser nadaje się do wyrzucenia.
Sery miękkie takie jak mozzarella czy feta psują się dosyć szybko. Pojawienie się pleśni na tych rodzajach sera oznacza,że nadają się do wyrzucenia.
3
Masło
Istnieją dwie metody przechowywania masła: w lodówce lub w temperaturze pokojowej. Jeśli przechowujesz masło w kuchni w temperaturze pokojowej pamiętaj, że to nie tylko ciepło sprawia,że ono jełczeje, ale światło wpływa na szybszy proces psucia się produktów. Jeśli przechowujesz masło w lodówce, będzie nadawało się do spożycia przez około 4 miesiące.

Dżemy
Dżem to jeden z najbardziej popularnych produktów, które znajdziemy w lodówce. Łatwo jednak zapomnieć, jak długo słoik z dżemem migruje z drzwiczek lodówki na półkę. Najbardziej oczywistą oznaką, że dżem się zepsuł, jest rozwój pleśni. Jeśli tylko zauważysz ją na dżemie, wyrzuć całość.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ten dżem smakuje tak jak ciasto dyniowe. Jest fantastyczny razem z tostami, bagietkami i każdym innym pieczywem. W...
Jak zrobić dżem dyniowy?
Ten dżem smakuje tak jak ciasto dyniowe. Jest fantastyczny razem z tostami, bagietkami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt