Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Fantastyczne zastosowania octu, o których warto wiedzieć

Fantastyczne zastosowania octu, o których warto wiedzieć

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Pierwszą rzeczą, jaka przychodzi na myśl po usłyszeniu słowa "ocet” jest często… sałatka. Jednak płyn ten ma wiele innych zastosowań. Nie tylko może zastąpić drogie produkty do czyszczenia, jakie zwykle trzymamy pod umywalką, ale także może być stosowany do zabiegów pielęgnacyjnych i upiększających ciało.

Biały ocet
Biały ocet to jeden z tych produktów, które są niezbędne w każdym domu. Oto kilka przykładów jego zastosowań:

Usuwa plamy z potu
Spryskaj dużą ilością octu miejsce, w którym powstały na odzieży plamy potu i pozostaw go na 10 minut. Koszulka będzie wyglądała jak nowa.

Dzięki niemu łazienka może lśnić czystością
Ocet wykazuje właściwości wybielające i przeciwbakteryjne. Rozcieńcz jedną część octu w dwóch częściach wody i przelej mieszankę do butelki ze spryskiwaczem. Spryskuj nią miejsca, które wymagają czyszczenia. Będą lśnić jak nigdy przedtem.
1
Niszczy chwasty
Biały ocet może być bardzo skuteczny w niszczeniu trawy i wszelkich chwastów oraz w hamowaniu ich wzrostu. Spryskujemy nim bezpośrednio liście i łodygi.

Nadaje włosom jedwabistą miękkość
Jeśli chcemy uzyskać jedwabiście miękkie włosy, przygotowujemy następującą miksturę: mieszamy 1 część białego octu z 2 częściami wody. Tak uzyskaną mieszanką spryskujemy włosy od nasady po same końcówki i pozostawiamy na 10 minut, a następnie spłukujemy czystą wodą.

Neutralizuje zapach papierosów
Aby zneutralizować zapach dymu papierosowego, wlewamy ocet do miski i stawiamy ją w miejscu, z którego chcemy się pozbyć brzydkiego zapachu.

Przedłuża trwałość lakieru do paznokci
Przed nałożeniem pierwszej warstwy lakieru do paznokci zanurz końcówki palców w occie na 10 minut.

Usuwa plamy z podłogi i dywanów
Aby przygotować mieszankę, która usunie plamy z podłogi czy z dywanu, mieszamy 1 szklankę białego octu z 2 litrami ciepłej wody. Aby wyczyścić podłogę lub dywan, nakładamy na plamę uzyskaną mieszankę, a następnie dodajemy niewielką ilość detergentu. Pozostawiamy do wysuszenia, po czym czyścimy.
2
Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy to nie tylko doskonały dodatek do sałatki, ale także płyn, który można z powodzeniem użyć do pielęgnacji ciała. Należy go jednak zawsze rozcieńczać w wodzie w celu uniknięcia reakcji alergicznych. Ocet aplikujemy wieczorem, aby uniknąć kontaktu ze słońcem, gdyż może on wywołać powstanie plam na skórze.

Usuwa plamy na skórze powstające w starszym wieku
Pomaga usunąć martwe komórki, sprawiając, że skóra staje się świeża i wygląda młodziej. Dodaj łyżkę octu jabłkowego do połowy szklanki wody i nakładaj taką mieszankę na skórę na całym ciele przy pomocy wacika. Pozostaw na pół godziny i spłucz wodą.

Leczy trądzik i wypryski
Usuwa nadmiar tłuszczu ze skóry, przeciwdziałając rozwojowi infekcji. Ponadto ocet jabłkowy wpływa korzystnie na wygląd blizn potrądzikowych, odblokowuje pory skóry i pozwala jej odpowiednio oddychać.

Jest doskonałym tonikiem do twarzy
Przygotuj mieszankę z 2 szklanek wody i 1 łyżki octu jabłkowego. Namocz w niej wacik i aplikuj mieszankę na skórę twarzy, omijając okolice oczu. Powtarzaj czynność każdego wieczoru podczas toalety. Nie spłukuj mieszanki. Ocet jabłkowy pomaga utrzymać odpowiednie pH skóry, usuwa zanieczyszczenia i poprawia krążenie krwi.
3
4. Leczy łupież
Ocet jabłkowy w przypadku łupieżu może zdziałać cuda. Wymieszaj ¼ szklanki octu z ¼ szklanki wody i przelej do butelki ze spryskiwaczem. Spryskaj uzyskaną mieszanką skórę głowy i włosy, owiń głowę ręcznikiem i pozostaw na 15 minut, a następnie spłucz. Można także dodać nieco octu do szamponu podczas mycia włosów.

Pomaga pozbyć się sińców
Zamocz wacik w mieszance niewielkiej ilości wody z octem jabłkowym i przykładaj go bezpośrednio na siniaki. Pozostaw na godzinę. Właściwości antybakteryjne pomogą załagodzić uraz, poprawią krążenie i przyspieszą gojenie.

Łagodzi ból po ukąszeniach komarów
Ocet jabłkowy ma właściwości antyseptyczne i antybakteryjne, które pomagają pozbyć się świądu i zmniejszyć obrzęk.
4
Ogólne zalecenia dotyczące stosowania octu jabłkowego na skórę:
Nigdy nie przykładaj do skóry czystego octu - zawsze rozcieńcz go wodą. W przeciwnym razie może pozostawić plamy lub wywołać reakcje alergiczne na skórze. Zalecane proporcje to 1 część octu i 3 części wody.
Przed użyciem mieszanki silnie potrząśnij butelką, gdyż składniki te mogą się rozwarstwiać.
Przed nałożeniem roztworu octu jabłkowego na twarz sprawdź, czy nie wywoła u ciebie reakcji alergicznej. W tym celu zaaplikuj jego niewielką ilość na rękę i poczekaj kilka minut. Jeśli nie zauważysz żadnej reakcji, możesz zaaplikować ocet na twarz.
W przypadku nakładania octu jabłkowego na twarz po raz pierwszy, zaleca się spłukać go już po 5 minutach ciepłą wodą. Następnym razem można wydłużyć czas pozostawania octu na skórze.
Zabiegi wykonuj wieczorem
Pamiętaj, że wszystkie te zabiegi powinno się wykonywać wieczorem, aby uniknąć kontaktu skóry ze słońcem.
Rozcieńczony w wodzie ocet można przelać do butelki ze spryskiwaczem i stosować jako płyn odświeżający. Należy jednak unikać kontaktu z oczami.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

zenek - 2017-06-16
swietny pomysl - przestane walic potem a zaczne walic octem. dzieki za porade
 
Ocet ziołowy to wyśmienity dodatek do sałatek, sosów i marynat. Jego przygotowanie jest banalnie proste, a możliwości...
5 przepisów na ocet ziołowy
Ocet ziołowy to wyśmienity dodatek do sałatek, sosów i marynat. Jego przygotowanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt