Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Produkty spożywcze, które pomagają w walce ze zmarszczkami

Produkty spożywcze, które pomagają w walce ze zmarszczkami

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie od dziś wiadomo, że to co naturalne - jeśli chodzi o pielęgnację skóry - jest najlepsze. Im zdrowsze są pokarmy które spożywasz, tym lepiej będzie wyglądać twoja skóra. Wysoka zawartość witaminy C w owocach cytrusowych dodaje blasku i zmniejsza tempo starzenia się skóry. Chcesz wiedzieć, jakie inne produkty pomogą ci pozbyć się zmarszczek? Wskazówki znajdziesz poniżej.

1. Pomidory:

Pomidor jest bogatym źródłem witaminy A, witaminy K, witaminy B1, B2, B3, B5 i B6, a także minerałów takich jak magnez, żelazo i fosfor. Bogaty jest również w przeciwutleniacze w tym ten o nazwie likopen, który ma właściwości przeciwstarzeniowe i działa jak filtr przeciwsłoneczny. Pomidor pomaga oczyścić i zamknąć pory w skórze i przez to zapobiec powstawaniu pryszczy. Można go dodać do potraw w postaci puree lub jeść je na surowo czy pić zdrowy sok pomidorowy. Równie korzystne jest zastosowanie miąższu z pomidora bezpośrednio na skórę. Pomidory mogą zapewnić najlepszą metodę do utrzymania młodego wyglądu skóry i zabezpieczać ją przed uszkodzeniem spowodowanym promieniowaniem słonecznym. Testy wykazują, że spożywanie koncentratu pomidorowego lub nawet keczupu może chronić przed poparzeniami słonecznymi i starzeniem się skóry spowodowanym ekspozycją na światło słoneczne.
1
2. Awokado:
Awokado zawiera spore ilości witaminy C, która również jest istotna dla zdrowia skóry. Powinniśmy mieć zapewnione wiele źródeł tej witaminy w naszej diecie każdego dnia, ponieważ jest rozpuszczalna w wodzie i nasz organizm nie jest w stanie przechowywać jej dłużej, aby zużyć odpowiednią dawkę w trakcie deficytu. Kwasy tłuszczowe omega-9 są jednym z budulców zdrowej cery, które również znajdziemy w owocach awokado, a nawet częściej w oleju z awokado. Zapewniają między innymi odpowiedni poziom nawilżenia i w konsekwencji zdrowszy, młodszy wygląd.

3. Łosoś :
Łosoś ma dużą zawartość kwasów tłuszczowych omega-3, który jest niezbędny do utrzymania skóry w odpowiednim stopniu nawilżonej i zniwelowania ilości zmarszczek. Łosoś zawiera również selen, minerał, który chroni skórę przed ekspozycją na słońce. Dodatkowo według naukowców kwasy tłuszczowe omega-3 zawarte w tłustych rybach, takich jak łosoś i pstrąg, selektywnie hamują wzrost i indukują śmierć komórek we wczesnym stadium nowotworów skóry i jamy ustnej.
2
4. Marchew:

Marchew zawiera witaminę C, która wspomaga produkcję kolagenu w organizmie. Kolagen to białko, które jest niezbędne dla utrzymania elastyczności skóry. Pomaga uniknąć zmarszczek i blokuje proces starzenia się skóry. Witamina A działa jako przeciwutleniacz, niweluje również działanie wolnych rodników, aby zapobiec oznakom starzenia się skóry, takim jak zmarszczki, przebarwienia i nierówny koloryt skóry. Nie zapomnij zatem dodać marchewek do swojej diety. Są one bogate w potas, dlatego picie soku z marchwi może pomóc utrzymać skórę nawilżoną w odpowiednim stopniu.

5. Buraki:

Buraki ćwikłowe są bogatym źródłem żelaza, witamin i minerałów, co z pewnością pomoże osiągnąć zdrową i lśniącą skórę. Jeśli zapewnisz swojemu ciału odpowiednią dawkę witamin od wewnątrz, to na pewno zrewanżuje ci się na zewnątrz, poprzez stan skóry. Wypicie szklanki soku z buraków regularnie raz dziennie pomaga oczyścić organizm z toksyn. Dodatkowo burak oczyszcza krew i zapewnia zdrowy i świetlisty wygląd skóry bez zmarszczek. Wysoka zawartość kwasu foliowego w burakach stymuluje produkcję i naprawę komórek skóry, co pomaga chronić przed przedwczesnym starzeniem się.

6. Truskawki:

Kwasy owocowe, jakie możemy znaleźć w truskawkach, działają jak naturalny środek wybielający. Jeśli szukasz zdrowej przekąski, zdecyduj się na garść truskawek, które są pełne witamin. Możesz dodać również zdrowy jogurt naturalny i odrobinę miodu, a działanie będzie jeszcze lepsze. Truskawki możesz nakładać bezpośrednio na twarz, a w 15 minut zauważysz, że skóra stanie się bardziej lśniąca i odżywiona.

7. Gorzka czekolada:
Produkt ten zawiera wysoki poziom silnych przeciwutleniaczy. Dla maksymalnego efektu stosuj czekoladę, która ma co najmniej 70 procent zawartości kakao. Już dwie kostki dziennie powinny wystarczyć, aby poprawić stan twojej skóry i opóźnić procesy starzenia.
3
8. Nasiona słonecznika:
Nasiona te są bogatym źródłem witaminy E, witaminy B, zawierają sporą ilość białka i ważnych minerałów, takich jak cynk czy magnez. Witamina E jest postrzegana jako silny, a jednocześnie naturalny środek opóźniający procesy starzenia się skóry, zapewnia ochronę przed działaniem wolnych rodników, chroni przed wpływem promieni słonecznych, co jest niezbędne dla utrzymywania witalności i jędrności skóry.

9. Granat :
Ten pyszny owoc jest pełen wartościowych antyoksydantów, co sprawia, że jest to naturalny środek zapobiegający procesom starzenia. Witamina C obecna w granacie w dużych ilościach odgrywa kluczową rolę w tworzeniu kolagenu (który jest niezwykle ważny dla zachowania zdrowia i jędrności skóry). Jeden granat zawiera 48 procent dziennej zalecanej dawki witaminy C. Ponadto dzięki zawartości mikroelementów chroni skórę przed przesuszaniem.

10. Orzechy włoskie:
Oferują one zdrowe tłuszcze omega-3, które wzmacniają błony komórek skóry, dbając o odpowiedni poziom nawilżenia i dostarczają składników odżywczych, które utrzymują ją lśniącą i zdrową, a także niwelują działanie toksyn, które mogą uszkadzać komórki naskórka. Te odżywcze kwasy tłuszczowe koją suchą i podrażnioną skórę. Mogą również zmniejszyć stan zapalny skóry i odgrywają ważną rolę w ochronie skóry przed szkodliwym działaniem promieni UV.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jesteś tym, co jesz. Przysłowie to pasuje bardzo dobrze, jeśli chodzi o naszą skórę. Według dietetyk Nocilette Pace,...
11 produktów, które pomogą zwalczyć zmarszczki
Jesteś tym, co jesz. Przysłowie to pasuje bardzo dobrze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt