Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Zdrowotne zastosowania soli kuchennej

Zdrowotne zastosowania soli kuchennej

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Sól kuchenna, którą możesz znaleźć w swojej kuchni, była od wieków wykorzystywana przez ludzi na wiele sposobów. Choć niewielka ilość soli jest niezbędna dla zdrowia ludzi i niektórych zwierząt, to dobrze wiadomo, że nadmierne spożycie soli jest szkodliwe dla zdrowia. Dziś sól może być wykorzystywana nie tylko do celów konsumpcyjnych. Istnieje wiele zastosowań dla tej substancji, które wykraczają daleko poza gotowanie i doprawianie żywności. Oto najciekawsze, niezwykłe i zdrowe zastosowania zwykłej soli:
1
1. Łagodzi ból gardła

Ból gardła, który może wynikać z wielu powodów, takich jak przeziębienie, nadmiernie suche powietrze czy infekcja, można leczyć solą kuchenną. Płukanie gardła wodą z solą pomoże zwalczyć ból i stan zapalny. Sól działa jak środek antyseptyczny i pomaga pokonać infekcję.
Dodaj ½ łyżeczki soli do 1 szklanki ciepłej wody. Dobrze wymieszaj do rozpuszczenia soli. Płucz gardło tym roztworem przez kilka sekund, potem wypluj. Proces powtarzaj w regularnych odstępach czasu przez kilka dni.

2. Leczy afty
Afty, które są owrzodzeniem błony śluzowej wewnątrz jamy ustnej, mogą powodować pieczenie, bóle, gorączkę, zapalenie i obrzęk węzłów chłonnych. Czasami stają się bardzo bolesne, ale można uzyskać ulgę dzięki soli kuchennej. Płukanie ust słoną wodą złagodzi ból i pomoże przyspieszyć proces gojenia.

Rozpuść 2 łyżeczki soli w ¼ szklanki ciepłej wody i wymieszaj do rozpuszczenia. Płucz usta przez co najmniej 20 sekund, potem wypluj. Powtarzaj proces 3 do 4 razy dziennie.
2
3. Łagodzi bóle stóp
Ponieważ bóle stóp mogą utrudniać chodzenie, ludzie chcą się pozbyć tego problemu tak szybko jak to możliwe. Czy cierpisz na ból palców, pięty, podeszwy, kostki czy podbicia, ulgę przyniesie ci zwykła sól kuchenna.

Dodaj ½ szklanki soli do zbiornika z ciepłą wodą. Mocz nogi w ciepłym roztworze soli przez 10 do 15 minut. Osusz stopy i masuj je delikatnie przez 5 minut.

4. Zwalcza zapalenie spojówek
Zapalenie spojówek jest drażniącą i bolesną dolegliwością, którą można wyleczyć solą kuchenną. Działa ona jak naturalny środek odkażający, który może pomóc w walce z przyczyną problemu, którą zazwyczaj są bakterie lub wirusy. Sól łagodzi także ból i zaczerwienienie.

Zagotuj 1 szklankę wody destylowanej zmieszanej z 1 łyżeczką soli. Pozostaw do ochłodzenia do temperatury pokojowej. Użyj roztworu do przemywania oczu przy pomocy wacików bawełnianych.
Powtarzaj proces kilka razy dziennie.
3
5. Naturalna pasta do zębów

Sól jest świetną alternatywą dla pasty do mycia zębów, której można użyć, aby utrzymać swoje uzębienie czyste i wolne od bakterii i próchnicy. Cząstki soli pomogą pozbyć się płytki nazębnej, co z kolei zmniejsza ryzyko wielu problemów jamy ustnej.

Zanurz zwilżoną szczoteczkę w soli kuchennej lub soli morskiej, a następnie szczotkuj zęby. Powtarzaj proces co najmniej raz dziennie. Można również wymieszać zwykłą sól z równą ilością sody oczyszczonej i myć zęby taką mieszaniną regularnie.

Uwaga: W przypadku używania soli bądź delikatny. W przeciwnym razie możesz uszkodzić dziąsła i szkliwo zębów.

6. Zmniejsza opuchliznę oczu

Jeśli wstajesz rano z opuchniętymi oczami ze względu na późne pójście spać lub płacz, możesz łatwo pozbyć się problemu solą zmieszaną z wodą. Chociaż sól pomoże napiąć skórę, ciepło z wody będzie zmniejszać stan zapalny.

Zmieszaj ½ łyżeczki soli w misce z ciepłą wodą. Zanurz waciki w takim roztworze. Umieść je na zamkniętych powiekach przez kilka minut. Pozostaw je przez 15 do 20 minut.
4
7. Łagodzi ukąszenia owadów i użądlenia
Ukąszenia owadów i użądlenia, mogą być bolesne i swędzące. W celu zmniejszenia dolegliwości, zastosuj zwyczajną sól kuchenną. Sól to świetny sposób, aby pomóc zneutralizować jad pszczoły lub użądlenia. Ze względu na swoje właściwości antyseptyczne dezynfekuje również miejsce ukąszenia. Ponadto wyciąga toksyny i skutecznie redukuje ból i stan zapalny.

Ukąszenie lub użądlenie przemyj antyseptycznym mydłem i ciepłą wodą. W przypadku pszczół należy usunąć żądło. Nałóż pastę z soli i odrobiny wody w miejscu ukąszenia lub użądlenia.
Pozostaw do wyschnięcia, a następnie spłucz ciepłą wodą. Powtórz w razie potrzeby.

8. Leczy katar i zatkany nos
Zarówno dla osoby dorosłej czy dziecka, płukanie nosa solą fizjologiczną jest jednym z najlepszych środków na katar. Sól pomoże rozluźnić śluz, dzięki czemu łatwiej będzie go wydmuchać.

Wymieszaj 1 łyżeczkę soli w 2 szklankach ciepłej wody destylowanej. Za pomocą narzędzia do irygacji nosa przepłucz nos. Powtarzaj płukanie 1 lub 2 razy dziennie przez kilka dni.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wszyscy wiemy, że sól doskonale sprawdza się w kuchni. Idę jednak o zakład, że niewielu z was zdaje sobie sprawę, że to...
Jak czyścić solą?
Wszyscy wiemy, że sól doskonale sprawdza się w kuchni. Idę jednak o zakład, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt