Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie kuchni > Produkty, których nie wolno wrzucać do zlewu

Produkty, których nie wolno wrzucać do zlewu

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Nie ma znaczenia, czy przygotowujesz szybką przekąskę, czy duży świąteczny obiad. Zawsze zostaje mnóstwo naczyń do zmywania i resztki jedzenia zalegające w zlewie. Właśnie te ostatnie mogą być przyczyną wielu, mówiąc wprost - obrzydliwych, problemów. Zatory z tłuszczu, resztek jedzenia i odpadków zatykają rury i niszczą kanalizację. Oto, czego pod żadnym pozorem nie wolno wrzucać do zlewu:
1
Tłuszcz
Smażony boczek jest pyszny i uwielbia go mnóstwo osób. Co jednak zrobić z tłuszczem pozostałym po smażeniu? Nawet nie myśl o tym, aby wlewać gorący tłuszcz do zlewu. Oleje do smażenia czy pieczenia są jednym z głównych winowajców zatkanych rur. Jeśli zator w rurach już powstał, spróbuj wlać do zlewu mieszaninę wrzącej wody, octu i sody.

Makaron i ryż
Jeśli jesteś miłośnikiem makaronu i ryżu najprawdopodobniej gotujesz go kilka razy w tygodniu. Makaron i ryż pęcznieją, nawet po ugotowaniu, w kontakcie z wodą. Resztki z obiadu pozostawione w zlewie mogą z łatwością zatkać rury kanalizacyjne.
2
Leki
Leki to najgorsza rzecz, jaką możesz wrzucić do zlewu. Nie zatkają co prawda rur ,ale są niezwykle toksyczne dla środowiska naturalnego. Leki dostają się do wody, zanieczyszczają rzeki i mogą poważnie zaszkodzić zwierzętom wodnym.

Włóknista żywność
Dieta bogata w błonnik jest zdrowa dla ciebie, ale resztki takiej żywności mogą wykończyć rury. Włókniste rośliny takie jak seler, kukurydza, czy fasolka szparagowa mogą z łatwością zatkać zlew. Jeśli często wrzucasz resztki selera do zlewu, „nici: z niego mogą utknąć w rurach odpływowych.

Fusy z kawy
Prawdopodobnie wypijasz filiżankę kawy przed wyjściem do pracy, a potem parzysz kolejną w biurze. Po wypiciu małej czarnej nigdy nie wyrzucaj fusów do zlewu, ponieważ mogą gromadzić się w rurach i doprowadzić do ich całkowitego zatkania. Co zrobić z fusami? Możesz ich używać jako kompostu lub środka przeciw szkodnikom w ogrodzie.
3
Skorupki z jajek
Jeśli chodzi o skorupki z jajek chyba większość ludzi zgadza się że są szkodliwe dla zlewozmywaków i rur. Nie musisz ich od razu wyrzucać do śmieci. Mogą być bardzo przydatne. Dzięki temu,że zawierają duże ilości wapnia, są doskonałym składnikiem kompostu.

Mąka również znajduje się na liście składników, które nigdy nie powinny być wrzucane do zlewu. Pomyśl, co się dzieje z mąką, gdy wymieszasz ją z wodą. Powstaje substancja podobna do kleju, która natychmiast zatka rury i odpływ. Tak samo jak w przypadku makaronu czy ryżu niewielka ilość mąki nieznacznie wpłynie na zatkane rury, jednak jeśli wrzucisz całą filiżankę, możesz już umawiać się na wizytę z zaprzyjaźnionym hydraulikiem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czyszczenie zlewu wydaje się być rzeczą banalną dla jednych, ale nie tak oczywistą dla innych. Dlatego powstał ten...
Jak czyścić zlewozmywak ze stali nierdzewnej?
Czyszczenie zlewu wydaje się być rzeczą banalną dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt