Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

darek_25041 - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Filet z pangi jest sprzedawany w całej Europie za bardzo niską cenę i między innymi dlatego jest tak popularny. Jednak ta pochodząca z Wietnamu ryba jest bardzo niskiej jakości i może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Panga hodowana jest w pobliżu rzeki Mekong w Wietnamie, czyli jednej z najbardziej zanieczyszczonych rzek świata.
1
Co zawiera mięso pangi?
Panga hodowana jest w basenach zawierających ścieki, toksyny i bakterie, które znajdują się również w mięsie ryby. Poza tym eksperci podczas prowadzonych badań wykryli w niej duże ilości metali ciężkich, chloranów, izomerów heksachlorobenzenu i innych szkodliwych związków. Ryba ta może również zawierać antybiotyki.
2
Rybie mięso zawiera hormony
Filet z pangi jest bardzo niezdrowy. Ryby te żywią się odpadami, które mogą być bardzo niebezpieczne dla człowieka. W naturalnych warunkach ryby rosną cztery razy wolniej, ale te, które kupujemy w sklepie, są faszerowane antybiotykami i hormonami, aby były większe. Badania wykazały, że mięso zawiera hormony, które przyspieszają wzrost i rozmnażanie ryb. Te ostatnie są następnie sprzedawane przy współpracy z dużymi firmami, które nie interesują się ludzkim zdrowiem, ale są nastawione na działania biznesowe.
3
Zachowaj ostrożność i postaw na zdrowie
Panga jest sprzedawana po bardzo niskiej cenie, która przyciąga wzrok ludzi robiących zakupy w supermarketach, czy innych sklepach. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z niezwykle niskiej jakości mięsa. Ryba ta posiada niewystarczającą ilość składników odżywczych i nie zawiera w sobie kwasów omega-3, oleju czy innych istotnych substancji odżywczych, jakie zawierają ryby hodowane w zdrowych warunkach. Być może nie odczujesz tego w smaku, jednak spożywanie tych ryb może przynieść poważne konsekwencje dla zdrowia.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

tuńczyk puszka
Przechowywanie żywności
Karp

Podobne porady

Komentarze (36)

* Pola wymagane

Fifi
19.06.2017
A ja mam ją w akwarium
Przemek
16.06.2017
Panga to syf. Dlaczego ten produkt został dopuszczony do sprzedaży?
rybojad
16.06.2017
ostrzeżenie było dobra 20 lat temu
lemingBD
16.06.2017
Tak, dzięki Francji ryby są w UE 3 razy droższe. Dlatego tylko stąd po 40 zł za kg.1khk
xav
16.06.2017
Widziałem film dokumentalny na temat hodowli ryb, między innymi pangi w Wietnamie i łososia w krajach skandynawskich. Woła o pomstę do nieba, odechciewa się ryb. Panga hodowana jest niemalże w szambie, a wysoko rozwinięte kraje nordyckie karmią łososie truciznami.
Obrońca
16.06.2017
Bibliografia? Jakieś badania, wykonał jakiś ktoś i stwierdził że panga jest niezdrowa. Gratulacje za profesjonalnie napisany artykuł. Poraża.
greg
16.06.2017
szanowny serwisie, teraz wszystkie ryby są podejrzane; po katastrofie w fukushimie sprzedawanych jest wiele napromieniowanych ryb; zazwyczaj w promocji zapewne w krajach takich jak Polska; czy ktoś w Polsce bada napromieniowanie ryb?
Cin44
16.06.2017
Więc zakazać sprzedaży tego gatunku ryby w sklepach. Wprowadzić zakazy i nie wpuszczać tego towaru na granicach państwa. To takie trudne?
a.
16.06.2017
a ja widziałem szczegółowe wyniki badań - między innymi dorsza (bałtyckiego), śledzia (bałtyckiego) oraz pangi (azjatyckiej). I co się okazało - słynne DDT (przeciwko stonce) - w naszych rybach - 40 X więcej, rtęci - 50 razy więcej, metali ciężkich - więcej w naszych rybach co najmniej 10 X.
Panga jawiła się zaś jako jedna z lepszych ryb. To było na stronie polskiej. Badania obejmowały badania substancji zarówno pożytecznych dla zdrowia jak i szkodliwe.
jo
16.06.2017
A o łososiu norweskim to już niczego nie powiecie ?