Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Ryby > Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Filet z pangi jest sprzedawany w całej Europie za bardzo niską cenę i między innymi dlatego jest tak popularny. Jednak ta pochodząca z Wietnamu ryba jest bardzo niskiej jakości i może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Panga hodowana jest w pobliżu rzeki Mekong w Wietnamie, czyli jednej z najbardziej zanieczyszczonych rzek świata.
1
Co zawiera mięso pangi?
Panga hodowana jest w basenach zawierających ścieki, toksyny i bakterie, które znajdują się również w mięsie ryby. Poza tym eksperci podczas prowadzonych badań wykryli w niej duże ilości metali ciężkich, chloranów, izomerów heksachlorobenzenu i innych szkodliwych związków. Ryba ta może również zawierać antybiotyki.
2
Rybie mięso zawiera hormony
Filet z pangi jest bardzo niezdrowy. Ryby te żywią się odpadami, które mogą być bardzo niebezpieczne dla człowieka. W naturalnych warunkach ryby rosną cztery razy wolniej, ale te, które kupujemy w sklepie, są faszerowane antybiotykami i hormonami, aby były większe. Badania wykazały, że mięso zawiera hormony, które przyspieszają wzrost i rozmnażanie ryb. Te ostatnie są następnie sprzedawane przy współpracy z dużymi firmami, które nie interesują się ludzkim zdrowiem, ale są nastawione na działania biznesowe.
3
Zachowaj ostrożność i postaw na zdrowie
Panga jest sprzedawana po bardzo niskiej cenie, która przyciąga wzrok ludzi robiących zakupy w supermarketach, czy innych sklepach. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z niezwykle niskiej jakości mięsa. Ryba ta posiada niewystarczającą ilość składników odżywczych i nie zawiera w sobie kwasów omega-3, oleju czy innych istotnych substancji odżywczych, jakie zawierają ryby hodowane w zdrowych warunkach. Być może nie odczujesz tego w smaku, jednak spożywanie tych ryb może przynieść poważne konsekwencje dla zdrowia.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (36)

Fifi - 2017-06-19
A ja mam ją w akwarium
rybojad - 2017-06-16
ostrzeżenie było dobra 20 lat temu
Przemek - 2017-06-16
Panga to syf. Dlaczego ten produkt został dopuszczony do sprzedaży?
xav - 2017-06-16
Widziałem film dokumentalny na temat hodowli ryb, między innymi pangi w Wietnamie i łososia w krajach skandynawskich. Woła o pomstę do nieba, odechciewa się ryb. Panga hodowana jest niemalże w szambie, a wysoko rozwinięte kraje nordyckie karmią łososie truciznami.
lemingBD - 2017-06-16
Tak, dzięki Francji ryby są w UE 3 razy droższe. Dlatego tylko stąd po 40 zł za kg.1khk
marga - 2017-06-16
W Hiszpanii w stolowkach szkolnych jest zabroniona
jo - 2017-06-16
A o łososiu norweskim to już niczego nie powiecie ?
a. - 2017-06-16
a ja widziałem szczegółowe wyniki badań - między innymi dorsza (bałtyckiego), śledzia (bałtyckiego) oraz pangi (azjatyckiej). I co się okazało - słynne DDT (przeciwko stonce) - w naszych rybach - 40 X więcej, rtęci - 50 razy więcej, metali ciężkich - więcej w naszych rybach co najmniej 10 X.
Panga jawiła się zaś jako jedna z lepszych ryb. To było na stronie polskiej. Badania obejmowały badania substancji zarówno pożytecznych dla zdrowia jak i szkodliwe.
Cin44 - 2017-06-16
Więc zakazać sprzedaży tego gatunku ryby w sklepach. Wprowadzić zakazy i nie wpuszczać tego towaru na granicach państwa. To takie trudne?
greg - 2017-06-16
szanowny serwisie, teraz wszystkie ryby są podejrzane; po katastrofie w fukushimie sprzedawanych jest wiele napromieniowanych ryb; zazwyczaj w promocji zapewne w krajach takich jak Polska; czy ktoś w Polsce bada napromieniowanie ryb?
Obrońca - 2017-06-16
Bibliografia? Jakieś badania, wykonał jakiś ktoś i stwierdził że panga jest niezdrowa. Gratulacje za profesjonalnie napisany artykuł. Poraża.
Jarek - 2017-06-16
Artykuł sponsorowany przez leszcza.
adam - 2017-06-16
napiszcie teraz coś o naszych kurczakach hodowanych na fermach
Kasia - 2017-06-16
Skoro filet z tej ryby zawiera tak wiele substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia człowieka to czemu jest dopuszczony do sprzedaży ? Boimy sie GMO a jemy trująca rybę? Ludzie opamiętajmy sie bo jak tam dalej pójdzie to zostaną nam do jedzenia tylko Pangi....
MIDA - 2017-06-16
Nie mogę tego zrozumieć dlaczego nas konsumentów ostrzegają przed jedzeniem tej ryby i nie tylko ,ale też innych produktów żywnościowych ,a Sanepid i inne podmioty nie zakazują sklepom sprzedawać takich towarów .Dla mnie to jest nie do pojęcia .
durius - 2017-06-16
To samo jest w Hiszpanii.Tą rybą karmi się dziadków w tzw.rezydencjach (dom starców ). Dziadki zachwycone ? Nie ale ciemnota nie zna granic. Kto o tym wie,ten tylko wie.Pangi są karmione odchodami. Wystarczy czuć smażenie tej ryby.Rzygać się chce.
sceptyk - 2017-06-16
W barach chińskich od dawna tak do dziś, serwują ją jako danie rybne.
asd - 2017-06-14
od dawna tej ryby nie kupuję
rachma - 2017-06-14
Mam kocicę ,jest bardzo wybredna,jada tylko świeże mięso i najlepszej jakości karmę suchą,wołowinę i polędwiczkę,pangę zjada chętnie natomiast inne ryby nie bardzo.Łososia tylko powącha i odchodzi,wychodzi na to że inne ryby są jeszcze gorsze.
zwierzyk - 2017-06-14
Bardzo smaczna i zdrowa ryba nie to co te bałtyckie ryby...
ogr - 2017-06-14
A reszta żywności, tej "naszej" kupowanej w zwykłych sklepach niby taka zdrowa i naturalna? Ludzie jedzą pangę i umierają. W Polsce jest małe spożycie ryb, nie jedzą pangi i też umierają. Nasze nawozy, opryski itd są zdrowe rozumiem.
yozi_w - 2017-06-14
Poczytajcie troche tak o Lososu norweskim jaki to on jest wspanialy i toksyczny
Mada - 2017-06-14
Skoro taka szkodliwa dla zdrowia wiec pytam kto dopuszcza taką żywność na nasz rynek ????
klient - 2017-06-14
Może napiszecie prawdę o łososiu norweskim hodowanym w chemii i na chemii.
Dziadek - 2017-06-14
Kiedys za tej wstretnej komuny byly instytucje nie dopuszczajace na rynek tego rodzaju paskudztwa.Teraz jakos to "uchodzi".Jak nie panga to sol drogowa.A konsekwencji ZADNYCH.
jill - 2017-06-14
Dlaczego w takim razie jest sprowadzana do Polski? Gdzie są nasze służby sanitarne?
Ciochu - 2017-06-14
Proste pytanie: To dlaczego jest w sklepach?
enka - 2017-06-14
Dlaczego my (konsumenci) mamy uważać?! Gdzie są odpowiednie służby, które powinny zapobiegać handlowi takimi produktami spożywczymi?
Anna - 2017-06-14
To dlaczego jest dopuszczona do sprzedaży?....
rybnyfiletzpangipolskiej - 2017-06-14
Bedzie sprawdzane pochodzenie od jutra. Oczywiscie urzetylniajace dochodzenie zostanie wdrozone.
zdrowy - 2017-06-14
Jasne,a inne ryby to samo zdrowie,zwłaszcza te pływające przy zatopionych atomowych okrętach podwodnych.
tomilee - 2017-06-14
Dlaczego nikt nie pisze o łososiu hodowlanym , którym się każdy zajada i traktuje jako synonim luksusu a hodowany jest i faszerowany podobnie jak panga :) smacznego
kolo - 2017-06-14
Te ostatnie są następnie sprzedawane przy współpracy z dużymi firmami, które nie interesują się ludzkim zdrowiem, ale są nastawione na działania biznesowe., czyli wszystkie?
wer - 2017-06-14
to jezeli to sama trucizna to w jaki sposob jest dopuszczona do sprzedazy?
Monty Python - 2017-06-14
Taki apel do proletariatu nie trafia ,kiedy rachunek za zakupy jest najważniejszy.
Masoneria - 2017-06-14
Nie przesadzajmy. Bardziej szkodliwe dla zdrowia jest oglądanie TVP Kaczystan.
 
Zapewne wiele osób się zastanawia dlaczego na własną rękę filetować śledzie, co nie należy to do zadań przyjemnych,...
Jak filetować śledzie?
Zapewne wiele osób się zastanawia dlaczego na własną rękę filetować śledzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt