Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Ryby > Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

Nie jedz pangi. Jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Filet z pangi jest sprzedawany w całej Europie za bardzo niską cenę i między innymi dlatego jest tak popularny. Jednak ta pochodząca z Wietnamu ryba jest bardzo niskiej jakości i może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia. Panga hodowana jest w pobliżu rzeki Mekong w Wietnamie, czyli jednej z najbardziej zanieczyszczonych rzek świata.
1
Co zawiera mięso pangi?
Panga hodowana jest w basenach zawierających ścieki, toksyny i bakterie, które znajdują się również w mięsie ryby. Poza tym eksperci podczas prowadzonych badań wykryli w niej duże ilości metali ciężkich, chloranów, izomerów heksachlorobenzenu i innych szkodliwych związków. Ryba ta może również zawierać antybiotyki.
2
Rybie mięso zawiera hormony
Filet z pangi jest bardzo niezdrowy. Ryby te żywią się odpadami, które mogą być bardzo niebezpieczne dla człowieka. W naturalnych warunkach ryby rosną cztery razy wolniej, ale te, które kupujemy w sklepie, są faszerowane antybiotykami i hormonami, aby były większe. Badania wykazały, że mięso zawiera hormony, które przyspieszają wzrost i rozmnażanie ryb. Te ostatnie są następnie sprzedawane przy współpracy z dużymi firmami, które nie interesują się ludzkim zdrowiem, ale są nastawione na działania biznesowe.
3
Zachowaj ostrożność i postaw na zdrowie
Panga jest sprzedawana po bardzo niskiej cenie, która przyciąga wzrok ludzi robiących zakupy w supermarketach, czy innych sklepach. Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z niezwykle niskiej jakości mięsa. Ryba ta posiada niewystarczającą ilość składników odżywczych i nie zawiera w sobie kwasów omega-3, oleju czy innych istotnych substancji odżywczych, jakie zawierają ryby hodowane w zdrowych warunkach. Być może nie odczujesz tego w smaku, jednak spożywanie tych ryb może przynieść poważne konsekwencje dla zdrowia.
Przeczytaj teraz: Jak wyfiletować rybę?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (36)

Fifi - 2017-06-19
A ja mam ją w akwarium
rybojad - 2017-06-16
ostrzeżenie było dobra 20 lat temu
Przemek - 2017-06-16
Panga to syf. Dlaczego ten produkt został dopuszczony do sprzedaży?
xav - 2017-06-16
Widziałem film dokumentalny na temat hodowli ryb, między innymi pangi w Wietnamie i łososia w krajach skandynawskich. Woła o pomstę do nieba, odechciewa się ryb. Panga hodowana jest niemalże w szambie, a wysoko rozwinięte kraje nordyckie karmią łososie truciznami.
lemingBD - 2017-06-16
Tak, dzięki Francji ryby są w UE 3 razy droższe. Dlatego tylko stąd po 40 zł za kg.1khk
marga - 2017-06-16
W Hiszpanii w stolowkach szkolnych jest zabroniona
jo - 2017-06-16
A o łososiu norweskim to już niczego nie powiecie ?
a. - 2017-06-16
a ja widziałem szczegółowe wyniki badań - między innymi dorsza (bałtyckiego), śledzia (bałtyckiego) oraz pangi (azjatyckiej). I co się okazało - słynne DDT (przeciwko stonce) - w naszych rybach - 40 X więcej, rtęci - 50 razy więcej, metali ciężkich - więcej w naszych rybach co najmniej 10 X.
Panga jawiła się zaś jako jedna z lepszych ryb. To było na stronie polskiej. Badania obejmowały badania substancji zarówno pożytecznych dla zdrowia jak i szkodliwe.
Cin44 - 2017-06-16
Więc zakazać sprzedaży tego gatunku ryby w sklepach. Wprowadzić zakazy i nie wpuszczać tego towaru na granicach państwa. To takie trudne?
greg - 2017-06-16
szanowny serwisie, teraz wszystkie ryby są podejrzane; po katastrofie w fukushimie sprzedawanych jest wiele napromieniowanych ryb; zazwyczaj w promocji zapewne w krajach takich jak Polska; czy ktoś w Polsce bada napromieniowanie ryb?
Obrońca - 2017-06-16
Bibliografia? Jakieś badania, wykonał jakiś ktoś i stwierdził że panga jest niezdrowa. Gratulacje za profesjonalnie napisany artykuł. Poraża.
Jarek - 2017-06-16
Artykuł sponsorowany przez leszcza.
adam - 2017-06-16
napiszcie teraz coś o naszych kurczakach hodowanych na fermach
Kasia - 2017-06-16
Skoro filet z tej ryby zawiera tak wiele substancji niebezpiecznych dla zdrowia i życia człowieka to czemu jest dopuszczony do sprzedaży ? Boimy sie GMO a jemy trująca rybę? Ludzie opamiętajmy sie bo jak tam dalej pójdzie to zostaną nam do jedzenia tylko Pangi....
MIDA - 2017-06-16
Nie mogę tego zrozumieć dlaczego nas konsumentów ostrzegają przed jedzeniem tej ryby i nie tylko ,ale też innych produktów żywnościowych ,a Sanepid i inne podmioty nie zakazują sklepom sprzedawać takich towarów .Dla mnie to jest nie do pojęcia .
durius - 2017-06-16
To samo jest w Hiszpanii.Tą rybą karmi się dziadków w tzw.rezydencjach (dom starców ). Dziadki zachwycone ? Nie ale ciemnota nie zna granic. Kto o tym wie,ten tylko wie.Pangi są karmione odchodami. Wystarczy czuć smażenie tej ryby.Rzygać się chce.
sceptyk - 2017-06-16
W barach chińskich od dawna tak do dziś, serwują ją jako danie rybne.
asd - 2017-06-14
od dawna tej ryby nie kupuję
rachma - 2017-06-14
Mam kocicę ,jest bardzo wybredna,jada tylko świeże mięso i najlepszej jakości karmę suchą,wołowinę i polędwiczkę,pangę zjada chętnie natomiast inne ryby nie bardzo.Łososia tylko powącha i odchodzi,wychodzi na to że inne ryby są jeszcze gorsze.
zwierzyk - 2017-06-14
Bardzo smaczna i zdrowa ryba nie to co te bałtyckie ryby...
ogr - 2017-06-14
A reszta żywności, tej "naszej" kupowanej w zwykłych sklepach niby taka zdrowa i naturalna? Ludzie jedzą pangę i umierają. W Polsce jest małe spożycie ryb, nie jedzą pangi i też umierają. Nasze nawozy, opryski itd są zdrowe rozumiem.
yozi_w - 2017-06-14
Poczytajcie troche tak o Lososu norweskim jaki to on jest wspanialy i toksyczny
Mada - 2017-06-14
Skoro taka szkodliwa dla zdrowia wiec pytam kto dopuszcza taką żywność na nasz rynek ????
klient - 2017-06-14
Może napiszecie prawdę o łososiu norweskim hodowanym w chemii i na chemii.
Dziadek - 2017-06-14
Kiedys za tej wstretnej komuny byly instytucje nie dopuszczajace na rynek tego rodzaju paskudztwa.Teraz jakos to "uchodzi".Jak nie panga to sol drogowa.A konsekwencji ZADNYCH.
jill - 2017-06-14
Dlaczego w takim razie jest sprowadzana do Polski? Gdzie są nasze służby sanitarne?
Ciochu - 2017-06-14
Proste pytanie: To dlaczego jest w sklepach?
enka - 2017-06-14
Dlaczego my (konsumenci) mamy uważać?! Gdzie są odpowiednie służby, które powinny zapobiegać handlowi takimi produktami spożywczymi?
Anna - 2017-06-14
To dlaczego jest dopuszczona do sprzedaży?....
rybnyfiletzpangipolskiej - 2017-06-14
Bedzie sprawdzane pochodzenie od jutra. Oczywiscie urzetylniajace dochodzenie zostanie wdrozone.
zdrowy - 2017-06-14
Jasne,a inne ryby to samo zdrowie,zwłaszcza te pływające przy zatopionych atomowych okrętach podwodnych.
tomilee - 2017-06-14
Dlaczego nikt nie pisze o łososiu hodowlanym , którym się każdy zajada i traktuje jako synonim luksusu a hodowany jest i faszerowany podobnie jak panga :) smacznego
kolo - 2017-06-14
Te ostatnie są następnie sprzedawane przy współpracy z dużymi firmami, które nie interesują się ludzkim zdrowiem, ale są nastawione na działania biznesowe., czyli wszystkie?
wer - 2017-06-14
to jezeli to sama trucizna to w jaki sposob jest dopuszczona do sprzedazy?
Monty Python - 2017-06-14
Taki apel do proletariatu nie trafia ,kiedy rachunek za zakupy jest najważniejszy.
Masoneria - 2017-06-14
Nie przesadzajmy. Bardziej szkodliwe dla zdrowia jest oglądanie TVP Kaczystan.
 
Lista produktów zakazanych czy niewskazanych dla kobiet ciężarnych jest długa. Czy znajdują się wśród nich ryby?...
Czy w ciąży można jeść ryby?
Lista produktów zakazanych czy niewskazanych dla kobiet...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt