Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Produkty Mleczne > Masło czy margaryna: Prawda, o której nie mówi się głośno

Masło czy margaryna: Prawda, o której nie mówi się głośno

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Produkty na bazie masła, wprowadzone do obrotu, zwykle poddawane są różnym rodzajom obróbki i nigdy nie powinno się ich określać jako w pełni zdrowe. Można również usłyszeć, że margaryny są o wiele zdrowsze od masła. Oczywiście jest to nieprawda. Czasami trudno jest odróżnić, który rodzaj masła lub margaryny jest tym właściwym, ponieważ są one do siebie podobne.
1
Margaryna miała być alternatywą dla masła

Margaryna jest produktem procesu naukowego, który zawiera tłuszcze trans, które są bardzo niekorzystne dla naszego zdrowia. Margaryna miała być jedynie alternatywą dla masła i zaczęto ją produkować na początku dwudziestego wieku. Następnie uznano, że dodawanie wodoru do oleju roślinnego tworzy produkt o większej zdolności rozsmarowywania.
Pierwsi producenci margaryn nie byli świadomi szkodliwości tłuszczów trans, ale w ostatnich czasach eksperci odkryli, że tłuszcze trans mają w organizmie zróżnicowane działanie - różne również od tłuszczów nasyconych i nienasyconych, które są niezbędne dla organizmu, aby mógł funkcjonować poprawnie. Tłuszcze takie jak omega-3 i omega-6 są niezbędne dla funkcjonowania mózgu.
2
Zła reputacja masła
Witaminy A, D i E są rozpuszczalne w tłuszczach; dzięki nim mogą przemieszczać się po organizmie. Tłuszcze trans działają w inny sposób i posiadają odmienną strukturę cząsteczkową. Według badań naukowych energia pobrana z tłuszczów trans o wartości 2%, zwiększa o 23% ryzyko choroby wieńcowej. W 1950 roku masło zyskało złą reputację ze względu na wysoki poziom cholesterolu i jego powiązaniem z chorobami serca.
3
Masło: Fakty i mity
Kolejne wyniki badań pokazały, że jednak nie jest to prawdą, a ludziom wmówiono, że dieta o wysokiej zawartości tłuszczu jest związana z chorobami serca. Obecnie wiadomo, że ten rodzaj tłuszczu znajduje się w prostych węglowodanach; jak chleb i cukier, który jest rzeczywistym odpowiedzialnym, jeśli chodzi o choroby sercowo-naczyniowe.
Z drugiej strony, wykazano też, że nieco wyższy poziom cholesterolu prowadzi do dłuższego życia. Dlatego warto pomyśleć dwa razy, zanim następnym razem staniesz przed wyborem masła lub margaryny.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

luk - 2017-06-16
slynne maslo. raz przez madrych tego swiata uwazane za zdrowe potem za szkodliwe, potem znow za zdrowe a teraz znowu sa jakies problemy. tak oto prezentuje sie prawdziwa wiedza ludzkosci na temat wszystkiego.
blueangel - 2017-06-16
niech żyje masło tylko 82 procent precz z margarynąmtjm
małala - 2017-06-16
Autor jeszcze zapomniał dodać o tym , że tłuszcze TRANS są RAKOTWÓRCZE i to mocno, od 2004 roku co niektóre kraje (np. Belgia) zakazały ich stosowania w żywności produkowanej przemysłowo. Na ten temat poszukaj Drogi Czytelniku informacji, to juz nigdy nie kupisz margaryny!!!!!!
sem - 2017-06-16
Ile już tych prawd było na przestrzeni dziesięcioleci?
Jaćka - 2017-06-16
Po raz pierwszy wyprodukowano margarynę w 1869 r.
 
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt