Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle > Dziesięć naturalnych leków przeciwbólowych w kuchni

Dziesięć naturalnych leków przeciwbólowych w kuchni

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jedzenie produktów pełnoziarnistych, owoców, ograniczenie spożycia sztucznych cukrów i sody oraz duża aktywność fizyczna - to tylko najważniejsze czynniki dzięki, którym możesz każdego dnia utrzymać dobry stan zdrowia psychicznego i fizycznego. Ludzie często uciekają do szybkiego, wysoko przetworzonego jedzenia, które ma niewielką, a nawet zerową wartość odżywczą. Brak czasu, ciągły stres i pośpiech wpychają nas w ślepą uliczkę.

1. Goździki na ból zęba
Żucie goździka pomaga złagodzić ból zębów i ból spowodowany chorobami dziąseł w ciągu kilku godzin. Jest środkiem naturalnym, a swoje działanie zawdzięcza związkowi o nazwie eugenol, który działa jak silny środek znieczulający. Według naukowców kilka goździków pomaga regulować poziom cukru we krwi oraz obniżyć cholesterol w ciągu trzech tygodni.
1
2. Imbir na ból mięśni

Dodając imbir do swojej diety, możesz uzyskać efekt złagodzenia bólu mięśni i stawów, obrzęków i sztywności nawet do 63 procent. Imbir zawiera związki, które hamują hormony odpowiedzialne za przesyłanie informacji o bólu do mózgu. Powinieneś używać jedną łyżkę suszonego imbiru lub 2 łyżki świeżego.

3. Ocet z jabłek na zgagę

Ocet jabłkowy zawiera kwasy ułatwiające trawienie, dzięki czemu w łatwiejszy sposób organizm rozkłada tłuszcze i białka, więc żołądek szybko może się opróżnić, nawet zanim dojdzie do zgagi. Wystarczy wymieszać łyżkę octu jabłkowego w szklance ciepłej wody.
2
4. Czosnek na uszy

Siarka i selen mają zdolność zwalczania wielu bakterii, które powodują ból. Wlej dwie krople ciepłego oleju czosnkowego do swojego chorego ucha, powtórz czynność przez pięć dni, a pozbędziesz się problemów z uszami. Aby przygotować olej z czosnku, rozgnieć trzy ząbki czosnku i dodaj do jednej czwartej szklanki oliwy z oliwek.

5. Czereśnie na ból stawów i głowy

Zjedz miskę czereśni dziennie i wylecz zapalenia stawów i bóle głowy. Zawierają one antocyjany, które mają działanie przeciwzapalne. Według naukowców antocyjany pomagają powstrzymać enzymy powodujące stany zapalne tkanek, dzięki czemu stany te nie powstają, a dodatkowo hamują różne rodzaje bólu.
3
6. Ryby na układ trawienny

Jedz około 250 gram ryb takich jak sardynki, pstrąg, śledź czy łosoś każdego tygodnia, aby pozbyć się stanu zapalnego w jelitach, zminimalizować objawy jelita drażliwego i niestrawność. Według badań naukowców ryby zawierają naturalne związki, wolne od działań ubocznych, działają przeciwzapalnie oraz poprawiają działanie funkcji całego układu pokarmowego.

7. Jogurt na PMS

PMS jest spowodowany wrażliwością układu nerwowego, która źle reaguje na skoki estrogenów i progesteronu każdego miesiąca. Jogurty są bogatym źródłem wapnia, minerałów, które naturalnie uspokajają system nerwowy i zapobiegają powstawaniu bólu, nawet kiedy hormony są w obiegu.

8. Kurkuma na przewlekły ból

Kurkuma pozwala złagodzić przewlekły ból nawet u 50% osób cierpiących z powodu zapalenia stawów, fibromialgii. Kurkumina jest substancją czynną kurkumy, ma ona zdolność wyłączania enzymów odpowiedzialnych za wytwarzanie bólu, a tym samym łagodzenia chronicznego bólu. Wystarczy spożywać jedną czwartą łyżki dziennie.
4
9. Owies na ból i skurcze

Stosuj dietę bogata w owies, aby pozbyć się skurczy i ciężkich okresów. Może ona zminimalizować ból nawet o 60 procent.

10. Sól na ból stóp

Sól ma działanie antybakteryjne, przeciwzapalne i ma zdolność do niszczenia drobnoustrojów odpowiedzialnych za ból i powstawanie obrzęków. Jeśli masz problemy z wrastającymi paznokciami, to również sól może okazać Ci się pomocna. Dzięki regularnym kąpielom w niej możesz wyleczyć się z bolesnych infekcji w ciągu zaledwie czterech dni. Wystarczy dodać łyżeczkę soli do szklanki wody, podgrzać i moczyć stopy przez około 20 minut.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Korzeń imbiru jest od lat wykorzystywany jako wspaniały lek na różne dolegliwości, w tym zapalenie stawów czy uporczywe...
Lecznicze właściwości imbiru
Korzeń imbiru jest od lat wykorzystywany jako wspaniały...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt