Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > Jak wykorzystać arbuza jako lek?

Jak wykorzystać arbuza jako lek?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wszyscy kochamy lato, ale kochamy również arbuza za jego smak i orzeźwienie, jakie nam funduje. Oprócz walorów smakowych jest również bardzo korzystny dla naszego zdrowia, zwłaszcza dla osób uprawiających sport. Głównym tego powodem jest zawartość kwasu o nazwie L-citrulin, który zmniejsza czas regeneracji mięśni po intensywnym treningu. Według naukowców świeży arbuz lub świeży sok z arbuza działa świetnie na wrażliwe mięśnie i ból mięśni. Twierdzą oni również, że kwas L-citrulinowy zawarty w arbuzie przyspiesza eliminacje nadmiaru kwasu mlekowego z mięśni.
1
Arbuz zawiera duże ilości L-citruliny

Jeśli ćwiczysz, na pewno nie raz odczuwałeś charakterystyczne "swędzenie" mięśni, czy zakwasy. Jest to nic innego jak nagromadzenie kwasu mlekowego. Badanie przeprowadzone zostało na ludziach, którzy spożywali świeży sok z arbuza przed intensywnym treningiem, u wszystkich przyniósł on korzyści. Arbuz zawiera więcej L-citruliny niż jakikolwiek inny owoc. 120 gramów tego owocu dostarcza około 150 mg L-citruliny. Ponadto arbuz jest świetnym źródłem witamin A, B i C, które stymulują funkcje nerek, poprawiają funkcjonowanie układu krążenia i regulują ciśnienie krwi.
2
Pestki arbuza są świetnym lekarstwem na kamienie nerkowe

Większość ludzi wypluwa pestki arbuza, nie wiedząc o tym, że one również są bardzo korzystne! Od wieków aż po dziś dzień medycyna chińska stosuje nasiona arbuza do leczenia kamicy nerkowej. Zdaniem wielu ekspertów są one skuteczne, ponieważ stanowią bogate źródło potasu i magnezu, co jest korzystne w walce z wieloma innymi chorobami.
Arbuz jest bardzo wartościowym owocem, który szczególnie warto jeść w okresie letnim, kiedy jest on łatwo dostępny. Zawiera on wiele witamin i minerałów, które poprawiają nasze zdrowie i samopoczucie. Owoc ten można znaleźć praktycznie na całym świecie - co więcej, jest niskokaloryczny.
3
Dodatkowe korzyści arbuzów

Arbuz jest mało kaloryczny, zatem możesz go spożywać w dużych ilościach. Kolejną ważną zaletą jest duża zawartość wody, co czyni go idealnym dodatkiem, który pomoże zadbać o gospodarkę wodną organizmu.
Arbuz jest również cennym źródłem błonnika, beta karotenu, miedzi, witamin B1, B2, B3, B5, B6 i C, kwasu jabłkowego, wapnia, jodu, kwasu azotowego, potasu, magnezu, białka, cynku, celulozy, cukru, kwasu foliowego, fosforu, kwasu cytrynowego oraz likopenu. Owoc ten może być stosowany w profilaktyce przewlekłych stanów zapalnych i wielu chorób serca, ze względu na duże ilości witaminy C i beta karotenu. Co więcej, arbuz poprawia zdolności umysłowe, łagodzi stres i napięcia - dzieje się tak za przyczyną dużej ilości witaminy B6.
4
Najlepsze sposoby spożywania arbuza

Najlepsze korzyści przynosi, kiedy jest schłodzony. Dodatkowe walory osiągniesz mieszając sok z arbuza z innymi sokami. Może być też użyty do przygotowania różnego rodzaju deserów. W niektórych regionach świata, pestki arbuza są wykorzystywane do przygotowywania pewnego rodzaju chleba.

Powinieneś docenić, jak wiele arbuz może ci zaoferować - jest nie tylko bardzo zdrowy, ale bardzo smaczny. Świetnie nadaje się jako przekąska na upalne dni. Poza tym uzupełnia on w organizmie witaminy, minerały, działa przeciwzapalnie, oczyszcza z toksyn, nawadnia, jest świetnym przeciwutleniaczem i zapobiega wielu chorobom. Na zdrowie!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dietetyk - 2017-06-19
tylko,że pestki i tak zostaną wydalone,trzeba by je jeść zmielone
 
Które dziecko nie lubi słodkiego, soczystego arbuza? Czy Tobie również arbuz kojarzy się z ociekającym sokiem, lepkimi...
Jak pokroić arbuza małemu dziecku?
Które dziecko nie lubi słodkiego, soczystego arbuza?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt