Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Kości, Stawy i Mięśnie > Jak szybko i skutecznie pozbyć się kwasu moczowego

Jak szybko i skutecznie pozbyć się kwasu moczowego

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Dna moczanowa jest dolegliwością występującą u osób, które mają problemy z metabolizmem kwasu moczowego, co powoduje powstawanie maleńkich kryształków kwasu moczowego, który odkłada się na kościach.

Charakterystyczne objawy

Typowe objawy dny moczanowej to opuchnięte i sztywne nogi z towarzyszącym mu ostrym bólem. Zaczyna się od niewielkiego obrzęku i sztywności, ale z czasem ból staje się silny, a obrzęk większy - nawet w przeciągu kilku godzin. Głównym powodem pojawienia się dny moczanowej jest nadmierna zawartość kwasu moczowego w organizmie.
Jest to spowodowane niezdolnością organizmu do wyeliminowania, czy też zatrzymania nadmiernej jego produkcji. Kwas moczowy jest wytwarzany w procesie degradacji puryny do substancji chemicznych, które występują w organizmie w sposób naturalny i są zawarte w wielu składnikach odżywczych.
1
Gdy kwas moczowy zaczyna się krystalizować
Kiedy nerki nie są w stanie usunąć kwasu moczowego, zaczyna się on krystalizować i kumulować wokół stawów. Istnieją pewne sposoby, które można wykorzystać, aby pozbyć się nadmiaru kwasu moczowego.

Postaw na odpowiednią dietę
Należy zacząć od zmian w swoim stylu życia oraz diety. Musisz jeść zdrową żywność, świeże owoce i warzywa, mięso i owoce morza oraz całe, nieprzetworzone ziarna. Unikaj wysokiej zawartości fruktozy, cukrów, syropu kukurydzianego, produktów bogatych w tłuszcze nasycone oraz alkoholu. Pij odpowiednią ilość wody, aby organizm miał szanse skutecznie wydalać toksyny i rozpuszczać kwas moczowy. Soki naturalne również są jak najbardziej wskazane, o ile nie zawierają sztucznych substancji słodzących. Możesz również pić herbatę i wodę z dodatkami owoców.
2
Unikaj kawy i stresu

Staraj się unikać kawy. Unikaj stresu, kiedy to tylko możliwe. Spędzaj więcej czasu z naturą, wycisz się, rób to, co lubisz najbardziej lub po prostu odpoczywaj. Ponadto przedstawiam ci najlepsze naturalne toniki, które pomogą ci w stanie dny moczanowej:

1. Soda oczyszczona
W badaniach naukowych wykazano, że soda oczyszczona jest bardzo skutecznym czynnikiem zmniejszającym poziom kwasu moczowego w organizmie. Należy ją spożywać w formie napoju składającego się z połowy łyżeczki sody oczyszczonej i szklanki wody. Aby leczyć dnę moczanową, należy użyć jednej łyżki sody oczyszczonej na jedną szklankę wody. Spożywaj mieszaninę raz dziennie - częstsze spożywanie mogłoby zmniejszyć kwasowość środowiska trawiennego.
3
2. Woda z cytryną

Szklanka ciepłej wody i sok z połowy cytryny jest bardzo korzystną mieszanina dla ogólnego zdrowia organizmu. Mieszanina ta tworzy środowisko alkaliczne, które jest bardzo ważne do zapobiegania pewnych warunków, sprzyjających powstawaniu dny moczanowej. Ta niesamowita kombinacja podnosi zasadowość w organizmie i blokuje powstawanie kwasu moczowego. Wystarczy wyciskać sok z połowy lub całej cytryny i dodać go do ciepłej wody. Najlepiej spożywać w godzinach porannych na pusty żołądek.

3. Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy przyczyna się do tworzenia środowiska zasadowego. Kwas jabłkowy ułatwia rozkładanie kwasu moczowego we krwi i jest bardzo przydatny przy usuwaniu go z organizmu. Należy spożywać jedną łyżeczkę octu jabłkowego rozcieńczonego w szklance ciepłej wody. Pij taką mieszaninę przed głównym posiłkiem.
4
4. Kurkumina

Oto kilka profilaktycznych produktów spożywczych, które warto wykorzystać przy leczeniu dny moczanowej. Z badań naukowych wynika, że kurkumina, czyli składnik aktywny kurkumy jest bardzo ważnym składnikiem chroniącym nerki oraz ma silne właściwości przeciwzapalne.

5. Bromelaina

Bromelaina jest zawarta w ananasach i również ma bardzo silne działanie przeciwzapalne i przeciwbólowe. Jak widać, nie musisz stawiać się na przegranej pozycji. Wystarczy, że dokonasz pewnych zmian w swoim życiu, a pozbędziesz się problemów zdrowotnych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dna moczanowa to specyficzne zapalenie stawów. Najczęściej występuje w dużym palcu u nogi, ale może także występować w...
Jak leczyć dnę moczanową naturalnymi metodami?
Dna moczanowa to specyficzne zapalenie stawów. Najczęściej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt