Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle > Żywność medyczna: 10 naturalnych leków w kuchni

Żywność medyczna: 10 naturalnych leków w kuchni

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Jedzenie pełnoziarnistych produktów i owoców, ograniczenie spożycia sztucznych cukrów i sody oraz duża aktywność fizyczna - to tylko najważniejsze czynniki dzięki, którym możesz każdego dnia utrzymać dobry stan zdrowia psychicznego i fizycznego. Ludzie często uciekają do szybkiego, wysoko przetworzonego jedzenia, która ma niewielką, a nawet zerową wartość odżywczą. Brak czasu, ciągły stres i pośpiech, wpychają nas w ślepą uliczkę.

1. Miód na owrzodzenia jamy ustnej

Wylecz bolesną opryszczkę przy pomocy miodu, cztery razy dziennie. Badania udowadniają, że ulga przychodzi szybciej o 43 procent w porównaniu z kremami na receptę. Enzymy zawarte w miodzie niszczą wirusy, łagodzą stany zapalne oraz przyspieszają procesy gojenia.
1
2. Mięta pieprzowa na rozluźnienie mięśniach

Możesz zrelaksować bolesne mięśnie poprzez kąpiel w ciepłej wodzie z dodatkiem dziesięciu kropli olejku eterycznego z mięty pieprzowej. Zdaniem naukowców metoda ta może łagodzić skurcze mięśnie nawet o 25 procent efektywniej niż w przypadku leków przeciwbólowych.

3. Winogrona na ból

Zjedzenie filiżanki winogron każdego dnia rozluźni naczynia krwionośne i poprawi przepływ krwi do uszkodzonych tkanek. Z ostatnich badań wynika, że ważne jest, aby umożliwić swobodny przepływ krwi do uszkodzonych tkanek.

4. Sok pomidorowy na skurcze nóg

Skurcze spowodowane są niedoborem potasu, który wypłukiwany jest poprzez diuretyki czy też ćwiczenia. Wypijaj szklankę gęstego soku z pomidorów każdego dnia, aby zapewnić organizmowi odpowiednią ilość potasu oraz przyspieszyć powrót do zdrowia i obniżyć ryzyko powstania skurczów.
2
5. Kawa z lekami na migrenę

Przyjmując leki przeciwbólowe wraz z kawą, zwiększasz ich skuteczność nawet o 40 procent. Zdaniem naukowców kofeina skuteczniej pobudza wchłanianie leków przeciwbólowych.

6. Len na ból piersi

Dodaj trzy łyżeczki mielonego lnu do codziennej diety, aby złagodzić ból piersi w ciągu 12 tygodni. Z ostatnich badań wynika, że dzieje się tak za pośrednictwem fitoestrogenów, które zapobiegają nadmiarowi estrogenów, które są odpowiedzialne za ból piersi.

7. Ananas na rozstrój żołądka

Ananas zawiera enzymy, które przyspieszają rozkład białek powodujących ból w żołądku i w jelicie cienkim. Dzięki ananasowi możesz wyeliminować wzdęcia w ciągu 72 godzin.
3
8. Jagody na zakażenie pęcherza

Jedzenie filiżanki jagód każdego dnia obniża ryzyko infekcji dróg moczowych nawet o 60 procent. Jagody zawierają garbniki, które przyłączają się do bakterii, powodując zakłócenie ich pracy, a w konsekwencji zapobiegają powstaniu infekcji.

9. Chrzan na leczenie zatok

Chrzan poprawia przepływ krwi do jam zatok, pomaga oczyścić zatoki i wyleczyć je w krótkim czasie. Wystarczy, że spożyjesz jedną łyżeczkę dziennie.

10.Woda na ból

Woda jest podstawowym budulcem chrząstek wyścielających końce kości, stawów, jest płynem smarującym oraz elementem miękkich dysków w kręgosłupie. Powinieneś wypijać 8 szklanek wody, ponieważ dobre nawilżenie organizmu, to poruszanie się bez bólu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak drogocenne działanie mają pestki z winogron. Okazuje się, że są one...
Pestki z winogron i ich cudowne właściwości
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak drogocenne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt