Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Zagrożenia spowodowane zbyt długim chodzeniem w szpilkach

Zagrożenia spowodowane zbyt długim chodzeniem w szpilkach

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Zdarzało ci się odczuwać dyskomfort po tym, jak zdjęłaś swoje buty na wysokim obcasie? Rzeczy, które cieszą, nie zawsze są dla nas najlepszym wyborem. Skutki zbyt długiego chodzenia w szpilkach mogą okazać się bardzo poważne i jednocześnie bardzo bolesne dla twoich nóg. Niestety mimo zagrożenia, wiele kobiet decyduje się je nosić codziennie.

Co się dzieje, gdy nosisz obcasy

Dzięki nowej technologii medycznej, wiedzy analityków i lekarzy możesz zobaczyć, jak noszenie wysokich obcasów wpływa na funkcjonowanie fizycznych funkcji organizmu.

1
Skutki noszenia szpilek

Wysokie obcasy powodują przesuwanie żołądka do przodu oraz "wypychają" pupę do tyłu. Być może wygląda to świetnie, ale zmienia naturalną postawę oraz stopień obciążenia pleców, a w konsekwencji zwiększa się nacisk na kręgosłup.

Możesz przeżyć bolesny szok

Według niektórych badaczy następuje przesunięcie jednego kręgu, co wprowadza pewną asymetrię, która może skutkować wielkim bólem. Być może najbardziej dotkliwym problemem jest negatywny wpływ na biodra i nogi. Ze względu na długotrwałą zmianę pozycji, mięśnie nóg stają się krótsze, co w konsekwencji powoduje również skrócenie ścięgien, w tym ścięgna Achillesa. Prawdopodobnie nie zauważysz tego, póki masz na sobie szpilki, ale możesz przeżyć bolesny szok, kiedy zdejmiesz je w domu.
2
Co może się stać?

Kiedy twoje ścięgna ulegną skróceniu, powrót do normalnej postawy będzie wywierał ogromne ciśnienie, co może spowodować ból wskutek rozciągania, a nawet pęknięcie ścięgna. Oczywiście można powrócić do poprzedniego stanu, jednak wymaga to dużo czasu i regularnych ćwiczeń.
3
Zachowaj umiar

Niebezpieczeństwa wynikające z noszenia butów na wysokich obcasach, to ból pleców wywołany przez zmianę środka ciężkości, osłabienie i skrócenie ścięgien Achillesa, drętwienie palców, trwałe zniszczenie nerwów w plecach oraz osłabienie mięśni nóg.
Nie musisz rezygnować z butów na wysokim obcasie całkowicie, ale wykorzystuj je wyłącznie do szczególnych sytuacji. Nie nadają się do noszenia na co dzień. Staraj się spędzać jak najwięcej czasu spacerując boso lub w jak najbardziej naturalnej pozycji, by nie przesuwać punktu środka ciężkości do przodu oraz by nie przenosić ciężaru ciała na czubki palców.

Jeśli masz wątpliwości
Wszystkie informacje tutaj zawarte, są materiałem informacyjnym i nie są uniwersalne dla każdego człowieka. Każdy z nas jest jednostką indywidualną, ale pewne aspekty pozostają niezmienne - jak prawa fizyki. Jeśli masz wątpliwości, porozmawiaj na ten temat ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą. Prawdopodobnie pomoże ci to rozwiać wszelkie wątpliwości.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Lukrecja - 2017-06-16
Bzdura. Całe życie noszę szpilki i nie mam żadnych problemów. Mój facet za to nigdy szpilek nie nosił a ma haluksy. Dziwne co? Przypominam że częste spożywanie alkoholu prowadzi do poważniejszej choroby... Alkoholizmu.
 
Tempo, w jakim ludzie żyją jest zawrotne i często może przyprawiać o zawroty głowy. Ludzie nie dbają o swoją kondycję....
Jak pozbyć się bólu: Skuteczne sposoby
Tempo, w jakim ludzie żyją jest zawrotne i często może...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt