Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Kilka niezbędnych porad, aby skutecznie oczyścić nerki

Kilka niezbędnych porad, aby skutecznie oczyścić nerki

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Filtry powietrza w klimatyzacji, filtry w odkurzaczu, filtry paliwa w samochodzie oraz nerki mają jedną wspólną cechę – usuwają odpady i toksyny oraz zanieczyszczenia nagromadzone czy to w aucie, czy w organizmie ludzkim. Dzisiejsza dieta bogata w substancje chemiczne i przetworzoną żywność może prowadzić do uszkodzenia nerek, a nawet do ich całkowitej niewydolności. Z racji tego, że nie możemy w żaden sposób zastąpić nerek, powinniśmy wyjątkowo o nie dbać i regularnie oczyszczać, aby nie doprowadzić do uszkodzenia tak ważnego organu. Jak prawidłowo troszczyć się o nerki? Oto kilka cennych wskazówek.
1
Oczyszczanie nerek

Każdy środek oczyszczający spowoduje, że organizm pacjenta będzie reagował podobnie, jak podczas grypy czy przeziębienia. Choć może się to wydawać niekorzystne, objawy takie jak: zmęczenie, ból głowy, nudności, zmiany nastrojów, gazy, problemy ze snem czy zwiększone pragnienie są normalne i są dowodem na to, że ciało pozbywa się toksyn z krwi i tkanek. W niektórych przypadkach może pojawić się także wysypka, ponieważ każdy organizm może reagować indywidualnie na oczyszczanie.

Spożywanie dużej ilości płynów

Spożywanie dużej ilości wody i płynów zwiększa szanse na pozbycie się kamieni nerkowych, które odkładają się w narządach. Oczyszczanie nerek jest bardzo istotne, ponieważ skuteczna eliminacja kamieni nerkowych może uwolnić nas od bólu i stanów zapalnych. Niestety, zalegające kamienie nerkowe mogą prowadzić do zakażenia dróg moczowych i podrażnień oraz do nudności i bólu w okolicy pachwiny. Jeśli do tego dołączy gorączka i dreszcze, należy bezzwłocznie zgłosić się do lekarza.
2
Warto zrezygnować z niektórych pokarmów

Jeśli chcemy przeprowadzić zabieg oczyszczania nerek, dobrze jest dostarczać do organizmu tylko płyny. Dzięki temu usuwamy z jelit zalegające resztki pokarmu i dodatkowo oczyszczamy nerki z toksyn. Ponadto zwiększona ilość płynów w organizmie pozytywnie wpływa na całe ciało, nie tylko na nerki.

Jedz arbuzy
Wbrew pozorom arbuz nie jest stałym pokarmem, ponieważ zawiera prawie 90 procent wody, zapewniając niezbędną ilość płynów, której organizm potrzebuje, aby się oczyścić. Pozostałe 10 procent arbuza to włókno, które "wymiata" zalegające resztki jedzenia znajdującego się w jelitach. Arbuz ma również działanie moczopędne, które powoduje, że nadmiar wody znajdujący się w organizmie jest wydalany wraz z toksynami. Dodatkowo owoc ten jest bogaty w potas, który obniża ciśnienie krwi.
3
Zastosuj trzydniowy plan oczyszczający

Trzy dni to minimalny czas potrzebny do oczyszczenia nerek i usunięcia toksyn. Przez ten czas powinniśmy pić dużo wody, soków owocowych, ziołowych herbat i spożywać warzywa oraz owoce takie, jak arbuz czy jabłko. Staraj się przez te trzy dni zadbać o regularność przyjmowanych pokarmów, ponieważ jest to ważny element całego zabiegu oczyszczania.

Dbaj o równowagę elektrolitową
Picie dużej ilości wody może powodować wypłukanie z organizmu - wraz z toksynami - elektrolitów. Aby uniknąć tego problemu, dobrze jest w jeden dzień kuracji oczyszczającej przygotować sobie domowy bulion z warzyw. Spokojnie możemy przygotować go z warzyw, takich jak marchew, buraki, cebula, seler oraz słodkie ziemniaki i gotować przez około godzinę. Bulion nie tylko rozgrzeje organizm od środka, ale zadba także o równowagę elektrolitową.
4
Kilka kropli soku z cytryny nie zaszkodzi

W czasie oczyszczania organizmu możemy dodać do wody mineralnej kilka kropli soku z cytryny. Cytryna jest nie tylko świetnym źródłem witaminy C, ale dodatkowo pomaga rozbić zalegające w nerkach kamienie. W zimie świetnie sprawdzi się filiżanka gorącej wody z wyciśniętym sokiem z połówki cytryny, nie dość, że dostarcza porcję witaminy C, to jeszcze rozgrzewa organizm.

Warto dbać o cenne organy
Podsumowując nawet po oczyszczaniu nerek, ważne jest, aby zawsze dbać o te cenne organy. Oczyszczanie może być skutecznym sposobem na pozbycie się toksyn, ale trzeba przeprowadzać zabieg regularnie. Dodatkowo bardzo istotne jest, aby przestrzegać zdrowej diety bogatej w witaminy, minerały, zdrowe tłuszcze i chude białko. Jeśli zdecydujesz się na regularne oczyszczanie organizmu, pamiętaj o bulionach i sokach z owoców, które pomogą łagodnie przejść przez ten proces.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku żywieniowym istnieje wiele metod oczyszczania organizmu z toksyn. Jednak mimo to wielu z nas nie wie, jaka...
Jak dobrze oczyścić organizm z toksyn?
Na rynku żywieniowym istnieje wiele metod oczyszczania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt