Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Higiena Osobista > Pielęgnacja dłoni i stóp > Czy popularne gumowe klapki stanowią zagrożenie dla zdrowia?

Czy popularne gumowe klapki stanowią zagrożenie dla zdrowia?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Buty, które w krótkim czasie zyskały tyle samo przeciwników co zwolenników, nadal podbijają światowy rynek. Mowa o kultowych, produkowanych z tworzyw sztucznych klapkach, które pokochali dorośli i dzieci. Są bardzo wygodne i mają swoich wiernych fanów - przede wszystkim wśród tych, którzy doceniają prostotę. Klapki są lekkie i łatwe w utrzymaniu, idealnie nadają się dla dzieci, które - jak wiadomo - lubią czasem wskoczyć do kałuży lub potarzać się w piasku.

1
Co wykazały badania?
Badania przeprowadzone przez naukowców mówią jasno, że tworzywo, z którego wykonane są buty, mogą być przyczyną pojawienia się pewnych typów nowotworów. Eksperci wybrali do testów dziesięć popularnych na rynku marek, które zajmują się produkcją butów z tworzywa sztucznego. Po wnikliwej analizie badań okazało się, że 60 procent składu butów to WWA, znany również jako wielopierścieniowy węglowodór aromatyczny. WWA jest to policykliczny węglowodór, do którego zalicza się ponad 200 związków, z czego większość z nich podejrzewana jest lub ma udowodnione działanie rakotwórcze. Nie bez przyczyny WWA jest wydzielane także w trakcie spalania drewna, palenia papierosów czy przy produkcji asfaltu. WWA jest również elementem smogu oraz spalin samochodowych. Zatem jak to możliwe, że pozwalamy, aby przez naszą skórę wchłaniała się tak szkodliwa substancja?
2
Szkodliwy skład obuwia
Większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego, co tak naprawdę nosi na swoich stopach. Oprócz WWA w składzie obuwia znaleziono również ślad rozpuszczalników i metali ciężkich, które także bez większych problemów mogą przenikać przez skórę. Jedynym skutecznym sposobem, aby zapobiegać przedostawaniu się szkodliwych substancji do naszego organizmu jest noszenie skarpetek, które zabezpieczą stopy.
3
Ryzyko kontuzji i zapalenia ścięgien

Kolejnym zagrożeniem, jakie czyha na użytkowników tych wygodnych butów, to większe prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji czy nawet zapalenia ścięgien. Ryzyko to jest spowodowane tym, że buty w żaden sposób nie zabezpieczają pięty, która w butach jest niestabilna. Dlatego też częste i długie chodzenie w klapkach może doprowadzić do uszkodzenia ścięgien, deformacji palców oraz uszkodzenia paznokci i niemiłego bólu stóp.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

alvaro - 2017-06-26
Klapki+ skarpetki:) Spoko:)
 
Mówi się, że buty są wizytówką człowieka. Jednak nawet te najdroższe i najbardziej modne nie będą prezentować się...
Jak czyścić buty skórzane?
Mówi się, że buty są wizytówką człowieka. Jednak nawet te najdroższe i najbardziej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt