Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alzheimer > Produkty, które mogą zapobiegać demencji i chorobie Alzheimera

Produkty, które mogą zapobiegać demencji i chorobie Alzheimera

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Choroba Alzheimera oraz demencja mają ze sobą wiele wspólnego i granica pomiędzy nimi jest cienka. Wczesne objawy obu tych chorób są błędnie wiązane z wiekiem pacjenta, który podczas diagnozy wykazuje początkowe objawy demencji.

Objawy demencji

W przypadku demencji mamy do czynienia z: apatią, brakiem motywacji do jakiegokolwiek działania, znacznym osłabieniem organizmu oraz złym samopoczuciem. Osoba chora często zamyka się w domu i odcina od przyjaciół i rodziny. Niekiedy bliscy bagatelizują problem, sądząc, że z wiekiem w organizmie zachodzą różne zmiany.

Choroba rozwija się po cichu

U każdego pacjenta demencja czy choroba Alzheimera przebiega inaczej, najczęściej rozwija się po cichu, nie dając na początku żadnych objawów. Niestety pacjenci są skazani tylko i wyłącznie na leczenie objawowe, ponieważ w obu przypadkach nie ma terapii zatrzymującej lub odwracającej skutki choroby.

Ważny wysiłek intelektualny i dieta

Czy można zawczasu zapobiegać rozwojowi choroby? Otóż w walce z demencją czy też chorobą Alzheimera szczególną rolę odgrywa aktywność intelektualna, czyli rozwiązywanie krzyżówek, gry strategiczne, czy czytanie książek. Oprócz tego ważna jest zdrowa dieta oraz wprowadzenie do menu kilku kluczowych produktów:

1
Zielone warzywa liściaste

Jeśli chcesz zapobiegać chorobie Alzheimera lub demencji, koniecznie sięgnij po zielone warzywa liściaste, które są pełne wartościowych składników. Zielone warzywa liściaste są bogate w kwas foliowy oraz witaminy i minerały, które poprawiają funkcje poznawcze i wspomagają prawidłowe działanie mózgu. Warto włączyć do swojej diety jarmuż, szpinak oraz kapustę.

Warzywa kapustne
Warzywa z rodziny kapustnych zawierają cenne substancje pochodzenia naturalnego, które mają za zadanie obniżać poziom aminokwasów związany z zaburzeniami funkcji poznawczych. Dlatego warto włączyć do swojej diety brokuły, kalafior, brukselkę oraz kapustę, którą możemy zjadać w postaci surówki do obiadu.

Fasola i rośliny strączkowe
Fasola oraz rośliny strączkowe zawierają dużo kwasu foliowego, żelaza, magnezu i potasu, które mogą pomóc lepiej funkcjonować neuronom w mózgu. Dodatkowo, rośliny strączkowe zawierają cholinę, która zwłaszcza u kobiet w ciąży pełni bardzo ważną rolę - bierze udział w rozwoju mózgu dziecka. Oprócz tego fasola i rośliny strączkowe zawierają witaminy z grupy B.
2
Jagody i wiśnie

Owoce te zawierają porcję antocyjanów, które chronią mózg przed dalszymi uszkodzeniami powodowanymi przez działanie wolnych rodników. Oprócz tego mają właściwości przeciwzapalne, zawierają antyoksydanty i porcję witaminy C oraz E.

Niektóre warzywa
Jeśli chcesz zapobiegać chorobie Alzheimera lub demencji, dodaj do swojej diety warzywa takie jak: dynia, kabaczek, szparagi, pomidory, marchew oraz buraki. Surowe warzywa zawierają witaminę A, kwas foliowy i żelazo, które pomaga lepiej funkcjonować naszemu mózgowi.

Kwasy tłuszczowe omega-3
Osoby, których dieta zawiera kwasy tłuszczowe omega-3, mogą spać spokojnie. Według badań, kwasy omega-3 zmniejszają ryzyko wystąpienia uszkodzenia mózgu, które powoduje otępienie. Pozwalają też utrzymać mózg w szczytowej formie, podczas gdy osoby, u których dieta pozbawiona jest omega-3 mają problemy z koncentracją, zapamiętywaniem oraz logicznym myśleniem. Omega-3 można bez problemy uzyskać z ryb, nasion lnu, oliwy z oliwek oraz suplementów diety.
3
Orzechy i nasiona
Orzechy są bogactwem kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Migdały, orzechy nerkowca, orzechy włoskie, orzechy laskowe i orzeszki ziemne oprócz kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6 zawierają witaminę E, kwas foliowy, witaminę B6 i magnez. Dodatkowo warto wzbogacić dietę o nasiona słonecznika i pestki dyni, które zawierają cynk, cholinę oraz witaminę E.

Przyprawy
Przyprawy takie jak cynamon, szałwia, kurkuma i kminek mogą pomóc w prawidłowym funkcjonowaniu mózgu oraz łagodzić stany zapalne, które mogą powodować problemy z pamięcią. Oprócz tego wyżej wymienione przyprawy świetnie sprawdzą się w łagodzeniu szeregu chorób oraz dolegliwości, takich jak: cukrzyca, otyłość, choroby serca, czy nadciśnienie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Demencja i alzheimer to schorzenia, które budzą w nas największy strach, bo kradną nam tożsamość. Jednak nie muszą być...
Jak uniknąć demencji?
Demencja i alzheimer to schorzenia, które budzą w nas największy strach, bo kradną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt