Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Jak pozbyć się stale nawracających ataków migreny?

Jak pozbyć się stale nawracających ataków migreny?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Przewlekłe migreny dokuczają wielu osobom i są najczęstszą dolegliwością, z jaką zwracają się pacjenci do lekarzy. Terapie farmakologiczne są często skuteczne, jednak osoby, które cierpią z powodu częstych ataków migren, muszą ciągle zażywać silne lekarstwa, które niszczą żołądek i wątrobę. Najczęstszą przyczyną bólu głowy jest przewlekły stres, który często brany jest pod uwagę podczas leczenia. Dlatego też, lekarze zalecają zabiegi, które nie opierają się tylko i wyłącznie na leczeniu farmakologicznym. Najczęściej łączą one techniki relaksacyjne z akupunkturą, która pomaga wielu pacjentom cierpiącym na migrenę. Oprócz tego osoby zmagające się z migrenami powinny spróbować masażu, ziół oraz specjalnej diety.

1
Akupunktura
Zdesperowane osoby, które szukają ratunku, wybierają dość specyficzną metodę walki z migrenami - akupunkturę. Jest to metoda polegająca na nakłuwaniu ciała pacjenta igłami znana już od tysięcy lat. Początki akupunktury to oczywiście Chiny, gdzie do pierwszego zabiegu użyto igły wykonanej z kości. Dziś przy zabiegu akupunktury wykorzystuje się specjalne, zdezynfekowane igły, które są całkowicie bezpieczne.

Zasady działania
Akupunktura działa na punkty aktywne, przywracając równowagę energetyczną, które rozmieszczone są na całym ciele. W przypadku migreny akupunkturę stosuje się najczęściej w okolicy głowy.
2
Biofeedback

Tłumaczone inaczej jako "biologiczne sprzężenie zwrotne" jest to dostarczanie człowiekowi zwrotnej informacji o zmianach jego stanu fizjologicznego. Chodzi tu głównie o zabieg podczas, którego jesteśmy pod stałym nadzorem specjalistycznej aparatury. W czasie tego zabiegu aktywność mózgu przetłumaczona jest na dźwięk i obraz, każde uspokojenie powoduje zmianę w słyszanym dźwięku oraz zmianę w oglądanym obrazie. Metoda Biofeedback stosowana jest przez wielu znanych sportowców, którzy w taki sposób wyciszają się przed ważnym wydarzeniem.
3
Techniki relaksacyjne

Ciągły stres i pośpiech nie wpływają zbyt dobrze na nasz organizm i stan zdrowia. Często u osób prowadzących szaleńczy tryb życia pojawiają się migreny lub przewlekłe bóle głowy. Techniki relaksacyjne takie jak głębokie oddechy lub okłady z zimnego kompresu mogą przynieść ulgę w bólu.

Olejki eteryczne
Aromaterapia jest najczęściej stosowanym sposobem na pozbycie się bólu głowy i migreny wśród ludzi. Zabiegi te są bardzo proste i przyjemne, można je bez przeszkód wykonywać samemu w domu. Olejki eteryczne stosowane na skórę są bardzo pomocne w walce z uciążliwymi migrenami. Warto sięgnąć po olejki eteryczne o zapachu imbiru, lawendy oraz mięty pieprzowej. Wmasowanie niewielkiej ilości któregoś z tych olejków pozwoli załagodzić ból głowy.
Przeczytaj teraz: Jak walczyć z migreną?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból głowy to przypadłość, która dokucza nam najczęściej. Z badań wynika, że dokucza prawie 90 proc. ludności w Polsce....
Jakie są przyczyny i objawy migreny?
Ból głowy to przypadłość, która dokucza nam najczęściej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt