Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > Truskawka - owoc, który zawiera wiele witamin

Truskawka - owoc, który zawiera wiele witamin

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Truskawki to bardzo smaczne i przydatne owoce. Robimy z nich dżemy, soki, konfitury, nalewki oraz smakowite desery. Z pewnością każdy z nas lubi zjeść w lecie porcję truskawek z bitą śmietaną oblaną czekoladą, czy też wypić koktajl z porcją kruszonego lodu.

Truskawki - pyszne i zdrowe
Małe, pyszne i bardzo zdrowe - to chyba najkrótszy opis truskawki, jaki można stworzyć. W okresie od maja do września znajdziemy ją w ogródku, czy na straganie. Owoc ten jest bogaty w wiele witamin, w tym solidną porcję witaminy C.

1
Truskawki są pełne witamin

Oprócz witaminy C truskawki są pełne witaminy B, potasu, wapnia, magnezu, fosforu, taniny, flawonoidów oraz witaminy E. Obecność magnezu w truskawkach sprawia, że są one bardzo zdrowe dla naszego mózgu i potrafią usprawnić jego działanie. Dodatkowo, witaminy i minerały działają korzystnie na pracę układu nerwowego, układu krwionośnego oraz na nasz metabolizm. Według ekspertów przed zjedzeniem owoc powinien być umyty, jednak nie pod silnym strumieniem wody, ponieważ traci wartości odżywcze.
2
Jak zastosowań truskawki w lecznictwie

Chociaż truskawki nie są typowym owocem stosowanym w lecznictwie, to nadal można go śmiało używać do zwalczania problemów żołądkowych, takich jak biegunka czy czerwonka. Niektóre osoby używają również liści z truskawek, które gotują w wodzie i używają jako płyn do płukania gardła, który ma pomóc pozbyć się bólu i podrażnienia gardła. Liście truskawek wykorzystuje się również jako składnik niektórych balsamów stosowanych w leczeniu oparzeń lub głębokich zadrapań na skórze.
3
Owoce posiadają podobny smak do wina

Owoce truskawki najlepsze są świeże i posiadają podobny smak do truskawkowego wina. Dodatkowo - ze względu na bardzo delikatny posmak - pasują do większości deserów. Jednak największym atutem tych drobnych owoców jest to, że posiadają cechy antyoksydacyjne oraz pomagają w walce z nowotworem. Truskawki również sprawdzą się u osób chorych na cukrzycę oraz miażdżycę, ponieważ związki zawarte w owocu będą znacznie łagodzić objawy choroby.
4
Sok z truskawki posiada właściwości lecznicze

Sok z owoców truskawki posiada również właściwości lecznicze i pomaga zwalczać m.in zapalenie żołądka. Sok z truskawek zalecany jest także osobom cierpiącym na przewlekłe zapalenie wątroby, a nawet marskość wątroby. Osoba cierpiąca na któryś z tych dwóch problemów powinna wypijać na pusty żołądek trzy filiżanki soku dziennie. Pobudza on pracę wątroby i przyspiesza regeneracje komórek.
Kilkanaście lat temu z liści truskawek przygotowywano herbaty ziołowe, które pomagały leczyć biegunki, zwalczać choroby żołądka, a także poprawiać apetyt. W rzeczywistości liście truskawki są bardzo smaczne i zdrowe, ponieważ zawierają znaczną ilość witaminy C. Oczywiście truskawki są dobrodziejstwem dla naszego ciała i całego organizmu. Zawierają bardzo mało kalorii i są polecane przez dietetyków.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Cztery składniki i pięć minut. Do tego rożek waflowy domowej roboty i mamy super zdrowe lody truskawkowe dla naszych...
Jak zrobić mrożony jogurt truskawkowy w 5 minut?
Cztery składniki i pięć minut. Do tego rożek waflowy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt