Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Jak pozbyć się przebarwień na skórze

Jak pozbyć się przebarwień na skórze

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Czym właściwie są przebarwienia? I jak można się ich pozbyć? To dwa podstawowe pytania, które zadają sobie osoby cierpiące z powodu widocznych na skórze przebarwień. Ciemne plamy są zwykle objawem hiperpigmentacji, czyli zwiększonej ilości melaniny w skórze, która jest pigmentem odpowiedzialnym za ciemniejszy odcień skóry. Poziom melaniny może zwiększyć wiele czynników, począwszy od długiego przebywania na słońcu, przez ciążę, starzenie się skóry czy nawet uraz, po którym została widoczna blizna.

1
Skłonność do przebarwień może być wrodzona

Przebarwienia mogą się pojawić z powodu czynników wewnętrznych jak i zewnętrznych. Jeśli chodzi o te pierwsze, to skłonność do przebarwień może być wrodzona. Dodatkowo narażenie skóry na działanie toksycznych substancji chemicznych oraz działanie promieni UV może prowadzić do podwyższonego stężenia melaniny. Najczęściej przebarwienia występują na rękach i twarzy, ponieważ te partie ciała są najbardziej narażone na działanie promieni słonecznych.
2
Połącz kurkumę z sokiem z cytryny

Przebarwienia niekiedy mogą wystąpić po jakimś urazie lub zabiegu przeprowadzonym przez wyspecjalizowanych chirurgów. Trudno stwierdzić, czy akurat u konkretnej osoby przebarwienia wystąpią. Istnieje pewien rodzaj przebarwień, które pojawiają się u kobiet w trakcie ciąży. Najczęściej są to niewielkie plamki na skórze, które znikają po porodzie. Jednak jest i na to sposób. Wystarczą tylko dwa składniki, aby pozbyć się przebarwień.

Czego potrzebujesz:
- 1 łyżeczka kurkumy w proszku
- 1 łyżeczka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
3
Rozświetl i rozjaśnij skórę

Kurkumę zmieszaj z sokiem z cytryny i rozsmaruj na obszarach, w których występują przebarwienia. Pozostaw pastę na 15 minut i spłucz zimną wodą. Staraj się przez kilka godzin unikać światła słonecznego, a sam zabieg możesz powtarzać dwa lub nawet trzy razy dziennie, aż do momentu gdy ciemne plamy znikną.
Przepis ten pochodzi z Indii i jest bardzo przydatny w leczeniu blizn i przebarwień. Sok z cytryny w połączeniu z kurkumą rozjaśnia skórę i sprawia, że jest ona przyjemnie rozświetlona.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wróciłeś z wakacji, ale twoja skóra wygląda na zmęczoną, przesuszoną i jest poparzona? Silne słońce, suche powietrze i...
Jak odżywić skórę po urlopie
Wróciłeś z wakacji, ale twoja skóra wygląda na zmęczoną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt