Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Rak Mózgu > Czy telefony komórkowe powodują raka?

Czy telefony komórkowe powodują raka?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Dla większości ludzi telefony komórkowe są czymś więcej niż przyjacielem. Są nieodłączną częścią ich życia. Najnowsze badania przeprowadzone przez koncern Motorola wskazują, że większość osób w przypadku pożaru ratowałaby swoje smartfony, a nie kota! Telefony oferują obecnie o wiele więcej niż tylko możliwość dzwonienia i pisania SMS-ów. Dzięki nim możesz robić zdjęcia i nagrywać wysokiej jakości filmy, korzystać z internetu, grać oraz używać ich jako organizera i wiele innych. Twój telefon może być przyjacielem, lecz czy jest także wrogiem? Jak się okazuje może on nieść za sobą pewne niebezpieczeństwa...

Telefony komórkowe i rak
Promieniowanie o częstotliwości radiowej jest formą pola elektromagnetycznego, którą emitują nasze telefony. Przez długi czas byliśmy przekonani, że jest ono nieszkodliwe, ponieważ promieniowanie to jest niejonizujące oraz angażuje niski poziom mocy. Okazało się jednak, że może ono przenikać do ludzkiego organizmu i powodować zniszczenia.

1
Zagrożenie rakiem mózgu

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) w 2011 roku przypisała promieniowaniu telefonu komórkowego poziom 2B w klasyfikacji czynników rakotwórczych.
Oznacza to, że są one możliwymi czynnikami karcynogennymi. Wielu ekspertów uważa, że klasyfikacja ta jest nieodpowiednia i nie chroni ludzi w odpowiedni sposób.
Ryzyko raka mózgu jest 40% większe jeśli używasz komórki pół godziny dziennie. Promieniowanie telefonu komórkowego jest powiązane z wieloma groźnymi chorobami, w tym nowotworami. Silny związek wykazuje szczególnie z dwoma rodzajami nowotworu mózgu – nerwiakiem osłonkowym nerwu przedsionkowo-ślimakowego oraz glejakiem.

Nerwiak osłonkowy
Nerwiak osłonkowy nerwu przedsionkowo-ślimakowego - w wielu przypadkach ten niezłośliwy nowotwór zagraża życiu, ponieważ umieszczony jest w czaszce.

Glejak
Glejak - znajduje się w kręgosłupie lub mózgu i zazwyczaj jest śmiertelnym nowotworem złośliwym. Większość zdiagnozowanych osób przeżywa od 1 do 3 lat po diagnozie.
Największe badanie dotyczące telefonów komórkowych i ryzyka związanego z nowotworami kosztowało 25 milionów dolarów. Okazało się, że używanie telefonu 30 minut dziennie przez okres 10 lat zwiększa ryzyko glejaka wśród dorosłych o 40%.
2
Ryzyko nerwiaka i glejaka wzrasta

Jedne z najlepszych badań dotyczących omawianego tematu przeprowadzane są przez The Swedish Hardell Research Group. Wykazali oni, że ryzyko nerwiaka osłonkowego nerwu przedsionkowo-ślimakowego oraz glejaka wzrasta podczas używania telefonu komórkowego.

Według eksperymentu przeprowadzonego w 2013 roku w Wielkiej Brytanii na 790 tysiącach kobiet w średnim wieku, okazało się że ryzyko nerwiaka nerwu przedsionkowo-ślimakowego jest dwa razy wyższe u kobiet, które używają komórki 10 lub więcej lat i cały czas rośnie.

Uszkodzenia DNA oraz inne nowotwory spowodowane promieniowaniem telefonu komórkowego:

Nowotwór tarczycy
Nowotwór oka
Nowotwór przysadki mózgowej
Ryzyko czerniaka
Nowotwory złośliwe ślinianki
Białaczka
Nowotworowe komórki macierzyste
Wieloogniskowy nowotwór piersi
Nowotwór węzłów chłonnych
3
Wiele badań potwierdza, że promieniowanie z komórek może uszkodzić DNA

Eksperyment przeprowadzony w połowie lat 90. przez profesora Lai'a z Uniwersytetu Waszyngtona wykazał, że promieniowanie z komórek może uszkodzić pojedynczą nić DNA. Następne badania pokazały uszkodzenia pojedynczej jak i podwójnej nici DNA.
Brazylijski eksperyment przeprowadzony na małym jądrze (mikronukleus), pokazał że ekspozycja na promieniowanie telefonu komórkowego podczas ciąży powoduje wzrost zakresu erytrocytów mikrojądra wśród potomstwa szczurów. Kolejne testy to potwierdziły.
Jest to istotne, ponieważ proliferacja małego jądra sugeruje uszkodzenie DNA, które jest silnie powiązane z nowotworami.
Setki przeprowadzonych badań potwierdzają, że promieniowanie pochodzące ze smartfonów powodują zmiany w materiale genetycznym komórki. Jest to ważne, ponieważ kiedy komórki DNA są zniszczone, to może doprowadzić to do powstawania raka i innych chorób.

Naukowcy z całego świata ostrzegają przed telefonami komórkowymi

Światowa Organizacja Zdrowia oraz Organizacja Narodów Zjednoczonych otrzymała wezwanie do stworzenia bezpieczniejszych wytycznych dotyczących pola elektromagnetycznego przez grupę 190 naukowców z 39 państw w maju 2015 roku. Poproszono, aby zmniejszyć ekspozycję na pole elektromagnetyczne, przedsięwziąć środki ostrożności oraz edukować ludzi, w szczególności kobiety w ciąży i dzieci, na temat ryzyka zdrowotnego.
4
Środki ostrożności dotyczące promieniowania

Najlepszym sposobem na ochronę przed szkodliwym działaniem promieniowania jest całkowite unikanie telefonów komórkowych. Jednak raczej nie jest możliwe, abyś zupełnie zrezygnował z komórki, dlatego postaraj się przestrzegać poniższych zasad na co dzień.

Unikaj telefonowania w miejscach o złym zasięgu
Telefonuj tylko wtedy, kiedy jest to najbardziej konieczne
Kiedy nie używasz wszystkich funkcji telefonu, przełącz go na tryb samolotowy.

Używaj słuchawek
Używaj słuchawek, najlepiej antyradiacyjnych, aby nie trzymać telefonu blisko głowy (nie używaj zestawu Bluetooth, ponieważ on również emituje promieniowanie).

Nie trzymaj telefonu przy głowie
Unikaj noszenia telefonu w kieszeni lub w innym miejscu mającym kontakt z ciałem. Nie trzymaj telefonu w sypialni lub kładź go jak najdalej od głowy. Jeśli musisz mieć go przy sobie, to włącz tryb samolotowy. Jeśli planujesz długą rozmowę, to postaraj się spotkać z daną osobą lub użyj telefonu stacjonarnego
Jeśli jest to możliwe, pisz SMS-y zamiast dzwonić.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

kiemot - 2017-06-27
Telefony,nadajniki, stacje przekaźnikowe, routery wi-fi, a później po wizycie u lekarza pojawia się pytanie: dlaczego ja? Niestety, ludzkie życie, to bilans zysków i strat w rankingu postępu cywilizacyjnego.
^^ - 2017-06-27
no taa jeszcze głupiego kota będę ratować
Obserwatori - 2017-06-27
hahaha to jest wiadome od samego początku istnienia tych telefonów, jeszcze jako pojedyncze egzemplarze próbne, były testowane jeszcze w latach 80-tych przy lokalnych przekaźnikach UKF RTV... Było tego kilka na województwo. Aż tu nagle ktoś dzisiaj odkrywa Amerykę...
pikolo - 2017-06-27
Zmiencie plyte
 
Nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem, że nie należy łączyć ze sobą urządzeń elektrycznych oraz wody. Jednak, bez...
Jak naprawić mokry telefon komórkowy?
Nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem, że nie należy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt