Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Kilka sprawdzonych technik, które pomogą zredukować stres

Kilka sprawdzonych technik, które pomogą zredukować stres

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Stres może pojawić się w naszym życiu niespodziewanie. Zwykle ma to związek z problemami w pracy albo w domu lub bywa spowodowany pewnymi zdarzeniami, które miały miejsce w przeszłości. Bez względu na to, co jest powodem naszego stresu, musimy pamiętać, że jest on szkodliwy dla naszego zdrowia.

Kiedy pojawia się stres?
Fizjologicznie stres pojawia się jako reakcja naszego organizmu na zagrażające życiu sytuacji. Kiedy czujemy, że tracimy grunt pod nogami, nasz system nerwowy reaguje poprzez uwalnianie hormonów stresu, takich jak adrenalina i kortyzol. Jest to sposób naszego organizmu, aby ochronić się lub przygotować się  na obronę lub ucieczkę w stresowej sytuacji. W momentach awaryjnych stres może pomóc nam zachować czujność, energicznie reagować i daje nam nadludzką siłę, aby wydostać się z niebezpieczeństwa i uniknąć zagrożenia.

1
W momencie kiedy sytuacja zagrażająca naszemu życiu minie, nasze ciało jest zaprojektowane tak, aby wrócić do swojego naturalnego stanu spokoju i relaksu. Chociaż momenty krytyczne nie są tak powszechne u niektórych ludzi, to pobyt w stanie zagrożenia przez dłuższy czas może być przyczyną problemów zdrowotnych, takich jak choroby układu nerwowego i zmęczenie. To z kolei może być przyczyną niepokoju, ponieważ jesteśmy stale przygotowani na zagrażające naszemu życiu sytuacje. Co zrobić, aby skutecznie wyciszyć organizm i pozbyć się uczucia ciągłego stresu? Oto kilka technik przygotowanych specjalnie dla osób, które nie radzą sobie ze stresem:

Kontroluj oddech
Twoje myśli są bezpośrednio związane z oddechem. Jeśli jesteś spięty, czuje lęk lub znajdujesz się w podbramkowej sytuacji, są szanse, że oddychasz zbyt szybko lub twoje oddechy są zbyt płytkie. W takiej sytuacji spróbuj spowolnić oddech, aby zrównoważyć swój umysł poprzez wstrzymanie oddechu na pięć sekund i wydychanie powietrza przez kolejne pięć. Taki sposób sprawi, że twój oddech wróci do normy, a ty poczujesz się znacznie lepiej.
2
Odczekaj kilka sekund

W sytuacji awaryjnej, w której musisz nagle podjąć decyzję, możesz zrobić lub powiedzieć coś czego później będziesz żałować. Jeśli nastąpi taki moment, który będzie wymagał podjęcia natychmiastowych decyzji, odczekaj kilka sekund i przemyśl to. Może wydawać się to niewykonalne, ale jest to najlepszy sposób, aby wyciszyć umysł i włączyć racjonalne myślenie.

Wyjdź na świeże powietrze
Świeże powietrze połączone z pięknym krajobrazem morza lub gór w tle działa na nas uspokajająco. Dlatego też, jeśli masz trudny dzień lub jesteś zestresowany, to wybierz się na spacer. W twojej okolicy na pewno znajdzie się jakieś malownicze miejsce, do którego nie dotarł zgiełk miasta i tłum ludzi. Jeśli masz czas, wybierz się na wycieczkę w góry czy nad jezioro. Piękno natury pomoże ci pozbierać myśli i sprawi, że poczujesz się jak nowo narodzony.
3
Ćwicz regularnie

Ćwiczenia uwalniają w naszym organizmie endorfiny, czyli hormony, które są odpowiedzialne za dobry nastrój. W trakcie ich wykonywania organizm ludzki wydziela endorfiny, dzięki czemu poczujesz się odprężona i radosna. Wystarczy od czasu do czasu wyskoczyć ze znajomymi na siłownię, basen czy na rower, aby świetnie się bawić i poczuć jak rozpiera nas energia.

Weź zimny prysznic
Hydroterapia jest stosowana od wielu lat w celu pobudzenia krążenia krwi w organizmie oraz zmniejszenia poziomu kortyzolu we krwi. Oznacza to, że zimny prysznic pozwoli skutecznie zmniejszyć stres i sprawić, że poczujemy się odprężeni. Pamiętaj, aby zimny prysznic zacząć od stóp i nóg, a następnie kierować się w górę ciała.
4
Słuchaj relaksującej muzyki
Muzyka ma moc natychmiastowej zmiany nastroju, czyli może albo podnieść cię na duchu, albo zdołować. W stresujących sytuacjach wybierz muzykę, która cię wzmocni i sprawi, że będziesz pełna energii. Relaksująca muzyka pomaga również myśleć pozytywie i może sprawić, że żaden problem nie wyprowadzi cię więcej z równowagi.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na pewno nie lubisz stresujących sytuacji w swoim życiu. Spróbuj wspaniałego napoju, który pomoże ci uporać się ze...
Jak przygotować koktajl eliminujący stres?
Na pewno nie lubisz stresujących sytuacji w swoim życiu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt