Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Jak pozbyć się guzków po goleniu i zlikwidować zapalenie skóry?

Jak pozbyć się guzków po goleniu i zlikwidować zapalenie skóry?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Zapalenie mieszków włosowych często występuje na twarzy, szyi, miejscach intymnych, pod pachami i w innych czułych miejscach. Zapalenie często jest spowodowane goleniem i występuje pod łacińskimi nazwami Pseudofolliculitis barbae, Folliculitis barbae traumatica, lub Pseudofolliculitis Pubis jeśli pojawiło się w miejscach intymnych. Niewłaściwe golenie jest spowodowane wieloma czynnikami, jednym z nich jest używanie brudnej maszynki. Urządzenie takie w łatwy sposób przenosi bakterie do mieszków włosowych, co prowadzi do podrażnień i infekcji. Poniżej znajdziesz proste sposoby na pozbycie się zapalenia mieszków włosowych w naturalny sposób. Nie będziesz potrzebować żadnych chemicznych leków, zastosowane zostaną jedynie naturalne sposoby.

1
Sól

Sól jest bardzo pomocna przy likwidowaniu różnego rodzaju obrzęków - poprawia krążenie i likwiduje łuszczenie się skóry. Sól bardzo dobrze radzi sobie z zapaleniem mieszków włosowych. Do kubka gorącej wody dodaj dwie łyżeczki soli. Miksturę nanieś na wacik higieniczny i pocieraj zakażone miejsce.

Sól angielska (Sól Epsom)
Wlej do wanny z wodą dwa kubki soli angielskiej i wykąp się w tym. Kuracja ta przyspieszy gojenie się zapalenia mieszków włosowych.

Olej kokosowy i cukier
Połączenie cukru z olejem kokosowym jest bardzo efektywne. Wymieszaj dwie łyżki białego cukru z 4 łyżkami świeżego oleju kokosowego. Dokładnie wymieszaj i nanieś miksturkę na miejsce, w którym występują guzki i zapalenie.

Maseczka z aspiryny
Aspiryna zawiera kwas salicylowy używany do usuwania martwego naskórka i wyzwalania wzrostu niewyrośniętych włosków. Posiekaj na proch 4 tabletki aspiryny i wsyp je do gorącej wody z jedną łyżką miodu. Tym sposobem otrzymasz maseczkę z aspiryny. Nanieś ją na miejsce występowania stanów zapalnych.
2
Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy posiada właściwości antyzapalne, przydaje się też do walki z świerzbem. Zamocz w occie bawełniany wacik. Pocieraj chore miejsca takim wacikiem trzy razy dziennie.

Mąka kukurydziana
Stwórz pastę z mąki kukurydzianej i wody. Nanieś na zainfekowane miejsca na ciele. Pozostaw to na godzinę, a po tym czasie dokładnie się umyj. Powtarzaj zabieg, a zapalenie skóry szybko ustąpi.

Jogurt
Jak pozbyć się zapaleń przy pomocy jogurtu? Weź jogurt i nanieś go bezpośrednio na zakażone miejsce. Pozostaw na 30 minut, a potem opłucz ciało. Kwas glikolowy zawarty w jogurcie zwalczy infekcję.

Aloes
Potnij liście aloesu i weź żel, który wypłynął. Nanieś go na zainfekowane miejsca. Pozostaw na dwadzieścia minut, a potem opłucz wodą ciało. Powtarzaj procedurę parę razy w tygodniu.
3
Torebka herbaty
Czarna herbata zawiera kwas taninowy, który redukuje zaczerwienienia i zwalcza infekcje. Zamocz torebeczkę herbaty w gorącej wodzie, a następnie nanieś na skórę. Pozostaw ją następnie na parę minut. Powtarzaj procedurę każdego dnia.

Olejek eteryczny
Możesz użyć też oleju z nagietka, rumianku albo lawendy. Przygotuj szklankę zalaną wodą do ¼ i dodaj 10 kropli olejku. Nanieś na zainfekowane miejsce. Olejek ma właściwości kojące.

Zapobieganie jest najlepsze
Powszechnie wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Aby uniknąć zapalenia mieszków włosowych zawsze używaj czystej maszynki do golenia oraz pianki. Zadbaj, by twoje włosy były mokre przed goleniem. Używanie kremu po goleniu także jest dobrym pomysłem. Powodzenia!
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czy depilacja miejsc intymnych za każdym razem zamienia się w wielki bałagan? W takim razie przeczytaj poniższe...
Jak depilować miejsca intymne?
Czy depilacja miejsc intymnych za każdym razem zamienia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt