Czerwona koniczyna - naturalna terapia hormonalna

tomasz - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Miłośnicy medycyny naturalnej twierdzą, że kwiat czerwonej koniczyny stanowi wspaniałą terapię hormonalną, która znacząco poprawia kondycję zdrowotną. Czerwona koniczyna od stuleci jest stosowana w leczeniu symptomów menopauzy.

Czerwona koniczyna korzystna dla serca

Oprócz menopauzy kwiaty czerwonej koniczyny są przydatne w zwalczaniu innych schorzeń, takich jak astma, zapalenie oskrzeli i ogólne zakażenie organizmu. Eksperci twierdzą, że czerwona koniczyna pozytywnie wpływa na poprawę ciśnienia krwi, obniża cholesterol i poprawia kondycję serca wraz z układem krążenia.
1
Co wykazały badania?

Czerwona koniczyna zawiera naturalny estrogen, który jest niezbędny dla kobiet. Zalecany jest przed oraz w trakcie przekwitania. Badania naukowe potwierdzają, że działa bardzo efektywnie. Eksperci są zdania, że kwiat czerwonej koniczyny w połączeniu z innymi ziołami i zdrowym jedzeniem działa skutecznie przeciwko rozwojowi raka.
2
Czerwona koniczyna zwalcza astmę i zapalenie oskrzeli
W medycynie naturalnej na bazie kwiatów koniczyny powstało wiele kremów na zapalenia skóry, herbat działających kojąco na bóle gardła, syropy na astmę i zapalenie oskrzeli, a także środków wpływających na menopauzę.

Jak zrobić herbatę na przeziębienie i bóle gardła?
Zalej mokre kwiaty koniczyny czterema kubkami gorącej wody. Odstaw na 15 minut, a następnie dodaj łyżkę miodu. Herbata działa kojąco na ból gardła i zwalcza przeziębienie.
3
Jak przygotować syrop z kwiatów czerwonej koniczyny?

Zmieszaj garść kwiatów z dwoma kubkami miodu i podgrzej mieszankę. Na koniec dodaj soku lub świeżo wyciśniętą cytrynę ze skórką. Kiedy mikstura będzie gotowa, umieść ją w butelce. Spożywaj od jednej do dwóch łyżek trzy razy dziennie - w zależności od poziomu dolegliwości. Dla zwiększenia efektów połykaj powoli.
Strona 1 z 4

Powiązane porady

zapalenie zatok
katar
ból zęba :)

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane