Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Opryszczka: Sposoby na leczenie i zapobieganie

Opryszczka: Sposoby na leczenie i zapobieganie

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Opryszczka nie jest mile widziana na twojej twarzy ani w innym miejscu. Nie wygląda ona ładnie i jest bolesna. Wszyscy wiemy, że przyczyną jej powstawania jest wirus opryszczki (herpes), jednak fakt ten przyciąga zbyt dużo uwagi. Definiując opryszczkę możemy powiedzieć, że jest to mała, wypełniona płynem zmiana pojawiająca się głównie na ustach lub w okolicy ust. Bąble wyskakują zazwyczaj grupowo, a kiedy pękną pojawia się strupek. Nie ma leku na opryszczkę ani wirusa, jednak można przedsięwziąć środki zapobiegawcze, które pomogą zmniejszyć wyprysk i czas jego gojenia. Istnieje wiele domowych sposobów, które zmniejszą dyskomfort i widoczność powstałego problemu. To, że nie istnieje lek, nie znaczy, że jesteś skazana na opryszczkę.
1
1. Wanilia

Ekstrakt waniliowy (czysty) jest naturalnym sposobem na opryszczkę. Ekstrakt ten oparty jest na zawartości alkoholu, przez co wirus nie może się rozmnażać. Dzięki temu odczuwany dyskomfort i czas gojenia się skraca. Jeśli używasz ekstraktu waniliowego, to postaraj się zdobyć jego organiczną wersję i użyć go już na początku tworzenia się opryszczki.

Potrzebujesz...

• wacików
• czystego ekstraktu waniliowego

Wskazówki:
Nasącz wacik w ekstrakcie i przyłóż go bezpośrednio do rany. Przytrzymaj go w ten sposób około 1 minuty. Czynność powtarzaj 4 razy dziennie do uzyskania pożądanego efektu.
2
2. Lukrecja

Jednym z dziwniejszych naturalnych sposobów, jakie możesz zastosować jest użycie lukrecji. Zawarty w korzeniu lukrecji kwas glicyryzynowy według niektórych badań zatrzymuje komórki wirusa lub przynajmniej neutralizuje ich działanie. Dzieje się tak dzięki jego właściwościom przeciwzapalnym i przeciwwirusowym. Aby przekonać się o działaniu lukrecji nie trzeba jej wcale jeść, wystarczy zdobyć puder z niej wykonany i zrobić krem. Możesz również spróbować pić codziennie herbatę lukrecjową, jednak efekty się są tak dobre jak przy zastosowaniu jej miejscowo.

Potrzebujesz...

• 1 łyżkę sproszkowanego korzenia lukrecji lub jej ekstraktu
• 1/2 łyżeczki wody lub 2 łyżeczki wazeliny

Zmieszaj 1 łyżkę sproszkowanego korzenia lukrecji z 1/2 łyżeczki wody lub taką jej ilością, żeby uzyskać krem. Pamiętaj, żeby dodawać wodę w małych ilościach. Innym rozwiązaniem jest zmieszanie lukrecji z wazeliną, która sama w sobie przyśpieszy proces gojenia. Jeśli zdecydujesz się na tę metodę, to zacznij od 1 łyżeczki wazeliny, którą możesz dodawać tak, aby uzyskać pożądaną konsystencję kremu. Następnie wklep (możesz użyć wacika) cienką warstwę na opryszczkę, tak aby pokryć ją w całości. Pozostaw krem na kilka godzin lub, jeśli to możliwe, na całą noc.
3
3. Wyrzuć swoją szczoteczkę do zębów

Po pojawieniu się opryszczki, wyrzuć szczoteczkę do zębów i zrób to ponownie po pozbyciu się jej. Szczoteczka jest doskonałym miejscem dla wirusów, przez co używając jej , możesz zaostrzyć stan wyprysku. Jest to metoda zapobiegawcza, która może powstrzymać jego rozwój lub zapobiec jego powstaniu.

4. Ręce przy sobie
Może to oczywistość, ale powstrzymanie się od dotykania strupka na ustach może okazać się bardzo trudne. Możesz robić to nieświadomie lub wręcz przeciwnie całkiem świadomie, chcąc się go pozbyć. Niezależnie od motywu, postaraj się powstrzymać chęć dotknięcia opryszczki, ponieważ możesz w ten sposób doprowadzić do infekcji bakteryjnej, a to ostatnia rzecz której chciałabyś doświadczyć. Poza tym opryszczka jest bardzo zaraźliwa i kiedy po jej dotknięciu potrzesz na przykład oko lub inną część ciała, to możesz ją roznieść.

5. Mleko

Kompres z mleka może przyspieszyć gojenie i zmniejszyć ból. Powód? Mleko zawiera białka zwane immunoglobulinami, które są przeciwciałami zwalczającymi i zapobiegającymi wirusom, jak na przykład wirus opryszczki. Zawiera również lizynę, która hamuje działanie aminokwasu zwanego argininą, który powoduje powstawanie wyprysków, przez co może również przyspieszyć proces gojenia. Zatem pij mleko. Aby pomóc sobie w momencie, kiedy opryszczka już się pojawiła, możesz zrobić kompres z mleka, który złagodzi ból i zwalczy wirusy.

Potrzebujesz...

• 1/2 lub 1 szklankę mleka + dodatkową 1-2 łyżki
• waciki

Wskazówki:

Namocz wacik w jednej łyżce mleka i przyłóż go bezpośrednio do opryszczki na kilka minut. Mleko może mieć temperaturę pokojową lub być zimne. Aby pozbyć się jego nadmiaru użyj czystego ręcznika. Jeśli czujesz taką potrzebę, możesz użyć wazeliny.
4
6. Woda utleniona

Każdy, komu rodzice polewali ranę wodą utlenioną, wie, jakie jest to nieprzyjemne. Dobre wieści są jednak takie, że jest to mniej traumatyczne przeżycie, kiedy robisz to samemu i kiedy już trochę podrosłaś. Woda utleniona dezynfekuje, przyspiesza gojenie i zapobiega rozprzestrzenianiu się lub pogorszeniu istniejącej rany. Opryszczka jest już zainfekowana przez wirusy, a utrzymanie jej w czystości sprawi, że szybciej zniknie.

Potrzebujesz...

• 1 łyżki wody utlenionej
• wacików lub chusteczek do twarzy

Wskazówki:

Namocz wacik w 1 łyże wody utlenionej. Jeśli czujesz, że nie jest on dobrze nasączony, możesz użyć jej więcej. Umieść wacik bezpośrednio na ranie (będzie trochę szczypało) i przytrzymaj kilka sekund. Wodę utlenioną na opryszczce pozostaw na około 5 minut, tak aby mogła zadziałać, a następnie zmyj ją wodą.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Opryszczka to bardzo zaraźliwa infekcja wirusowa. Można się nią zarazić przez jedzenie lub picie ze wspólnych naczyń,...
Domowe sposoby na opryszczkę
Opryszczka to bardzo zaraźliwa infekcja wirusowa. Można się nią zarazić przez jedzenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt