Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Drink ze szparagów: Najlepszy lek na bezsenność

Drink ze szparagów: Najlepszy lek na bezsenność

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Szybkie tempo życia sprawia, że jesteśmy ciągle zestresowani, często podejmujemy złe decyzje pod wpływem chwili, nieodpowiednio się odżywiamy, czy też nie wykazujemy żadnej aktywności fizycznej, nasz organizm zaczyna się sprzeciwiać. W efekcie tego buntu stopniowo zmniejsza się jakość naszego snu, aż w końcu może prowadzić do bezsenności. Ten ostatni ma przeciwny od zamierzonego wpływ na realizację dnia, zabiera wszelką przyjemność, powoduje duże problemy z koncentracją, a nawet wypadki drogowe wskutek obniżonej zdolności skupienia i reakcji. To tylko kilka destrukcyjnych skutków, jeśli chodzi o funkcjonowanie całego organizmu i zdrowie mózgu, a jest ich znacznie więcej . Przychodzimy ci z pomocą i proponujemy wspaniały zielony drink, który pomoże ci się rozluźnić oraz poprawić jakość snu.
1
Jak przygotować?

Wszystko, czego potrzebujesz do wykonania drinka, to: 1 ogórek, 1 zielone jabłko, 1 cytryna, 9 szparagów, 1 kawałek imbiru oraz 2 łodygi selera.

Jak wykonać?
W pierwszej kolejności gotuj szparagi przez około 5 minut. Pokrój ogórki, owoce i cytrynę na kawałki. Wszystkie składniki dodaj do pojemnika i dokładnie zblenduj. Zaleca się spożywanie napoju po obiedzie.
2
Dlaczego jest skuteczny?

Szparagi są w 93 procentach zbudowane z wody, która poprawia jakość gospodarki wodnej organizmu oraz poprawia ogólne samopoczucie. Zawiera również związki azotu oraz chlorofil, które są bardzo korzystne dla organizmu. Poza tym szparagi są niezwykłym źródłem witamin A, C, K i E oraz błonnika. Dodatkowo zawiera kwas foliowy, niezwykle istotny dla kobiet w ciąży.
3
Seler
Seler zawiera minerały i olejki, które wpływają na wyciszenie systemu sensorycznego, który również ma istotny wpływ na jakość snu oraz zaburzenia snu. Seler zawiera również magnez, który pomaga doprowadzić organizm w stan równowagi.

Imbir
Imbir ma nadzwyczajne działanie, które pozwala usuwać toksyny z organizmu, a także jest silnie moczopędny oraz wykazuje działanie uspokajające, co pomaga lepiej wypoczywać. Jest również dobrym źródłem witamin i minerałów.

Ogórek
Ogórek jest najbardziej popularnym warzywem wpływającym na ograniczanie stresu i zmęczenia. Ma też bardzo pozytywne działanie na zdrowie skóry, a także pozwala uspokoić ciało i zapewnia dobry sen.
Jakie są sposoby na mocny sen?
Jak jeść kulturalnie?
Jak łatwo zasnąć?
10 rzeczy których nie powinieneś jeść przed snem
4
Odpowiednia dieta przed snem

Musisz pamiętać, że zdrowy sen to nie tylko jedzenie tych kilku składników. By wszystko było w pełni skuteczne, przed snem musisz się relaksować, wykonywać przez około 15 minut ćwiczenia, nie jeść zbyt dużo przed snem oraz nie pić zbyt dużo, ponieważ nacisk na pęcherz powoduje dyskomfort. Jeśli twój organizm toleruje laktozę, polecam picie szklanki mleka godzinę przed snem. Ma to bardzo pozytywny wpływ. Dodatkowo musisz zadbać o odpowiedni poziom melatoniny poprzez spożywanie konkretnych owoców, których jest cała gama, lecz najczęściej kojarzona jest z jagodami.
Ogranicz do minimum czytanie e-książek, używanie smartfonów czy oglądanie telewizji, ponieważ źródła niebieskiego światła przed snem działają negatywnie na przemianę chemii w mózgu. Jedno z najważniejszych czynności, jakie powinieneś wykonywać zawsze, to zapewnić jak najlepsze zaciemnienie pokoju podczas snu, ponieważ źródła światła powodują niepełną zmianę chemii mózgu. Kiedy już to wszystko wykonasz, twój sen szybko powinien wrócić do równowagi, a ty w końcu dobrze się wyśpisz i będziesz czerpał więcej pozytywnych korzyści z kolejnego dnia. Powodzenia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ajurweda to system medycyny indyjskiej, które narodził się kilka tysięcy lat temu. Jednym z jego podstawowych założeń...
Dlaczego należy spać na lewym boku?
Ajurweda to system medycyny indyjskiej, które narodził...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt