Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Leczenie Raka > Doskonały probiotyk z kurkumy i sody

Doskonały probiotyk z kurkumy i sody

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania kurkumy są znane od bardzo dawna. W rzeczywistości składnik czynny kurkumy czyli kurkumina jest częścią współczesnych leków do leczenia między innymi nowotworów skóry, raka piersi, raka żołądka i raka jelita grubego. Jej właściwości przeciwzapalne są uważane za jedną z najwspanialszych cech charakterystycznych. Niestety istnieją pewne granice, jeśli chodzi o spożycie kurkumy, ponieważ jest ona ciężka do przetwarzania oraz wchłaniania dla przewodu pokarmowego, dlatego ważne jest, by zachować umiar. Naukowcy doszli do wniosku, że najlepsza do spożycia to kurkuma po procesie fermentacji. Badania laboratoryjne wykazały, że biodostępność przyprawy stanowczo wzrosła po fermentacji. Zwiększył się poziom przeciwutleniaczy w osoczu oraz stała się łatwiejsza do przyswojenia.

1
Jak fermentować kurkumę?

Sposób fermentacji kurkumy jest prosty i wyróżniamy kilka metod tego procesu. Wymieszaj surową kurkumę z organicznym miodem i wodą. Przechowuj w ciemnym miejscu. Możesz użyć także kurkumy w proszku zamiast surowej, jednak jeśli masz możliwość, zawsze lepiej wybrać surową kurkumę, by uzyskać lepsze rezultaty.

Odpowiednia receptura
Kurkuma sodowo-wapniowa jest recepturą, która pomoże ci cieszyć się wszystkimi zaletami zdrowotnymi kurkumy. Mieszanina taka pomoże łagodzić ból, zmniejszać obrzęki oraz poprawić trawienie. Jest to sposób łatwy do przygotowania i pomaga dostarczyć kurkuminy do ciała w łagodniejszej postaci niż surowa.
2
Składniki, których potrzebujesz do przygotowania to:

- nieobrana i pokrojona kurkuma w ilości około jednej szklanki,
- miód około 180 ml,
- dwie cytryny
- 1.5 litra wody
Możesz również pomieszać cytrynę i limonkę. Dodaj kurkumę do wody i doprowadź do wrzenia. Gotuj przez około 45 minut, po czym zdejmij z ognia i ostudź. Dodaj miód, sok i skórkę z cytryny. Umieść roztwór w 2 litrowym słoiku, zakręć i pozostaw w miejscu nienarażonym na promieniowanie słoneczne przez około trzy dni.
3
Roztwór przechowuj w lodówce

Jeśli przygotowujesz mieszaninę w okresie zimowym, powinieneś pozostawić ją na około pięć dni. Po zalecanym czasie, delikatnie przemieszaj roztwór w słoiku. Przelej roztwór do butelek i przechowuj w lodówce przez około trzy dni.
Przed spożyciem musisz dokładnie wymieszać roztwór. Dzięki spożywaniu powyższego roztworu ograniczysz ryzyko rozwoju nowotworów oraz poprawisz zdrowie układu pokarmowego. Przy przygotowaniu zachowaj szczególną ostrożność i zadbaj o dokładność wykonania.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

blanca - 2017-07-03
A gdzie w tym przepisie soda?
Gshfbj - 2017-06-30
Seta z pieprzem
 
Kurkuma jest pyszną przyprawą o wielu właściwościach leczniczych. Działa ona między innymi przeciwzapalnie, które są...
Najzdrowsza alternatywa dla zwykłej kawy
Kurkuma jest pyszną przyprawą o wielu właściwościach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt