Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Leczenie Raka > Objawy raka najpierw pojawiają się na rękach

Objawy raka najpierw pojawiają się na rękach

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Różne rodzaje raka mają różne objawy i wymagają różnych zabiegów. Jednak każdy przejaw jego działalności ma jedną wspólną cechę: pierwsze objawy zwykle pojawiają się na rękach. Zdaniem brytyjskich naukowców zwykle przyjmują postać pęknięć, obrzęków oraz zgrubień skóry. Warto również wspomnieć, że ręce osób chorych na raka prawie zawsze stają się szorstkie. Większość z tych zmian nie jest zazwyczaj bardzo zauważalna.

1
Analiza symptomów
Eksperci kładą nacisk na znaczenie posiadania kompleksowych informacji, jeśli chodzi o analizę tych symptomów. Natychmiastowa pomoc lekarska oraz adekwatny plan żywieniowy, zrealizowany odpowiednio wcześnie, może pomóc skutecznie wyleczyć nowotwór, niszcząc komórki rakowe. We wczesnym stadium istnieje możliwość, że organizm będzie sam w stanie zwalczyć chorobę, jeśli tylko zmienimy tryb życia na bardziej aktywny oraz będziemy się prawidłowo odżywiać. Nigdy nie należy bać się zadać lekarzowi pytania na temat choroby oraz poprosić o wskazówki.
2
Inne symptomy raka

Co jeszcze może świadczyć o obecności komórek nowotworowych w naszym organizmie? Jest jeszcze kilka innych objawów, na które należy zwrócić uwagę. Pierwszym z nich jest nieświeży oddech oraz występujące duszności. Jest to jeden z pierwszych symptomów raka płuc. Większość pacjentów zmagających się z tą chorobą miała trudności z oddychaniem. Oznaka ta może również świadczyć o astmie, nawet w przypadkach, które obejmują jednocześnie raka płuc.

Ból w klatce piersiowej i kaszel
Kolejnym symptomem jest ból w klatce piersiowej oraz przewlekły kaszel. Różne rodzaje nowotworów, takich jak rak płuc i białaczka, zwykle przyjmują podobne objawy jak zapalenie oskrzeli. Jednym ze sposobów, aby rozpoznać różnicę pomiędzy nimi jest obserwacja, czy problem znika i pojawia się cyklicznie, czy też utrzymuje stale.

Częste gorączki i infekcje
Kolejna oznaka, na którą powinieneś zwrócić uwagę, to częste gorączki oraz infekcje. Mogą one wskazywać na raka komórek krwi oraz białaczkę. Białaczka sprawia, że organizm wytwarza nieprawidłowe białe krwinki, które pozostają bezużyteczne w procesie zwalczania zakażeń organizmu. Białaczka jest często diagnozowana u dorosłych pacjentów skarżących się na regularne występowanie gorączki oraz objawów zbliżonych do grypy. Z drugiej strony, rak komórek krwi zwykle rozpoczyna swoją drogę w szpiku kostnym.
3
Oznaki białaczki

Kolejną ważną oznaką są trudności z połykaniem. Objaw ten zazwyczaj wskazuje na nowotwór gardła lub przełyku. Jednakże, może również wskazywać na raka płuc. Guzki pod pachami oraz powiększone węzły chłonne są oznaką zmian w układnie limfatycznym, co również może być objawem rozwoju nowotworu; przykładowo raka piersi.

Guzki pod pachami
Bezbolesne guzki pod pachami, w okolicach pachwin lub na szyi mogą być wczesnym objawem białaczki. Samoczynnie powstające siniaki oraz krwawienie często mogą wskazywać na nieprawidłową aktywność płytek krwi i czerwonych krwinek, co również może świadczyć o białaczce.
Nie należy też ignorować czerwonych przebarwień na twarzy oraz siniaków występujących na palcach, dłoniach, szyi oraz klatce piersiowej.
4
Bóle brzucha, krew w stolcu
Bóle brzucha oraz miednicy są częstym objawem zaburzeń policystycznych jak również innych nieprawidłowości układu rozrodczego. W większości przypadków brak leczenia może prowadzić do nowotworu.
Krew w stolcu lub krwawienie odbytu może być zarówno objawem hemoroidów, jak również raka jelita grubego. Jeśli zauważysz którykolwiek z tych objawów, powinieneś natychmiast skontaktować się z lekarzem.

Utrata wagi
Niewyjaśniona utrata masy ciała również jest częstym wskaźnikiem nowotworu okrężnicy lub też innych chorób układu trawiennego. Jeśli twoja dieta i styl życia nie zmienił się w drastyczny sposób, to może to być pierwsze czerwone światło. Infekcja może wpływać na apetyt i zdolność organizmu do pozbywania się toksyn z wątroby.

Zmiany na paznokciach
Niewyjaśnione zmiany na paznokciach również mogą być objawem wczesnego stadium nowotworu. Kropki pod paznokciami i brązowe lub czarne linie często wskazują na raka skóry. Białe lub blade paznokcie wskazują na niewydolność wątroby, co może być także objawem nowotworu wątroby.
5
Nie lekceważ symptomów
Większość objawów nowotworów można łatwo pomylić ze zwykłymi infekcjami czy chorobami, na które zdarza nam się chorować. Jednak nigdy nie należy lekceważyć informacji płynących od naszego organizmu, bo może zdarzyć się sytuacja, że jednorazowa ignorancja poważnych objawów może zakończyć się zgonem. Pamiętaj, aby zdrowo się odżywiać, zwiększyć aktywność fizyczną i wykonywać okresowe badania krwi. Koszt nie jest wielki, bo gra toczy się o twoje życie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ela - 2017-07-03
Co za bzdura, moja babcia RIP, miala cudownie szorstkie dlonie, jak bylam mala zawsze przed snem glaskala/ skrobala mnie po plecach to bylo cudowne. Odeszla ze zmeczenia zyciem ... W wieku 98 lat.
 
Jeszcze kilka dekad temu na raka skóry zapadały głównie osoby powyżej 40. roku życia. Ostatnio jednak obserwuje się...
Jakie są przyczyny raka skóry?
Jeszcze kilka dekad temu na raka skóry zapadały głównie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt