Dziecko z mamą

Jak nauczyć dziecko spokojnie zasypiać?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Uśpienie dziecka w łóżeczku może być jednym z najtrudniejszych zadań dla świeżo upieczonych rodziców. Oto jak można zrobić to łatwo i sprawnie.
1
Po pierwsze kładzenie dziecka do łóżeczka musi stać się rutyną, czymś do czego dziecko się przyzwyczai. Każdego wieczoru kładź dziecko do łóżeczka w ten sam sposób. Niemowlaki lubią rutynę, czują się wtedy bezpieczne. Np. można najpierw wykapać dziecko, potem przeczytać jakieś opowiadanie, poprzytulać i potem kłaść do łóżeczka. Inny przykład: wykąpać dziecko, potem zaśpiewać ulubioną piosenkę, lub włączyć ulubioną bajkę i delikatnie położyć do łóżeczka. Wieczorny rytuał należy dopasować do dziecka w zależności, co go uspokaja i sprawia mu największą przyjemność.
2
Jeżeli dziecko jest wyjątkowo uparte i nie chce iść spać można wypróbować masaż. Masaż zazwyczaj uspokaja dzieci i pomaga się im zrelaksować i wyciszyć. W sprzedaży dostępne jest wiele różnych książek z technikami masażu niemowląt.
3
Bardzo pomocne jest ścisłe owijanie dziecka. Kładziemy niemowlę na rogu kocyka/pieluszki, zawijamy prawy rożek kocyka/pieluszki prowadząc go przez klatkę piersiową, pod paszki i wkładając pod plecki, następnie dolny róg podnosimy do góry na klatkę piersiową, ostatni lewy rożek tak samo jak pierwszy tylko w drugą stronę. Dziecko będzie zapakowane, jakby kopertowo. Należy dość mocno przytulać kocyk/ pieluszkę do dziecka, aby dokładnie je opatulić. Niemowlaki a szczególnie noworodki czują się w ten sposób bezpieczniejsze. Kojarzy im się to ze środowiskiem jakie panowało w łonie matki i często dzięki takiemu zawijaniu szybko się uspokajają.
4
Staraj się raczej układać dziecko do snu na plecakach. Taka pozycja zmniejsza ryzyko nagłej śmierci noworodków.” Nie używaj poduszki.
?

Wskazówki
* im mniej pluszaków tym mniejsze ryzyko uduszenia się dziecka.
* niektóre dzieci uspokajają się przy dźwięku radia, inne odkurzacza lub suszarki do włosów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane