Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Witaminy > Pięć zdrowych światowych diet, których należy spróbować

Pięć zdrowych światowych diet, których należy spróbować

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Na świecie istnieje wiele różnych sposobów odżywiania. Szacuje się, że najmniej zdrowy z nich mają Amerykanie i najczęściej zmagają się oni z nadwagą. Jakie są natomiast najzdrowsze diety na świecie? W poniższym artykule zostanie przedstawionych pięć diet, które warto zacząć stosować.

1. Dieta śródziemnomorska
Stosowana w Grecji, Włoszech i Hiszpanii dieta śródziemnomorska stawia przede wszystkim na zdrowe, sezonowe produkty. Główne miejsce w jadłospisie zajmują produkty pełnoziarniste, świeże warzywa i owoce, orzechy, rośliny strączkowe oraz oliwa z oliwek. Podstawowym mięsem są ryby i kury. Natomiast czerwone mięso, sól i cukier są ograniczone do minimum.

Korzyści:
Dieta śródziemnomorska przyczynia się do spadku wagi, polepsza zdrowie serca i chroni przed cukrzycą.

1
2. Nowa dieta nordycka

Praktykowana jest w Norwegii, Szwecji i Finlandii, również w Danii i na Islandii. Jest dość zbliżona do diety śródziemnomorskiej. Opiera się na owocach, warzywach, pełnych ziarnach, jajkach, oleju rzepakowym i owocach morza. Znajduje się w niej mało mięsa, alkoholu, nabiału oraz słodyczy. Sedno diety tkwi w lokalnych produktach i surowych warzywach. Jada się także sfermentowane mleko i ser, mięso renifera, łososia, baraninę, śledzia, makrelę oraz wieprzowinę. Stosuje się także dodatki dla smaku, między innymi musztardę, koper, szczypiorek, chrzan.

Korzyści:
Podobnie jak dieta śródziemnomorska, dieta nordycka obniża ryzyko otyłości i cukrzycy. Przyczynia się także do rozwoju lokalnej gospodarki, preferując żywność wytwarzaną miejscowo.
2
3. Dieta z Okinawy
Dieta ta wywodzi się z Japonii, gdzie powstała jeszcze przed drugą wojną światową. Jest niskokaloryczna i wymaga, aby spożywać pokarmy aż poczujesz się pełny w około 80 procentach. Mięso, cukier i nabiał są ograniczane do minimum, unika się także przetworzonego ziarna. Głównie spożywa się słodkie ziemniaki, ryż, zieleninę, melony i soję. Popularne są też owoce morza, chude mięso, herbata i wiele rodzajów soków.

Korzyści:

Japończycy słyną z długiego życia, co może być zasługą właśnie ich diety. Dodatkowo chroni ona przed chorobami i spowalnia proces starzenia się. Naukowcy twierdzą, że może być to spowodowane ograniczaniem dziennego spożywania kalorii.

4. Tradycyjna dieta azjatycka
Pewnie domyślasz się, że głównymi elementami tej diety są ryż, makaron i świeże warzywa. Popularne są także jajka i owoce morza, oraz pełne ziarna, rośliny strączkowe, ziarna, orzechy oraz drób. Czerwone mięso spożywane jest tylko kilka razy do roku.

Korzyści:
Dieta azjatycka zapobiega otyłości, chorobom serca oraz przyczynia się do znacznej poprawy metabolizmu.
3
5. Dieta francuska

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, dlaczego Francuzi mają jeden z najmniejszych wskaźników otyłości na świecie? Sekret tkwi w jedzeniu, które spożywają najczęściej. Francuska dieta opiera się na nabiale, pieczywie, małej ilości czekolady, czerwonego wina oraz tradycyjnego sera.

Korzyści:
Na pierwszy rzut oka ta dieta wydaje się być niezdrową, aczkolwiek Francuzi spożywają zawsze małe porcje i sporo się ruszają po każdym posiłku. Być może to właśnie regularny ruch sprawia, że jesteśmy zdrowi, a nie to co jemy.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kawa uważana jest za używkę, która ma negatywny wpływ na nasze zdrowie. Pobudza organizm, ale jej spożywanie wywołuje u...
Jak przyrządzić zdrową i smaczną kawę?
Kawa uważana jest za używkę, która ma negatywny wpływ...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt