Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Dziesięć sposobów na usunięcie z organizmu toksyn

Dziesięć sposobów na usunięcie z organizmu toksyn

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jeśli jesteś narażony na rtęć lub inne szkodliwe, toksyczne metale, w twoim organizmie zachodzą poważne zmiany, które skutkują wieloma symptomami (chociaż nie zawsze one się pojawiają). Często możesz mieć kontakt z toksynami nawet o tym nie wiedząc. Znajdują się one bowiem w wodzie, powietrzu, popsutych zębach, chemikaliach w miejscu pracy czy nawet w owocach morza. Długotrwała ekspozycja na ich działanie wiąże się z konsekwencjami dla organizmu. Neurotoksyny przedostające się do ciała mogą wspomagać rozwój choroby Alzheimera czy Parkinsona. Objawami zatrucia toksynami są również utraty pamięci, ciężkie migreny, przewlekłe zmęczenie, bezsenność, depresja, gonitwy myśli, drżenia mięśni i wiele innych schorzeń. Wprawdzie istnieją preparaty, które są w stanie usunąć z organizmu pewną część toksyn, aczkolwiek często nie radzą sobie ze wszystkimi i mają efekty uboczne. W poniższym artykule znajdziesz dziesięć naturalnych produktów, które pomogą usunąć toksyny z mózgu i ciała.
1
1. Kolendra

To zioło, które posiada tak silne właściwości oczyszczające, że usuwa z organizmu do 80 procent toksyn. "Chińska pietruszka", jak często bywa nazywana kolendra, może być używana jako smaczny dodatek do wielu dań, którym nadaje świeżość. Dawka kolendry wymieszana z paroma gramami chlorelli spożywana codziennie skutecznie oczyści organizm. Miej jednak na uwadze fakt, że spożywając kolendrę bez chlorelli w mięśniach może nadal zalegać sporo toksyn. Pamiętaj także, żeby w trakcie terapii kolendrą nie narażać się na działanie toksyn, gdyż wtedy terapia może okazać się nieskuteczna.

2. Czosnek
Częste spożywanie czosnku również ma silne właściwości oczyszczające organizm z toksyn. Badania naukowe wykazały, że wśród osób, które oczyszczały się czosnkiem lub penicylaminą, lepsze rezultaty miała terapia czosnkiem. Czosnek także nie wywoływał żadnych efektów ubocznych, w przeciwieństwie do popularnego leku.
2
3. Sfermentowane jedzenie

Spożywanie sfermentowanego jedzenia, takiego jak kiszona kapusta, kimchi (koreańskie danie z warzyw) czy kefir pomaga oczyścić organizm z niechcianych, zbędnych i szkodliwych związków chemicznych. Probiotyki są wręcz niezbędne, by skutecznie oczyścić organizm. Również potrawy takie jak cebula, ocet jabłkowy, szparagi czy banany mogą przyspieszyć proces detoksykacji organizmu.

4. Jedzenie z pektyną
Grejpfruty, cytryny i limonki zawierają pektyny, głównie pod powierzchnią skórki. Spożywane, są przekształcane przez nasz organizm w związek chemiczny (MCP), który skutecznie usuwa szkodliwe substancje z organizmu. Innymi owocami, które zawierają ten związek, są banany, piżmian jadalny, kapusta, buraczki, marchewki, cytrusy i winogrona.
3
5. Chlorella

Chlorella jest rodzajem algi, która z powodu jej właściwości bywa nazywana superalgą. Pomaga ona skutecznie usuwać toksyny z organizmu. Można ją dostać w tabletkach lub w proszku. W połączeniu z kolendrą stanowi wspaniały środek oczyszczający z toksyn. Pamiętaj, żeby nie stosować chlorelli wraz z witaminą C, gdyż ta kombinacja poważnie zaburza funkcjonowanie algi. Chlorellę można przyjąć co najmniej trzy godziny po ostatnim spożyciu witaminy.

6. Posiłki wysokobiałkowe

Jeśli chcesz oczyścić organizm z toksyn, pamiętaj o jedzeniu produktów białkowych, ponieważ zawierają one sporo aminokwasów. Staraj się dostarczać ich jak najwięcej poprzez spożywanie jajek, mięsa i niektórych rodzajów ryb. Podobnie jak wcześniej wymienione pożywienie, tak samo białko ma ogromne znaczenie w detoksykacji organizmu. Dodatkowo białko wspiera wątrobę w jej funkcjach oczyszczających.
4
7. Pij filtrowaną wodę każdego dnia

Poprzez osmozę i filtrację węglem woda nabiera właściwości silnie oczyszczających organizm z szkodliwych toksyn. Wspiera również oczyszczanie mózgu. Fluorki zawarte w wodzie tworzą naturalną barierę, która nie pozwala docierać aluminium do mózgu, przez co skutecznie go chroni.

8. Jedz zieleninę
Warzywa z rodziny krzyżowych, między innymi kalafior, szpinak, kapusta, jarmuż czy brokuły zawierają kwas liponowy. Jest on naturalnym oczyszczaczem z racji umiejętności usuwania wolnych rodników, jak również zwalczania szkodliwych metali takich jak rtęć, arszenik, kadm, ołów, miedź oraz żelazo.

9. Ogranicz spożycie ryb
Jeśli obawiasz się zatrucia toksynami, powinieneś zwracać większą uwagę na ryby, które spożywasz. Według naukowców, istnieje szereg ryb, które zawierają szkodliwe metale. Wymienić należy między innymi marlina, tuńczyka, rekina, rybę piłę, makrelę, płytecznika i tasergala. Miej to na uwadze, kiedy następny raz najdzie cię ochota na sushi.

10. Chodź na saunę
Pocenie się na saunie jest kolejnym działaniem, które możesz podjąć, aby skutecznie oczyścić organizm i unormować poziom rtęci. Pamiętaj jednak o stałym nawadnianiu i miej przy sobie zawsze butelkę wody mineralnej. Wspaniałym połączeniem jest sauna i częste spożywanie kolendry, chlorelli czy czosnku. W pocie, wydalanym podczas przebywania w saunie, usuwanych zostaje wiele ciężkich metali. Według naukowców, sauna dodatkowo normuje cholesterol, kwas siarkowy, sód, amoniak i mocznik. Półgodzinne przebywanie w saunie dostarcza takiej samej ilości energii, jak przebywanie na słońcu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Maria - 2017-07-10
Filtrowanie wody tez jest grozne poniewaz wyplukuje wszystkie mineraly potrzebne organizmowi
Ninka - 2017-07-10
nawet nie wiedziałam, że białko usuwa toksyny, myślalam, że tylko pomaga w spalaniu tkanki tluszczowej... mnie jeszcze z czasow diety zostal nawyk picia zielonej herbaty, najlepiej teekanne, bo chociaz jest torebkowa, to ma intensywny smak. warto wprowadzic do codziennej diety, oprócz tych innych porad ;)
 
Oczyszczanie organizmu z toksyn stało się bardzo modne, jednak zanim przystąpimy do całego procesu oczyszczania,...
Czy oczyszczanie organizmu jest naprawdę konieczne?
Oczyszczanie organizmu z toksyn stało się bardzo modne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt