Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Kobiety > Dziesięć niezdrowych trendów modowych

Dziesięć niezdrowych trendów modowych

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Istnieje wiele trendów modowych, których nie powinno się stosować, gdyż niekorzystnie wpływają na zdrowie. Spokojnie, szminka raczej nie czyha na twoje zdrowie, jednak w tym artykule zostanie przedstawionych parę kwestii, które negatywnie wpłyną na stan twojego zdrowia.

1. Noszenie obcisłych jeansów

Obcisłe spodnie mogą wywołać problemy ze zdrowiem, ponieważ znacznie ograniczają swobodę przepływu krwi. U mężczyzn mogą wywołać tzw. skręt jąder, który jest bolesnym schorzeniem prowadzącym w skrajnych przypadkach nawet do amputacji. Obcisłe spodnie mogą zaburzać również czucie w okolicy miednicy. Prowadzi ono do choroby zwanej meralgią z parestezjami. Ludzie chodzący w obcisłych spodniach często cierpią na takie dolegliwości jak: bóle podbrzusza, problemy z jelitami czy ciągła zgaga. Bywa, że mają też wzdęcia.
1
2. Noszenie gorsetu

Noszenie gorsetu zmniejsza objętość płuc, powoduje zaburzenia ruchu, a także - jak wynika z badań - może przyczynić się do znacznego osłabienia mięśni stabilizujących organizm. Powoduje także silne bóle. Jeżeli chcesz odchudzić talię, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie zmiana nawyków żywieniowych i uprawianie sportu. Sport jest również modny, a nie działa na twoje ciało tak wyniszczająco jak gorset.

3. Chirurgia plastyczna
Poddanie się działaniu skalpela w celu polepszenia wyglądu w ocenie wielu osób brzmi ekstremalnie, jednak miłośników i miłośniczek tego rodzaju zabiegów z roku na rok przybywa. Miej na uwadze fakt, że tak naprawdę są one niebezpieczne dla twojego ciała. Istnieją potwierdzone przypadki, kiedy to implanty piersi wybuchły lub zapaliły się, a botoks w mięśniach spowodował infekcję, która doprowadziła do paraliżu.
2
4. Soczewki zmieniające kolor oczu

Noszenie takich soczewek bez konsultacji z lekarzem może okazać się skrajnie niebezpieczne dla twoich oczu. Mogą one doprowadzić nawet do ślepoty. Oprócz tego powodują utratę ostrości wzroku, zwyrodnienie rogówki i podrażnienia oczu. Pamiętaj, że o noszeniu soczewek zawsze decyduje lekarz, a ich higiena jest procesem, który musi być przeprowadzany regularnie i dokładnie.

5. Amatorskie solarium
Nieracjonalne i nadmierne opalanie w solarium może doprowadzić do poważnych chorób skóry, włączając w to między innymi raka skóry, czerniaka, niszczenie komórek skóry i wywołanie brzydkich, czarnych plam na skórze. Nadmierna ekspozycja na słońce prowadzi również do chorób i zwyrodnień oczu. Przez solarium twoja skóra zaczyna się szybciej starzeć, wyskakują na niej plamy i ciemne wypryski. Światło w solarium może doprowadzać do ślepoty. Miej na uwadze poniższe fakty i wybierz odpowiedzialne opalanie na słońcu, zamiast w szkodliwym solarium.

6. Toksyczne kosmetyki
Pewnie będziesz zaskoczona faktem, jak wiele kosmetyków zawiera szkodliwe związki chemiczne, takie jak ołów, kadm, aluminium czy chrom. Amerykańscy naukowcy w trakcie badań kosmetyków znaleźli szkodliwe metale w 75 procentach szminek. Za każdym razem, kiedy używasz kosmetyków, szkodliwe substancje w nich zawarte wnikają przez skórę do twojego organizmu. Udowodnione jest, że kadm powoduje raka, w tym raka jelit czy żołądka. Natomiast ekspozycja na ołów niekorzystnie wpływa na mózg, powodując między innymi otępienie czy zmniejszenie poziomu IQ poprzez niszczenie komórek nerwowych. Aluminium natomiast sprzyja rozwojowi osteoporozy, anemii czy choroby Alzheimera. Miej to na uwadze i zawsze patrz na skład chemiczny używanych przez ciebie kosmetyków.
3
7. Wysokie obcasy
Noszenie szpilek powoduje, że niemal cały ciężar ciała przenoszony jest na przód stopy i palce. Powoduje to ból, kontuzje kostki czy problemy z kręgami. Chodzenie w szpilkach zaburza również delikatną strukturę mięśni i ścięgien. Staraj się używać więc niższych obcasów, a najlepiej zamień ten rodzaj obuwia na inne, które również są modne.

8. Noszenie ciężkich torebek
Chodzenie z ciężkimi torebkami prowadzi do bólów szyi, karku, głowy i ramion. Staraj się nosić przy sobie tylko niezbędne rzeczy, takie jak portfel, karta kredytowa czy butelka wody. Zastanów się, czy naprawdę potrzebujesz nosić przy sobie cały czas kilkanaście różnych kosmetyków?
4
9. Noszenie japonek

Noszenie japonek może doprowadzić do poważnych schorzeń, przyczyniając się między innymi do problemów z podbiciem stopy czy poruszaniem się. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest noszenie sandałów czy tenisówek zamiast japonek. Twoje stopy ci za to podziękują.

10. Piercing

Badania naukowe potwierdzają, że co piąty zabieg piercingu kończy się poważnym zakażeniem bakteryjnym. Pamiętaj, że jeżeli chcesz koniecznie mieć kolczyk w nietypowym miejscu, wykonaj zabieg u profesjonalisty w studio, zamiast u koleżanki z osiedla. Infekcje wywołane piercingiem są ciężkie do wyleczenia i szybko się rozprzestrzeniają, a blizny powstałe podczas zabiegu nigdy już nie znikną. Przebijanie sutków przez kobiety powoduje w przyszłości problemy z wykarmieniem swojego dziecka.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Apel - 2017-07-07
Kobitki! Spodnie tylko na wycieczkę w góry i do pracy na drabinie! My, mężczyźni, chcemy się domyślać, co tam macie pod sukienką, a nie oglądać Wasze nie zawsze zgrabne uda.
 
Przy dzisiejszych rozwiązaniach technologicznych większość ludzi może z powodzeniem nosić soczewki kontaktowe. Ale...
Jak dobrać soczewki kontaktowe?
Przy dzisiejszych rozwiązaniach technologicznych większość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt