Skórki z banana mają wartości odżywcze

olaa - specjalista Tipy.pl
1 z 4
Każdy z nas wyrzuca skórki od bananów, ponieważ są niejadalne. Okazuje się jednak, że to błąd! Skórki od bananów są jak najbardziej jadalne, a co więcej bardzo zdrowe.
Skórki możemy śmiało wykorzystać jako naturalny suplement na odchudzanie oraz jako domowy środek do pielęgnacji skóry. Do czego jeszcze się przydadzą?

Wybielanie zębów

Skórki z banana można śmiało wykorzystać do wybielania zębów. Sposób ten jest znany od lat i stosowany przez wiele osób. Wystarczy tylko, że będziesz pocierać zęby wewnętrzną stroną skórki, codziennie przez dwa tygodnie. Już po kilku dniach zauważysz, że zęby są o kilka odcieni bielsze.

1
Brodawki

Jeśli masz problem z brodawkami, które znajdują się na twoim ciele, możesz bez przeszkód spróbować usunąć je za pomocą skórki z banana. Nie tylko będziesz w stanie się ich pozbyć, ale także zapobiegać ich pojawianiu się w przyszłości. Niewielki kawałek skórki z banana należy położyć na brodawce i owinąć bandażem. Okład pozostawiamy na całą noc i powtarzamy cały proces aż do momentu całkowitego usunięcia brodawki.

Trądzik i zmarszczki
Banan jest idealnym rozwiązaniem, jeśli masz problem z trądzikiem lub zmarszczkami. Skórka z banana doskonale sprawdza się w codziennej pielęgnacji skóry, jest bogata w przeciwutleniacze oraz pozostawia nawilżoną i odżywioną skórę. Wystarczy tylko, że położysz ją na obszarze dotkniętym problemem i pozostawisz ją na 30 minut. Już po kilku zabiegach zauważysz niesamowite efekty!
2
Suplement diety
Na pewno wiesz, że banany są bogate w potas. Ale czy wiesz, że większość potasu znajduję się właśnie w skórce? Okazuje się, że zawiera ona ponad 40 procent więcej potasu niż sam owoc. Ten pierwiastek jest nam potrzebny, aby proces odchudzania przebiegał prawidłowo. Oprócz tego potas przyspiesza metabolizm, zatem bez trudu możesz spalić znacznie więcej kalorii! Dodatkowo, dzięki potasowi dostarczasz dużo więcej energii do swoich mięśni i możesz być o wiele bardziej aktywna podczas treningu. Warto również wspomnieć, że skórki z banana zawierają przeciwutleniacze, błonnik oraz witaminy z grupy B i witaminę A.
Jeśli jesteś gotowa, aby wprowadzić do swojej diety skórki z banana, możesz spróbować przygotować pyszne smoothie, herbatę lub po prostu używać ich do gotowania.
3
Domowe smoothie jest bardzo proste w przygotowaniu. Wystarczy, że zaopatrzysz się w następujące składniki:

- żółty banan
- mleko kokosowe
- cynamon
- kilka kostek lodu

Odkrój oba końce banana i umieść go w blenderze. Następnie dodaj mleko kokosowe, cynamon, lód i zmiksuj całość. Jeśli chcesz, możesz dodać inne, ulubione składniki.
Przygotowując herbatę wystarczy, że usuniesz dwa końce banana i wrzucisz skórkę do gotowania na około 10 minut. Płyn należy odcedzić i bez przeszkód możesz cieszyć się pysznym smakiem domowej herbaty!
Strona 1 z 4

Powiązane porady

odchudzanie bez głodzenia
problemy z trawieniem
dziecko jesienią

Komentarze (2)

* Pola wymagane

wiesio
10.07.2017
skórki bardzo dobrze zastępują drożdże podczas fermentacji winogron, wino pierwsza klasa :)
Joaska
10.07.2017
Fajny ten przepis na smoothie bananowe, tylko po co ten lód? Wolałabym bez lodu, zdecydowanie! (mam wrażliwe gardło).