Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Naturalny sposób, aby zapobiegać suchości oka

Naturalny sposób, aby zapobiegać suchości oka

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Każdy z nas częściej lub rzadziej odczuwa suchość albo pieczenie oczu. Wietrzna pogoda i niesprzyjające warunki atmosferyczne mogą powodować zaczerwienienie białka. Na podrażnienie narażone są również osoby spędzające długie godziny przed komputerem lub ekranem telewizora. Kiedy długo wpatrujemy się w szklany monitor, rzadziej mrugamy, co powoduje wysuszenie gałki ocznej, która staje się podatna na podrażnienia. Łzy są naturalnym środkiem nawilżającym gałkę oczną, pozwalają oczyścić ją z bakterii oraz kurzu i zapobiegać wysuszaniu. W momencie kiedy łez jest zbyt mało lub mają one nieprawidłowy skład, pojawia się pewna dolegliwość, która objawia się uczuciem ciągłego podrażnienia oka. Schorzenie to określane jest zespołem suchego oka, a jego standardowe objawy to podrażnienie, suchość, zaczerwienienie, nieostre widzenie i zmęczenie oczu.

1
Dlaczego oczy szybciej się męczą?

Osoby, które cierpią z powodu suchego oka, znacznie krócej mogą pracować przy komputerze lub prowadzić samochód, ponieważ ich oczy zdecydowanie szybciej się męczą. Suchość oka może być również spowodowana silnym wiatrem, suchym powietrzem w pomieszczeniu, w którym przebywamy oraz klimatyzacją. Objawy uczucia zmęczenia oczu mogą się nasilać w sytuacji, gdy przebywamy w zanieczyszczonych pomieszczeniach, w których oczy są szczególnie narażone na podrażnienia. Objawy suchego oka są dużo bardziej uciążliwe, jeśli przebywamy w ogrzewanym pomieszczeniu, ponieważ wysoka temperatura dodatkowo wysusza powietrze.
2
Jakie są przyczyny zespołu suchego oka?

- niewystarczająca ilość łez jest często skutkiem ubocznym starzenia się lub zażywania niektórych leków, stosowanych do leczenia dolegliwości, takich jak nadciśnienie, alergia oraz depresja

- zespół Sjögrena, czyli autoimmunologiczna choroba charakteryzująca się suchością oczu oraz upośledzeniem m.in. gruczołów łzowych oraz ślinianek. W przypadku tej choroby mamy do czynienia z niszczeniem własnych komórek z nieznanego powodu, co prowadzi do stanu zapalnego, a w konsekwencji do zaburzenia wydzielania łez. Przyczyny choroby są nie do końca znane, mówi się, że może być ona genetyczna, immunologiczna lub infekcyjna.
- uszkodzenie filmu łzowego: u zdrowego człowieka film łzowy składa się z trzech warstw (warstwa lipidowa, warstwa wodna i warstwa mucynowa). Osoby, które mają problemy z zespołem suchego oka, mogą mieć problem z wydzielaniem łez. W takim przypadku warto kupić w aptece krople zawierające hialuronian sodu, będący naturalnym składnikiem filmu łzowego i nawilżać oczy.
- kobiety znacznie częściej doświadczają zespołu suchości oczu, niż mężczyźni. Jest to spowodowane: wahaniami hormonów wywołanymi ciążą, doustnym stosowaniem środków antykoncepcyjnych raz menopauzą.
- częste używanie soczewek kontaktowych może być przyczyną wystąpienia zespołu suchego oka. Dlatego też, osobom, które noszą soczewki, zaleca się robienie przerw w ich noszeniu, aby gałki oczne mogły swobodnie odpocząć, a łzy zdążyły je nawilżyć.
- dość częstą przyczyną zespołu suchego oka są alergie, w trakcie których dochodzi do zapalenia spojówek i zaburzenia produkcji naturalnych łez.
3
Brak leczenia może doprowadzić do utraty wzroku

To tylko kilka najbardziej powszechnych przyczyn zespołu suchego oka, które mogą uświadomić, jak wiele czynników wpływa na nasz wzrok. Leczenie suchości oka jest bardzo ważne, dlatego też, jeśli masz problem z pieczeniem lub popękanymi naczynkami w oku, koniecznie kup w aptece sztuczne łzy. Nie kosztują one wiele, a mogą pomóc uratować wzrok. Zwróć jednak uwagę, aby krople były pozbawione konserwantów oraz innych składników niebezpiecznych dla oczu. Nieleczone objawy zespołu suchego oka mogą prowadzić do owrzodzenia rogówki, które z wiekiem spowoduje utratę wzroku.

Postaw na odpowiednią dietę
Oprócz zaopatrzenia się w sztuczne łzy, warto wprowadzić do swojej diety produkty, które pomogą lepiej funkcjonować naszym oczom. Są to całkowicie naturalne produkty, które koniecznie muszą znaleźć się na liście zakupów:
- kwasy tłuszczowe omega-3: wiele badań przeprowadzonych przez naukowców dowiodło, że kwasy omega-3 zawierają substancję, która jest kluczowym elementem zapewniającym ochronę oczu. Kwasy tłuszczowe omega-3 znajdziesz w łososiu, tuńczyku oraz orzechach.
- olej lniany: niewielka ilość oleju lnianego zastosowana w okolicy oczu, pomoże przynieść szybką ulgę w pieczeniu. Należy być jednak ostrożnym, aby olej nie dostał się do oczu. Warto również spożywać olej lniany, ponieważ ma on wiele korzystnych właściwości, cennych nie tylko dla zdrowia oczu.
4
Koper włoski, rumianek i papryka

- koper włoski: suszony koper włoski to idealna opcja, aby zadbać o oczy. Zagotuj go w wodzie i namocz w nim kawałek bawełnianej ściereczki. Nasączoną ściereczkę połóż na oczach i odczekaj kilka minut. Już po chwili poczujesz ulgę.
- herbata z rumiankiem: wacik nasączony herbatą z rumiankiem potrafi zdziałać cuda! Wystarczy, że położysz nasączony wacik na 15-20 minut na oczy. Stosowanie tej metody trzy lub cztery razy dziennie pozwoli pozbyć się podrażnienia i suchości oczu.
- papryka: czerwona papryka jest przeciwutleniaczem, który zawiera witaminę A. Dodawanie papryki do sałatki lub na kanapkę pozwoli w bardzo przyjemny sposób zadbać o zdrowie oczu.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dotychczas kwas hialuronowy robił karierę w medycynie estetycznej. Pomagał likwidować zmarszczki, powiększać piersi,...
Kwas hialuronowy - jakie ma działanie?
Dotychczas kwas hialuronowy robił karierę w medycynie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt