Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Zaburzenia Lękowe > Co może powodować ciągłe ataki paniki i lęku?

Co może powodować ciągłe ataki paniki i lęku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Około 2,4 miliona ludzi doświadcza ataku paniki przynajmniej raz w życiu. Inne osoby zmagają się z napadami lęku chronicznie, bez konkretnej przyczyny. Niedawne badania wykazały, że osoby, które doświadczyły ataku paniki miały znacznie niższe poziomy zarówno witaminy B6 jak i żelaza. Dane te sugerują, że osoby, które doświadczają ataków paniki oraz innych stanów lękowych mogą skorzystać ze zwiększenia tych ważnych składników odżywczych w codziennej diecie.

1
Objawy ataku paniki

Atak paniki charakteryzuje się szybkim biciem serca, poceniem się, nagłym uczuciem osłabienia, problemami z oddychaniem, drżeniem rąk i całego ciała, nudnościami oraz uczuciem bycia poza kontrolą. W niektórych przypadkach lęk może być traktowany jako fobia, a osoba doświadczająca leku odczuwa nawracające ataki oraz lęk wysokości, przed owadami, wężami lub przed wystąpieniami publicznymi. Niektórzy ludzie boją się wychodzić z domu czy uczestniczyć w imprezach okolicznościowych. Fobie te mogą dotyczyć konkretnego doświadczenia, które źle wspominamy i które budzi u nas lęk i strach lub może pochodzić ni stąd, ni zowąd bez wyraźnej przyczyny. W wielu przypadkach, częstotliwość i nasilenie ataku paniki stają się coraz gorsze w momencie, kiedy dana osoba coraz bardziej boi się kolejnego ataku i koło się zamyka.
2
Objawy lęku

Objawy lęku mogą występować bardziej ogólne, czyli poczucie niepokoju, ciągły stres, drażliwość czy zmęczenie. Gorzej w momencie, kiedy lęk objawia się przewlekłym napięciem mięśni, zaburzeniami snu, gniewem i trudnościami z koncentracją. Symptomy mogą być dość poważne oraz zakłócać przyjemności z wykonywania codziennych zadań i czynności w normalnym życiu. Osoba, która odczuwa ciągły lęk, może wycofać się z działalności społecznej ze względu na przewlekłe dolegliwości i zaburzenia emocjonalne.

Co może powodować ataki lęku i panikę?

- problemy w rodzinie
- stresujące wydarzenia, takie jak śmierć lub ciężka choroba u bliskiej osoby
- przykre doświadczenia w dzieciństwie
- traumatyczne wydarzenia
- zmiany w życiu (rozwód, narodziny dziecka)
- papierosy lub nadmierne spożycie kofeiny
Osoby, które są o wiele bardziej narażone na zaburzenia związane z lękiem i atakami paniki, to:
- osoby, które są nieśmiałe lub mają za sobą ciężką przeszłość
- osoby, u których w rodzinie stwierdzono zaburzenia lękowe
- kobiety, ponieważ są o wiele bardziej narażone na atak paniki, niż mężczyźni
3
Dieta a ryzyko wystąpienia paniki

Czy niedobór składników odżywczych faktycznie ma wpływ na częstsze wystąpienie zaburzeń związanych z atakiem paniki oraz stanami lękowymi? Według niedawno przeprowadzonych badań, prawdą jest, że osoby, które mają o wiele niższą zawartość witaminy B6 i żelaza, są znacznie częściej narażone na atak paniki. Badania sugerują również, że istnieje bezpośrednie powiązanie z brakiem składników odżywczych w diecie a prawidłową reakcją na bodźce płynące ze środowiska.

Kto mógłby odnieść korzyści z leczenia witaminą B6 i żelazem?
Na pewno osoby, które narażone są na częste ataki paniki. Oprócz tego kobiety w wieku rozrodczym, kobiety w ciąży oraz osoby, które stosują złe nawyki żywieniowe. Wiele badań przeprowadzonych przez naukowców pomogło rozwiązać problem z odwiecznym dylematem dotyczącym wpływu jedzenia na nasz organizm. Zdrowa i zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu oraz jest w stanie uporać się z problemami.
4
Naturalne źródła witaminy B6 i żelaza

Witamina B6 jest potrzebna do syntezy trzech ważnych neuroprzekaźników, takich jak dopamina, serotonina oraz kwas gamma-aminomasłowy. Jeśli wiec cierpisz na ciągłe napady paniki lub cykliczne lęki, uzupełnij swoją dietę w pokarmy, które są bogate w witaminę B6 takie jak:
- Tuńczyk
- Szpinak
- Kapusta
- Czosnek
- Kurczak
- Indyk
- Papryka
Jeśli chodzi o produkty bogate w żelazo, powinniśmy zwrócić uwagę na:
- Szpinak
- Sardynki
- Soczewicę
- Szparagi
- Sałatę
- Fasolę
Tylko właściwa równowaga witamin i minerałów w diecie może pomóc ci pozbyć się problemu oraz wspomóc zdrowie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

gacek - 2017-07-12
A moja kumpela zaczęła malować obrazki na meblach żeby się odstresować. I dziala :)
adi - 2017-07-12
Tuńczyk nie zawiera dużej ilości witaminy b6 ponieważ w procesie produkcyjnym ja praktycznie traci, lepiej w tym wypadku przesiasc się na warzywa i owoce zamiast ryby takiej jak tuńczyk.
 
Czasami czujesz się źle, odczuwasz stały niepokój, jesteś w depresyjnym nastroju. Wypróbuj poniższe przepisy na olejki...
Jak zrobić aromaterapeutyczny olejek na depresję?
Czasami czujesz się źle, odczuwasz stały niepokój...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt