Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Domowe sposoby walki z trądzikiem

Domowe sposoby walki z trądzikiem

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Trądzik to zmora nie tylko wieku młodzieńczego. Z zaskórnikami, krostami i cystami zmagają się również osoby po 30. roku życia. Wszystko zależy od typu skóry, gospodarki hormonalnej, czasami diety. Nierzadko trądzik ma podłoże dziedziczne. Skuteczność leczenia zależy od prawidłowego rozpoznania przyczyny występowania problemów skórnych.

Przyczyny powstawania trądziku

Trądzik powstaje, kiedy mieszki włosowe i pory skóry są zatkane przez produkowane w nadmiernej ilości sebum, czyli łój skórny. Pod powierzchnią skóry dochodzi wówczas do rozwoju bakterii. Przyczyną nadmiernego wydzielania sebum mogą być zmiany hormonalne, nieodpowiednia dieta, źle dobrane kosmetyki, klimat i temperatura powietrza.
1
Pielęgnacja skóry trądzikowej

Skóra ze skłonnością do trądziku wymaga szczególnej pielęgnacji i regularnego oczyszczania. Jeśli nie podejmuje się odpowiednich działań, trądzik może przyjąć swoją najbardziej zaawansowaną formę: głębokich cyst wypełnionych ropą, które pozostawiają długotrwałe blizny. W leczeniu zmian trądzikowych bardzo często niezbędna jest pomoc dermatologa, który po rozpoznaniu przyczyny problemu rozpoczyna leczenie zewnętrzne lub środkami doustnymi. Należy również pamiętać o przestrzeganiu zasad zdrowej diety i odpowiednim oczyszczaniu skóry.
2
Jak oczyszczać skórę trądzikową?

Oto kilka wskazówek, jak prawidłowo oczyszczać skórę trądzikową:
- Należy wziąć pod uwagę stan skóry. Jeśli występują krosty lub ropne cysty, należy zrezygnować z peelingów i innych środków mających na celu złuszczenie naskórka.
- Warto sięgnąć po lecznicze środki myjące, takie jak mydło siarkowe z kwasem salicylowym, które wykazuje działanie przeciwzapalne, ściągające i oczyszczające.
- Częste mycie twarzy powoduje jej przesuszenie i nasila wydzielanie sebum, dlatego oczyszczanie skóry dwa razy dziennie, szczególnie wieczorem, w zupełności wystarczy.
- Warto przeznaczyć osobny ręcznik do wycierania twarzy, aby zminimalizować rozprzestrzenianie się zanieczyszczeń.
- Obok oczyszczania należy wykonywać zabiegi złuszczające martwe komórki skóry. Jak jednak zostało wspomniane powyżej, nie jest to wskazane przy zaawansowanej formie trądziku.
3
Domowe sposoby oczyszczania cery trądzikowej

Maseczka z sody oczyszczonej
Soda oczyszczona dogłębnie oczyszcza skórę, złuszcza martwy naskórek i normalizuje wydzielanie sebum. Nie zaleca się jej stosowania na cerę suchą i wrażliwą, ponieważ istnieje duże ryzyko podrażnienia.

Sposób przygotowania:
Łyżkę sody oczyszczonej wymieszać z odrobiną wody. Maseczka powinna mieć konsystencję papki. Należy nałożyć ją na twarz na 5 minut i zmyć letnią wodą. Dla uzyskania lepszych efektów, do maseczki można dodać odrobinę miodu.

Maseczka z płatków owsianych i mleka
Wykazuje działanie bakteriobójcze i przeciwzapalne, delikatnie złuszcza naskórek i poprawia koloryt skóry. Płatki owsiane zawierają mnóstwo witamin, selen i magnez, dlatego są tak korzystne dla skóry.

Sposób przygotowania:
2 łyżki płatków owsianych zmieszać z 2 łyżkami ciepłego, ale nie gorącego, mleka. Gotową maseczkę nałożyć na twarz i delikatnie masować kulistymi ruchami przez około 2 minuty. Następnie spłukać letnią wodą.
4
Lecznicza kąpiel

Trądzik pojawia się nie tylko na skórze twarzy, ale również na plecach, ramionach i klatce piersiowej. Kurację leczniczą warto wzbogacić o relaksujące, oczyszczające kąpiele z wykorzystaniem soli Epsom oraz olejku z drzewa herbacianego. Sól zawiera magnez, cynk i witaminę D, które odżywiają skórę. Z kolei obecność siarki sprawia, że sól Epsom jest naturalnym środkiem przeciwgrzybicznym. Olejek z drzewa herbacianego ma przede wszystkim właściwości przeciwwirusowe i przeciwbakteryjne. Połączenie tych dwóch składników daje wspaniałe efekty!

Sposób przygotowania:
Wystarczy dodać oba składniki do ciepłej kąpieli (2 szklanki soli Epsom i 5-10 kropli olejku) i pozwolić skórze czerpać z ich leczniczych właściwości przez około 15 minut.

Udaj się po pomoc do specjalisty
Należy pamiętać, że oczyszczanie jest tylko jednym z elementów całej kuracji przeciwtrądzikowej. Aby skutecznie i raz na zawsze pozbyć się problemów skórnych, trzeba znaleźć ich przyczynę i z pomocą dermatologa rozpocząć odpowiednie leczenie.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Trądzik może przytrafić się w każdym wieku. O ile u niektórych przechodzi bez większych problemów, o tyle u innych może...
Maseczka na blizny po trądziku
Trądzik może przytrafić się w każdym wieku. O ile...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt