Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Dziewięć zaskakujących właściwości herbaty z liści gujawy

Dziewięć zaskakujących właściwości herbaty z liści gujawy

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Gujawa to roślina wywodząca się z regionów o klimacie tropikalnym. Jest doskonałym źródłem witaminy C i błonnika. Cenne dla naszego zdrowia składniki zawierają nie tylko liście gujawy, ale również owoce. W Azji i Afryce Południowej stosowane są one przez osoby zajmujące się leczeniem w sposób naturalny. Przyrządzenie herbaty z gujawy jest niezwykle proste. Wystarczy wziąć młode liście gujawy i dokładnie je umyć, a następnie zanurzyć w kubku gorącej wody. Po kilku minutach należy wyjąć liście. Uzyskany napój trzeba pić małymi łykami. Jakie właściwości zdrowotne wykazuje herbata z młodych liści gujawy?
1
1. Wspomaga odchudzanie

Badania wykazują, że herbata z liści gujawy zapobiega skokom poziomu cukru we krwi, dzięki czemu chroni nas przed nagłymi napadami głodu. Napój ten nie zawiera żadnych kalorii. Zawsze wtedy, gdy nachodzi nas ochota na zjedzenie kawałka tortu czekoladowego, warto przyrządzić sobie herbatę z gujawy i pić ją małymi łykami. Nieprzeparta chęć zjedzenia czegoś słodkiego minie.

2. Wykazuje korzystne działanie dla zdrowia u cukrzyków

Jak wspomniano powyżej, herbata z liści gujawy przeciwdziała nagłym skokom cukru we krwi, dlatego też jest to napój, który powinny pić osoby chore na cukrzycę. W Japonii uważa się picie tej herbaty za ważny i skuteczny element terapii przeciwcukrzycowej.
2
3. Może obniżać poziom “złego” cholesterolu

Wyniki wielu badań wskazują na fakt, iż regularne picie herbaty z liści gujawy może obniżać poziom "złego" cholesterolu w organizmie. Przeciwutleniacze zawarte w tym napoju zapobiegają utlenianiu się cholesterolu pochodzącego z pożywienia i przedostaniu się go do krwiobiegu. Najlepsze rezultaty uzyskamy, jeśli piciu herbaty z gujawy będzie towarzyszyć zdrowy styl życia.

4. Może zmniejszać ryzyko wystąpienia chorób serca

Choroby serca są najczęstszą przyczyną zgonów na naszej planecie. Na szczęście ryzyko ich wystąpienia można zmniejszać na wiele sposobów. Jednym z nich jest picie herbaty z gujawy, ponieważ zapobiega wysokiemu ciśnieniu krwi - częstej przyczynie chorób serca.

5. Może wspomagać leczenie nowotworów

Duża zawartość przeciwutleniaczy w herbacie z gujawy sprawia, że jest ona doskonałym napojem przeciwdziałającym rozwojowi nowotworów. Jednym z przeciwutleniaczy, jakie znaleziono w liściach tej rośliny, jest likopen. To antyoksydant znany ze swych właściwości wspomagających leczenie raka, szczególnie jamy ustnej, prostaty i piersi.
3
6. Leczy stany chorobowe w jamie ustnej

Herbata z liści gujawy jest niezwykle skuteczna w łagodzeniu wszelkiego rodzaju bólów i obrzęków w jamie ustnej. Wystarczy przygotować napar i ostudzić go do temperatury pokojowej. Stosujemy jak płukankę 2 – 3 razy dziennie. Świeże, młode liście gujawy można też przykładać bezpośrednio na zmienione chorobowo miejsca. Pamiętaj, przed zastosowaniem terapii gujawą zawsze należy skonsultować się z dentystą.

7. Łagodzi niestrawność

Według zaleceń medycyny naturalnej, spożywanie herbaty z liści gujawy wykazuje korzystne działanie w przypadku biegunki. Napój ten ma właściwości przeciwbakteryjne i niszczy bakterie odpowiedzialne za jej wywoływanie. Herbata z gujawy pozwala również na powrót układu pokarmowego do normalnego funkcjonowania i zmniejsza nadmiar śluzu.
4
8. Wpływa korzystnie na stan skóry

Herbata z liści gujawy zawiera duże ilości witaminy C, dzięki czemu doskonale wpływa na stan naszej skóry. Regularne picie tego napoju sprzyja zwalczaniu przedwczesnych oznak starzenia się skóry. Może też przyczynić się do złagodzenia zmian trądzikowych.

9. Przeciwdziała wypadaniu włosów

Herbata z liści gujawy może być też stosowana zewnętrznie. Po umyciu włosów delikatnie je osuszamy, a następnie wcieramy w skórę głowy napar z gujawy. Suszymy jak zwykle. Taka kuracja zapobiega nadmiernemu wypadaniu włosów.
Przeczytaj teraz: Korzyści zdrowotne gujawy
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Davido - 2017-07-14
Herbatka miętowa też ma 0 kalorii i wspomaga odchudzanie. Jak? Ano zmniejsza odczucie głodu. Już po 3 dniach picia zauważyłem, że nie "ciągnie mnie" do lodówki. Zachwycamy się jakimiś cuda-wiankami, kiedy pod nosem mamy tak wspaniałe rzeczy.
 
Herbata jest najbardziej popularnym napojem na całym świecie. Bez względu czy pijesz ją słodką czy gorzką, zimną czy...
Herbata na stres
Herbata jest najbardziej popularnym napojem na całym świecie. Bez względu czy pijesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt