Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak skutecznie pozbyć się keloidów i blizn

Jak skutecznie pozbyć się keloidów i blizn

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Blizny i keloidy nie są przejawem choroby i nie stanowią zagrożenia dla zdrowia czy życia. Jednak u wielu osób mogą znacznie obniżyć jego jakość, zwłaszcza jeśli są widoczne. Nie każdy potrafi przejść nad nimi do porządku dziennego. Pozbycie się keloidów i blizn sprawi, że unikniemy nieprzyjemnych chwil i zawstydzenia związanego z wyglądem naszej skóry. Usuwanie chirurgiczne blizn może być bardzo drogie i nie każdy może sobie na nie pozwolić. Istnieją jednak naturalne leki, które mogą być bardzo skuteczne. Ponadto są one łatwe w użyciu i tanie, a ich aplikacja nie powoduje działań niepożądanych. Mamy do wyboru kilka doskonałych sposobów na pozbycie się blizn. Wystarczy wybrać jeden z nich i regularnie stosować.
1
Ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy to doskonały środek, który pozwala zmniejszyć blizny i zniwelować świąd. Wystarczy zamoczyć w nim wacik i przykładać go bezpośrednio na zmienione miejsca na skórze. Pozostawiamy ocet na parę minut; do momentu aż wyschnie. Taką kurację powtarzamy kilka razy dziennie, aż do uzyskania poprawy.

Sok z cytryny
Sok z cytryny zawiera bogactwo witaminy C, która sprawia, że skóra szybciej się goi i rozjaśnia, a widoczność blizn staje się mniejsza. Dotyczy to zwłaszcza blizn świeżych. Wystarczy wycisnąć sok z cytryny i smarować nim bezpośrednio skórę przy pomocy wacika. Pozostawiamy na kilka minut, a następnie spłukujemy ciepłą wodą.
2
Aloes
Aloes to prawdziwy cud natury. Istnieje cały szereg jego dobroczynnych właściwości, jednak teraz skupimy się na jego działaniu na skórę. Nawilża, odświeża, przeciwdziała świądowi i infekcjom, a także zmniejsza stany zapalne. Do kuracji trzeba pozyskać z niej żel. Najpierw usuwamy skórkę z aloesu, po czym bierzemy miąższ i miksujemy go w blenderze przez kilka minut aż do uzyskania konsystencji żelu. Nakładamy go na bliznę lub keloid i pozostawiamy na kilka minut. Spłukujemy czystą wodą. Taką kurację powtarzamy tak często, jak to możliwe, aż do uzyskania satysfakcjonujących rezultatów.
3
Soda oczyszczona

Keloidy i blizny to nadmiar tkanki, która regeneruje się po urazie w celu ochrony przed dalszymi uszkodzeniami. To efekt nadprodukcji kolagenu, dlatego soda oczyszczona jest doskonałym remedium na blizny. Stanowi rodzaj peelingu, który pobudza wzrost zdrowych komórek. Wystarczy zmieszać sodę oczyszczoną z wodą w proporcji 1:3 i wymieszać do uzyskania konsystencji pasty. Dokładnie połączone składniki nakładamy bezpośrednio na skórę i wcieramy ją delikatnie przez kilka minut. Spłukujemy ciepłą wodą i powtarzamy do momentu uzyskania oczekiwanych rezultatów.

Wymienione powyżej sposoby są skuteczne, jednak nie sprawią, że skóra będzie taka, jak przed uszkodzeniem. Na pewno pomogą zmniejszyć rozmiar blizny, rozjaśnić jej kolor i zniwelować świąd, jaki często jej towarzyszy. Ważne, aby leczenie blizny rozpocząć tak wcześnie, jak to możliwe, aby jeszcze przed całkowitym zagojeniem się skóry przeciwdziałać bliznowaceniu. Powiedzenie "lepiej zapobiegać niż leczyć" ma zastosowanie również w tym przypadku.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prawie każdy z nas idzie przez życie z przynajmniej jedną blizną. Niektóre znikają po latach, inne zostają na zawsze....
Domowe sposoby na blizny i przebarwienia
Prawie każdy z nas idzie przez życie z przynajmniej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt