Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > Co się stanie, gdy zjesz banany z czarnymi plamkami na skórce

Co się stanie, gdy zjesz banany z czarnymi plamkami na skórce

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Entuzjaści zdrowego odżywiania często zachęcają do jedzenia bananów. Możesz zrobić z nich koktajl, dodać do białkowego szejka lub po prostu zjeść jednego od czasu do czasu, by zabić głód. Jednak wielu z nas unika bananów, na skórce których pojawiają się ciemne kropki i plamy. Japońscy naukowcy odkryli jednak szereg zalet jedzenia takich bananów. Nie wyrzucaj ich, więc do kosza i poznaj szereg ich zdrowotnych właściwości. Poniżej znajduje się lista korzyści.

Otrzymujesz dodatkową ochronę przeciw nowotworom
Naukowcy odkryli, że banany z plamkami zawierają związek zwany TNF (czynnik martwicy nowotworu), który potrafi niszczyć guzy nowotworowe. Konsumpcja bananów pomoże ci, więc w profilaktyce przeciwnowotworowej.
1

Banany są wspaniałym, naturalnym środkiem zobojętniającym kwasy, który zwalcza niestrawność. Są łatwo trawione i nie powodują żadnych dolegliwości żołądkowych. Oprócz tego, potrafią rozpraszać czynniki powodujące niestrawność. Zamiast jedzenia medycznych tabletek na niestrawność, zacznij jeść banany. Efekt będzie ten sam.

Wyrówna ci się ciśnienie krwi
Dla zapewnienia sobie prawidłowego ciśnienia krwi powinieneś spożywać dużo potasu, którego ogromnym źródłem są plamiste banany. Oprócz posiadania dużych ilości potasu zawierają także sód, który też pomaga zwalczać zaburzenia ciśnienia krwi.

Masz mniej nastrojów depresyjnych
Banany zawierają tryptofan, związek z grupy aminokwasów. Twój organizm przekształca ten związek w serotoninę, która jest hormonem odpowiedzialnym za wyrównywanie nastroju, a nawet za sen. Jedząc, więc banany podniesiesz poziom swojego nastroju i będziesz lepiej sypiać.
2
Pozbędziesz się uporczywych zaparć

Twierdzenie, że banany pomagają w zaparciach jest dobrze znane. Pomagają one zwalczać tę nieprzyjemną dolegliwość dzięki zawartości błonnika, który przyspiesza ruchy jelitowe. Zamiast używać medykamentów, następnym razem, gdy będziesz mieć problem z zaparciami, wypróbuj banany.

Doświadczysz silnego przypływu energii
Banany posiadają dużą wartość energetyczną, co czyni je wspaniałym źródłem energii. Jeśli więc wiesz, że czeka cię spore wyzwanie zawodowe lub ważna prezentacja, zjedz banany, a poziom twojego zaangażowania zaskoczy wszystkich. Potas zawarty w bananach uchroni cię także przed skurczami po ciężkim treningu. Dodatkowo banany zawierają szereg mikroelementów, które podniosą twoją wytrzymałość. To nie są żarty, udowodniono to naukowo.
3
Pomagają zwalczać wrzody

Wrzody sprawiają, że cały czas odczuwamy dyskomfort i musimy przestrzegać restrykcyjnej diety. Powstają z powodu używania zbyt dużej ilości przypraw i nieprawidłowego odżywiania się, a nieleczone prowadzą do dalszych zaburzeń. Banany jednak posiadają miękką strukturę, która z łatwością przenika przez jelita, przy okazji dostarczając dużej ilości potrzebnych mikroelementów.

Zwalczysz anemię
Banany są źródłem niezbędnego dla organizmu żelaza. Jest ono jednym z głównych składników czerwonych krwinek, które są odpowiedzialne za transportowanie minerałów i tlenu przez organizm. Banany zaspokajają zapotrzebowanie organizmu na żelazo, co zmniejsza ryzyko anemii, która jest spowodowana niedoborem żelaza i zaburzeniami w funkcjonowaniu czerwonych krwinek.
4
Pomagają w bólach menstruacyjnych

Potas zawarty w bananach obniża częstotliwość skurczy mięśniowych podczas cyklu miesiączkowego. Ponadto są wspaniałym źródłem witaminy B6, która zmniejsza ryzyko wystąpienia wzdętego brzucha i zatrzymania wody w organizmie podczas menstruacji.
Banany stanowią doskonały dodatek do twojej diety. Dbaj jednak o to, żeby jeść je, gdy pojawiają się plamki, a nie wtedy, gdy stają się całkiem czarne. W całkowicie czarnym bananie znacznie zmniejsza się ilość mikroelementów, składników odżywczych i przeciwutleniaczy. Lekko zaczernione banany dostarczą ci doskonałej ilości niezbędnych twojemu organizmowi elementów. Jedz zatem banany każdego dnia i ciesz się zdrowiem.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Słodki smak to nie jedyna zaleta bananów. Istnieje wiele korzyści zdrowotnych, dla których warto włączyć banany do...
Zalety jedzenia bananów
Słodki smak to nie jedyna zaleta bananów. Istnieje wiele korzyści zdrowotnych, dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt