marketing produktu

Jak promować produkt?
AndzelaAndzela - specjalista Tipy.pl

Ty i twoja firma jesteście bardzo podekscytowani wprowadzeniem na rynek nowego produktu. Pytanie brzmi: co zrobić, żeby klienci również podzielili wasz entuzjazm? Odpowiedź brzmi: wypromować go.
Marketing nowego produktu musi się opierać na pełnej ocenie zarówno samego produktu, jak i rynku, który dzięki niemu chcemy zdobyć. Każde, nawet najmniejsze ulepszenie w procesie tworzenia nowego produktu, począwszy od jego funkcjonalności aż po wygląd, dodatkowo wzmocni efektywność jego wprowadzenia na rynek. Tylko raz wprowadza się nowy produkt, dlatego warto się postarać, żeby od samego początku zrobić to dobrze.
1

Wygląd i opakowanie. Zainwestuj w design produktu i jego opakowanie. Wygląd jest wszystkim – stanowi 90% sprzedaży. Wygląd twojego produktu musi przyciągać wzrok i inspirować umysł, nawet jeśli sprzedajesz rzecz codziennego użytku. Zbadaj trendy panujące na rynku designerskim i przyjrzyj się wyglądowi produktów, które są względem twojego konkurencyjne. Zastanów się, jak możesz sprawić, że twój produkt będzie wyglądał lepiej, niż konkurencyjne lub w jaki inny sposób podkreślić, że jest on dla konsumenta niezbędny? Powinieneś zainwestować w dobrego grafika, który zaprojektuje opakowanie twojego produktu. W przypadku małych inwestycji, dobre opakowanie może stanowić promocję samą w sobie, która będzie trwać tak długo, jak długo produkt będzie na rynku.

2

Wprowadzenie produktu na rynek. Gdy proces projektowania produktu jest już ukończony, nadchodzi czas na wypromowanie go w środowisku branżowym. Rozejrzyj się za branżowymi targami, na których będziesz mógł zaprezentować produkt ludziom zainteresowanym daną dziedziną przemysłu. Targi, zarówno małe, jak i duże, regionalne i międzynarodowe, są niedrogim sposobem na marketing produktu, w szczególności istotnym, jeśli twoja sieć marketingu i sprzedaży są słabo rozwinięte.

3

Wprowadzenie produktu do obrotu. Gdy już udało ci się nawiązać pierwsze kontakty i zaprezentować produkt małej grupie odbiorców, możesz przygotować się do wejścia na szeroki rynek konsumencki. Bez względu na to, czy twoim celem jest lokalna czy globalna dystrybucja, musisz się skoncentrować na czterech kanałach marketingowych:

  • Internet. Internet jest doskonałym miejscem na szeroko zakrojoną, niedrogą kampanię marketingową. Zainwestuj w stronę internetową promującą twój produkt, udzielaj informacji o produkcie na blogach, skorzystaj z linków sponsorowanych.

  • Video – kto zobaczy ten uwierzy, kto uwierzy ten kupi. Nawiąż współpracę z kimś, kto profesjonalnie pomoże ci nagrać filmik demonstrujący zalety twojego produktu. Wystarczy, że będzie to krótki film, który umieścisz na stronie internetowej, ale jeśli dysponujesz odpowiednimi środkami – możesz również zainwestować w reklamę w telewizji. Zastanów się do jakiej grupy klientów kierujesz swój produkt i tak przygotuj film, by jak najlepiej do nich trafiał.

  • Radio. Pomijając inne media, radio wciąż jest doskonałym kanałem marketingowym, zwłaszcza jeśli chodzi o niski koszt emitowanych w nim reklam. Wiele stacji radiowych poleci ci specjalistów od reklamy radiowej, którzy pomogą ci odpowiednio wypromować produkt na antenie.

  • Prasa. Również tutaj niezbędna jest wcześniejsza analiza rynku docelowego. W jaki sposób najlepiej trafisz do swoich klientów? Czasem umieszczenie reklamy we wszystkich lokalnych gazetach może okazać się lepszym (i tańszym) rozwiązaniem, niż jedna wielka reklama w gazecie o zasięgu ogólnopolskim. Oczywiście wszystko zależy od konkretnego produktu. Zastanów się, czy w twoim przypadku skuteczne będą plakaty reklamowe lub ulotki wysyłane do specjalnie dopasowanej grupy klientów.

4
Poinformuj konsumentów o twoim produkcie poprzez każdy z opisanych tutaj kanałów marketingowych. Przed przystąpieniem do promocji produktu poświęć czas na dokładne zbadanie rynku. Czasem łatwiejszym i bardziej korzystnym sposobem jest po prostu znalezienie niszy w rynku, która tylko czeka na twój produkt.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

daro2323
17.06.2011
Jak potrzebujesz promować coś w necie to polecam dla każdego kto jeszcze nie korzystał z adwordsa. tylko dla nowych użytkowników. wpłacasz 50zł oni dokładają 150 i za 200zł prowadzą kampanie. jak ROI się zgadza to wiadomo co dalej:)