Triki pozwalające uratować nasze ulubione ubrania

jolanda - specjalista Tipy.pl
1 z 5
Z pewnością każdy z nas chociaż raz był w sytuacji, kiedy wydawało się, że nasza ulubiona bluza dresowa, czy spodnie nadają się jedynie do wyrzucenia. Jeżeli istniałby sposób na uratowanie naszej garderoby lub możliwość prostszego jej użytkowania, czy skorzystałbyś z takiej możliwości? Dziś przedstawiamy kilka prostych trików, które wykorzystasz, aby móc nadal nosić swoje ulubione ubrania:

1. Co na plamy z potu?

Plamy z potu mogą powodować przebarwienia, a w połączeniu z dezodorantem stają się tłuste i trudne do usunięcia. Zastosuj wówczas mieszankę wody z sokiem z cytryny. Wystarczy do szklanki z wodą dodać sok wyciśnięty z połowy cytryny i delikatnie wetrzeć w zanieczyszczenia.

1
2. Jak usunąć plamy z trawy

Twoje spodnie mają wyraźne plamy z trawy? Istnieje prosty i skuteczny domowy sposób aby się ich pozbyć. Pomieszaj mydło w płynie i wodę utlenioną w równych proporcjach i wetrzyj w zabrudzenia. Plamę pocieraj przez chwilkę, a następnie spłucz letnią wodą i gotowe.

3. Talk do usuwania tłustych plam

Tłuste plamy nie dają się zmyć? Pokryj je talkiem. Wchłonie tłuszcz, a dzięki temu plamy z łatwością znikną podczas pierwszego prania. Talku użyj bezpośrednio na świeże plamy. W przypadku zaschniętych, talk nie zadziała.
2
4. Kredka woskowa na zacinający się zamek

Zamek błyskawiczny zacina się i nie można normalnie z niego skorzystać? Przyczyn może być wiele, rozwiązanie zazwyczaj wystarczy jedno! Użyj kredki woskowej lub pomadki do ust w sztyfcie. Nasmaruj nią zamek na całej długości. Wosk lub wazelina z błyszczyka zadziała jak smar i zamek będzie zasuwał się lekko i bez zacinania. Oczywiście metoda ta pomaga w przypadku całych, nieuszkodzonych zamków błyskawicznych.

5. Jak skrócić czas suszenia prania?

Jeśli twoje pranie wysycha zbyt długo, a akurat potrzebujesz wypranej koszuli lub spodni, zawiń ubranie ciasno w ręcznik i złóż w małą kostkę. Dociskaj przez kilka minut. Możesz nawet uklęknąć i docisnąć ręcznik całym ciężarem ciała. Wilgoć zostanie wchłonięta przez ręcznik i znacznie skrócisz czas wysychania ubrań.
3
6. Jak prać bieliznę?

Pojedyncze skarpetki nie pogubią się, a stalki stanika nie będą wychodzić, jeżeli zabezpieczysz odpowiednio bieliznę przed praniem. Wszystkie elementy przed włożeniem do pralki umieść w specjalnym worku do prania. Jeżeli nie masz takiego worka, użyj cienkiej, bawełnianej poszewki na poduszkę.

7. Jak przeciągnąć sznurek przez tunel?

Sznurek przy twoich ulubionych dresach lub bluzie dresowej wyciągnął się i nie możesz włożyć go ponownie na miejsce? Użyj słomki do napojów! Końcówkę sznurka wsuń do rurki. Usztywni to sznurek i z łatwością przeciągniesz sznurek przez cały tunel. Jeżeli słomka nie zadziała, na końcówkę sznurka zapnij agrafkę. Zadziała podobnie jak rurka do napojów.

8. Jak pozbyć się zmechaceń z ubrań?

Ubrania się zmechaciły? To już nie problem! Wystarczy ci zwykła jednorazowa maszynka do golenia. Najlepiej taka, która była użyta już kilka razy. Lekko przytępione ostrza nie uszkodzą materiału, a pozwolą pozbyć się zmechaceń.
4
9. Jak zapewnić długotrwały zapach ubrań?

Twoje ubrania nie pachną zbyt ładnie i to mimo użycia płynu do płukania? Dodaj do niego kilka kropli olejków eterycznych. Wystarczy około 10 do 15 kropli na każde pranie. Dzięki temu, po wyschnięciu ubrania będą miały długotrwały i świeży zapach.

10. Jak pozbyć się gumy do żucia z ubrań?

Guma do żucia przykleiła się do twoich ulubionych spodni? Wystarczy je zamrozić. Niska temperatura powoduje, że guma staje się krucha i z łatwością wykruszysz ją z materiału. Tę samą metodę możesz zastosować także, kiedy guma przyklei się do twoich butów.

11. Jak pozbyć się brzydkiego zapachu z butów?

Masz problem z brzydkim zapachem wydobywającym się z twoich butów? Użyj zwykłych torebek z herbatą. Włóż je do obuwia i pozostaw na całą noc. Rano buty będą świeże, a po zapachu nie będzie śladu.
Strona 1 z 5

Powiązane porady

Jak używać wybielacza do tkanin?
plama z wosku
biały biustonosz

Komentarze (0)

* Pola wymagane