Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Jak wykorzystać węgiel aktywny do pielęgnacji skóry?

Jak wykorzystać węgiel aktywny do pielęgnacji skóry?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Z pewnością słyszałeś o węglu aktywowanym i jego właściwościach. Stosowany jest często do czyszczenia różnych powierzchni, czy usuwania brzydkiego zapachu z lodówki. Czy wiesz jednak, że możesz go również wykorzystać do codziennej pielęgnacji? Poznaj najważniejsze zastosowania węgla aktywnego, które możesz wykorzystać do zabiegów pielęgnacyjnych. Pamiętaj jednak, że węgiel aktywny może brudzić ubrania i delikatne powierzchnie. Zabiegi najlepiej zatem wykonywać pod prysznicem, gdzie z łatwością możesz wyczyścić wszystkie zabrudzenia.

1
Wybielanie zębów

Posyp wilgotną szczoteczkę do zębów szczyptą węgla aktywowanego (zawartość jednej kapsułki lub rozgniecionej w moździerzu tabletki) i umyj nią zęby. Pamiętaj, aby po zabiegu dobrze wypłukać usta! Powtarzaj zabieg kilka razy w tygodniu, aby pozbyć się płytki nazębnej i przebarwień, a także zachować świeży oddech.
Zabieg nie jest wskazany, jeśli masz korony, mostki lub licówki porcelanowe, ponieważ mogą ulegać przebarwieniom.

Podrażnienia skóry, ukąszenia, wysypka, trądzik

Leczenie różnych podrażnień skóry najlepiej rozpocząć od naturalnych preparatów. Jednym z nich jest mieszanka węgla aktywowanego i żelu z aloesu. Nałóż gęstą pastę na ukąszenia i użądlenia owadów, a złagodzi bólu i świąd, a także zmniejszy obrzęk. Pasty można również użyć w leczeniu trądziku. Pozostaw preparat do wyschnięcia, a następnie delikatnie spłucz ciepłą wodą. Można do pasty dodać kroplę olejku lawendowego, aby pomóc złagodzić zaczerwienienia i wysypki.
2
Maseczka oczyszczająca .

Przygotuj prostą maseczkę z węgla aktywnego i żelu z aloesu. Rozprowadź mieszankę na twarzy i pozostaw do wyschnięcia, a następnie spłucz letnią wodą. Aktywowany węgiel absorbuje zanieczyszczenia z powierzchni skóry i zatkanych porów, natomiast żel aloesowy pomoże utrzymać skórę w odpowiednim stopniu nawilżenia.

Eyeliner

Za pomocą pędzelka zanurzonego w wodzie, a następnie zanurzonego w węglu aktywowanym przygotujesz szybki i łatwy w użyciu eyeliner. Taki kosmetyk jest trwały, a jednocześnie łatwo zmywa się wodą z mydłem lub wacikiem zanurzonym w płynie do demakijażu lub w oleju kokosowym.
3
Maskara

Zmieszaj pół łyżeczki węgla aktywowanego, 1 łyżeczkę oleju kokosowego, 4 łyżeczki żelu z aloesu i dodaj do 1 i ½ łyżeczki stopionego wosku pszczelego. To połączenie będzie idealną domową maskarą, a do tego wykonaną z domowych i naturalnych produktów. Nałóż mieszankę na rzęsy za pomocą czystej, jednorazowej szczoteczki do rzęs.

Preparat na zatrucia pokarmowe

Trzeba zwrócić również uwagę na zdolności węgla aktywnego do pokonywania zatruć pokarmowych i wzdęć. Wymieszaj ½ łyżeczki węgla aktywowanego z wodą i pij! Węgiel aktywowany jest stosowany od lat w medycynie ludowej wchłaniając niebezpieczne substancje.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt