Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Pięć produktów, które pomogą obniżyć ciśnienie

Pięć produktów, które pomogą obniżyć ciśnienie

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Dieta zawierająca świeże oraz nieprzetworzone składniki ma wiele zdrowotnych właściwości. Produkty; takie jak mięso, owoce, warzywa oraz pełne ziarna, są bogate w witaminy, minerały, błonnik oraz antyoksydanty wpływające na twoją kondycję. Jednym z ważnych elementów naszego samopoczucia jest zdrowie serca. Utrzymywanie prawidłowego ciśnienia jest kluczem do utrzymania w dobrej formie całego układu krążenia. Poniżej znajdziesz pięć produktów, które pomogą obniżyć ciśnienie.

1
Nabiał

Badania pokazują, że nabiał, a w szczególności produkty niskotłuszczowe, zmniejszają ciśnienie krwi. Produktami niskotłuszczowymi są między innymi jogurty czy mleko zawierające wapń oraz inne składniki, takie jak peptydy, które również wpływają na obniżenie ciśnienia. Zaleca się spożywać 2-3 porcje niskotłuszczowych produktów nabiałowych dziennie. Pamiętaj, jeśli nabiał ma niską zawartość tłuszczu, jest doskonałym elementem, który możesz włączyć do swojej diety.

Granat

Owoc ten posiada wiele właściwości zdrowotnych i jest bogaty w witaminy A, C, E oraz żelazo, potas i antyoksydanty. Zawartość w nim składników odżywczych sprawia, że efektywnie obniża ciśnienie. Przeprowadzone badania wskazują, że spożywanie więcej niż jednej szklanki soku z granatu dziennie przez kilka tygodni prowadzi do obniżenia ciśnienia.
2
Tłuste ryby

Tłuste ryby, takie jak łosoś, makrela czy sardynki pozytywnie wpływają na twoje zdrowie, ponieważ zawierają białko, witaminę D, B oraz selen. Ponadto w swoim składzie zawierają także kwasy tłuszczowe omega-3, które znane są ze swojego dobroczynnego wpływu; obniżają między innymi wysokie ciśnienie. Zaleca się spożywać dwie porcje ryb tygodniowo. Powinny to być ryby tłuste.

Ciemna czekolada

Ciemna czekolada ma bogaty smak i zawiera mało (lub wcale) cukru. Wspomaga zdrowie układu krwionośnego, ponieważ jej podstawowym składnikiem jest kakao. Jest ono dobrym źródłem żelaza, magnezu, manganu, fosforu oraz cynku. Jest ono również bogate w antyoksydanty. Antyoksydanty, takie jak polifenole, pomagają obniżyć ciśnienie krwi poprzez poszerzanie i rozluźnianie tętnic. Następnym razem, kiedy poczujesz chęć na coś słodkiego, zamiast po mleczną, sięgnij po ciemną czekoladę, najlepiej taką która zawiera 60 procent lub więcej kakao.
3
Pełne ziarna

Badania wskazują, że dieta bogata w pełne ziarna pomaga obniżyć ciśnienie krwi. Podczas eksperymentu porównano spożywanie przetworzonych ziaren z pełnymi ziarnami i okazało się, że osoby jedzące co najmniej trzy porcje pełnych ziaren dziennie zauważyły u siebie obniżenie ciśnienia. Powinnaś dążyć do zastąpienia dziennego spożycia przetworzonych ziaren na pełne. Owsianka, chleb z pełnego ziarna pszenicy oraz brązowy ryż poprawiają zdrowie układu krwionośnego oraz są idealną opcją, którą możesz włączyć do swojej diety.

Jakie korzyści daje odpowiednia dieta?
Włączenie wszystkich lub części podanych produktów poprawi twoje ogólne zdrowie. Zbilansowana dieta, w której znajdują się nieprzetworzone produkty, posiada wiele korzyści. W większości przypadków zawierają one niską ilość sodu oraz są bogate w potas, wapń, magnez oraz antyoksydanty pomagające ustabilizować oraz obniżyć ciśnienie krwi.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dietę w nadciśnieniu tętniczym zaliczamy do tzw. leczenia niefarmakologicznego, które stosuje się jako niezbędne...
Jaka dieta przy nadciśnieniu?
Dietę w nadciśnieniu tętniczym zaliczamy do tzw. leczenia niefarmakologicznego, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt