Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Udary i Wylewy > Objawy wstrząsu: Co robić po urazie głowy?

Objawy wstrząsu: Co robić po urazie głowy?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Kroki, jakie podejmiesz po wstrząsie, mogą przynieść różnicę w twoim zdrowiu oraz stopniu, w jakim uraz na ciebie wpłynie. Wstrząs uznawany jest za łagodny uraz głowy i w ten sposób powinien być leczony. Występuje on podczas upadku spowodowanego poślizgnięciem oraz w innych sytuacjach, w których dochodzi do uderzenia się w głowę. W większości przypadków nie zagraża on życiu, jednak może przynieść długotrwałe problemy, z którymi nikt nie chce mieć do czynienia.

1
Utrata przytomności i splątanie

Według Centers for Disease Control&Prevention około 2.5 miliona ludzi rocznie w Ameryce odwiedza szpitale po urazie głowy. Jednym z najczęściej występujących objawów jest utrata przytomności, nawet jeśli występuje tylko przez jedną czy dwie sekundy. Po przebudzeniu się wiele osób ma kłopoty z przypomnieniem sobie okoliczności zdarzenia. Prowadzi to do dodatkowej frustracji i problemów z podejmowaniem decyzji.

Utrzymujący się ból głowy i szyi

Kilka dni po wstrząsie lub urazie mózgu wiele osób odczuwa ból głowy i okolic szyi. Może on być długotrwały, dlatego jeśli wypadek spowodowany był z winy innej osoby, należy skonsultować się z prawnikiem. W przypadku zaniedbania, ofiary urazów głowy mogą uzyskać odszkodowanie za leczenie. Może być to ważne, ponieważ ból głowy i szyi może występować przez pewien czas, co potencjalnie będzie przeszkadzać w pracy oraz wymagać dalszych konsultacji medycznych.
2
Mdłości i wymioty

Mdłości i wymioty są poważnymi problemami, z którymi zmagają się osoby po wstrząśnieniu mózgu. W niektórych przypadkach prowadzą one do kłopotów ze snem, co może wpływać na problemy ze wstaniem do szkoły czy pracy. Inne objawy, takie jak zawroty głowy, również mogą wymagać interwencji medycznej. Niestety symptomy te znajdują się wśród tych, które są najczęściej ignorowane, ponieważ mogą być jednocześnie objawem grypy, zapalenia zatok, infekcji oraz innych dolegliwości.
3
Nadwrażliwość oraz powolność

Nadwrażliwość na jasne światło lub głośne dźwięki jest częstym problemem wśród osób zmagających się ze wstrząśnieniem mózgu. Może to prowadzić do kłopotów z utrzymaniem równowagi oraz spowolnionym mówieniem oraz ruchami. Niektórzy po takim urazie mogą mieć także problemy z czytaniem.

Co należy zrobić?

Pierwszym krokiem, który należy podjąć podczas wstrząsu, jest wizyta u lekarza. Uraz mózgu może mieć długotrwały efekt, co może wpływać na prowadzenie pojazdów, pracę, mowę oraz sen. Jedynym sposobem na upewnienie się, że jesteś bezpieczny, jest rozmowa z lekarzem. W niektórych przypadkach kolejnym krokiem jest konsultacja z adwokatem, aby omówić pokrycie kosztów leczenia.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt