Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Siedem powodów, dla których pocisz się bardziej niż zazwyczaj

Siedem powodów, dla których pocisz się bardziej niż zazwyczaj

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Pocenie się jest zjawiskiem naturalnym i korzystnym dla organizmu. Pomaga regulować temperaturę ciała, a jego brak może spowodować problemy. Według National Istitutes of Health normalna ilość potu może wynosić nawet do 1 litra dziennie. Osoby cierpiące na nadmierną potliwość mogą jednak wytwarzać go więcej, co może prowadzić do poważnych - społecznych i emocjonalnych - konsekwencji. Istnieje kilka powodów, dla których możesz pocić się bardziej niż zwykle, a poznanie ich jest cenną wiedzą.
1
1. Przyczyny medyczne

Istnieje wiele medycznych czynników, które mogą powodować pocenie się. Zaliczyć do nich można: menopauzę, cukrzycę, niewydolność serca, ciążę, problemy z tarczycą oraz niektóre rodzaje nowotworów. Przyczyną wytwarzanie nadmiernej ilości potu w tych przypadkach są kłopoty z hormonami. Choroby tarczycy są poważnym czynnikiem, jeśli wytwarza ona za dużo lub za mało hormonów tarczycy.

2. Układ limbiczny

Układ limbiczny jest zestawem struktur w mózgu odpowiedzialnym za emocje oraz pamięć. Jako centrum naszych emocji, ciało migdałowate może stać się nadpobudliwe, powodując pocenie się oraz reakcję ucieczki. Szczególną kontrolę nad procesem pocenia się ma podwzgórze.
2
3. Emocje

Nadmierna potliwość może być spowodowana wysokim poziomem stresu. Gniew, strach, niepokój lub wstyd mogą sprawiać, że organizm odpowiada w taki sposób, jakby chciał się ochłodzić.

4. Jedzenie

Kolejnym zaskakującym powodem, dla którego możesz się nadmiernie pocić są spożywane przez ciebie produkty, które są ostre, gorące, mają w sobie alkohol lub kofeinę. Powodują one pocenie się na czole, szyi, głowie lub twarzy. W niektórych przypadkach nawet myśl o tego typu jedzeniu może wywołać pocenie się.
3
5. Leki

Istnieją leki, których potwierdzonym efektem ubocznym jest nadmierna potliwość. Należą do nich między innymi hydrokodon, paracetamol oraz insulina.

6. Palenie

Palenie papierosów może powodować nadmierną potliwość. Nikotyna w tradycyjnych papierosach stymuluje narządy wydzielające pot. Nadmierne palenie równa się nadmierne pocenie.

7. Geny

Twoja genetyka może wpływać na większą podatność na pocenie. Niestety na ten moment niewiele można z tym zrobić.

Jak pokonać problem?
Zapobieganie nadmiernemu poceniu zaczyna się od zidentyfikowania jego przyczyny. Kiedy już to zrobisz, łatwiej będzie pracować nad problemem. Niektóre leki skutecznie hamują organy wydzielające pot, a ponadto istnieją antyperspiranty niwelujące problem. Jeśli przyczyną nadmiernej potliwości są zażywane przez ciebie leki, spożywane potrawy lub stresujące sytuacje, to ważne jest, aby udać się po radę do swojego lekarza.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pot jest reakcją na wysoką temperaturę, intensywny wysiłek fizyczny albo stres. Reakcją zarządza tak zwany sympatyczny...
Sposoby na nadmierną potliwość
Pot jest reakcją na wysoką temperaturę, intensywny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt