Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie i Ciąża > Dziesięć najlepszych produktów dla ciężarnych

Dziesięć najlepszych produktów dla ciężarnych

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Teraz, kiedy jesteś w ciąży, wszyscy będą cię karać, jeśli nie będziesz dbała o swoje ciało i zdrowie twojego dziecka. Będą mówić ci czego nie jeść, czego nie pić i czego masz nie robić. Jednak dość o tym, czego nie możesz. Porozmawiajmy o tym, co powinnaś robić. Mniej stanowczych rad, a więcej słów zachęty. Omówmy w szczegółach produkty, które powinnaś jeść, aby rozwój dziecka przebiegał prawidłowo. Oto dziesięć produktów, które powinnaś spożywać będąc w ciąży.
1
1. Owoce i warzywa

Twoi rodzice mówili ci o nich, kiedy dorastałaś, a ty będziesz powtarzać to swojemu dziecku. Owoce i warzywa są niezbędnym elementem w diecie. Swoją uwagę skup na ciemnozielonych warzywach liściastych, słodkich ziemniakach, marchewkach, papryce oraz kolorowych owocach, takich jak mango, jagody, banany i awokado. Z kolei brokuły mają mnóstwo wapnia i kwasu foliowego, dlatego jeśli do tej pory ci one nie smakowały, czas się przestawić!

2. Nabiał

Twoje dziecko potrzebuje dużej ilości nabiału, który zawiera wapń. Ulubionymi produktami ciężarnych kobiet są jogurty, w szczególności greckie. Wapń możesz dostarczyć sobie również pijąc mleko i jedząc ser.
2
3. Chude mięso

Wołowina, wieprzowina oraz kurczak są dobrym źródłem białka, jednak kurczak jest najchudszy. Możesz również wybrać indyka lub ryby. Wołowina i wieprzowina są bogate w żelazo i witaminy z grupy B. Kobiety unikające czerwonego mięsa, powinny trzymać się kurczaka i innych mięs zawierających małą ilość tłuszczu.

4. Woda
Może nie do końca zalicza się ona do pożywienia, jednak również powinna być spożywana w dużych ilościach, ponieważ podczas ciąży objętość krwi zwiększa się do 1.5 litra. Woda nawilża cię i sprawia, że twój organizm pracuje prawidłowo i wszystkie składniki odżywcze i witaminy przedostają się do płodu.

5. Rośliny strączkowe

Soczewica, groszek, fasola (navy, pinto itp.), ciecierzyca, soja oraz orzeszki ziemne zaliczają się do tej kategorii. Zapewniają one dużą ilość błonnika, białka, żelaza, kwasu foliowego (bardzo ważne!) oraz wapnia.
3
6. Łosoś z dzikiego połowu

Bogaty w białko i kwasy tłuszczowe omega-3, łosoś z dzikiego połowu, jest dobry dla twojego dziecka i mózgu. Unikaj jednak łososia hodowlanego, ponieważ zawiera on wysoki poziom rtęci. Zmniejsz również ilość spożywanych ryb na tydzień, ponieważ rtęć może być szkodliwa.

7. Orzechy

Orzechy są bogate w ważne minerały i witaminę E, a do tego są bardzo prostą przekąską. Zawierają dużą ilość zdrowych tłuszczów i mogą być dodane do wielu potraw. Postaw na takie orzechy jak: orzechy włoskie, migdały, orzeszki ziemne, orzechy pekan, orzechy nerkowca czy pistacje.
4
8. Pełne ziarna

Dobrym źródłem złożonych węglowodanów z pełnych ziaren są owies i quinoa. Zawierają one także błonnik, witaminy z grupy B oraz magnez.

9. Tran

Tran produkowany jest z wątroby ryby i jest ona bogaty w kwasy tłuszczowe omega 3, EPA oraz EHA. Te składniki odżywcze pomagają w rozwoju mózgu i oczu dziecka oraz są powiązane z wyższą wagą urodzeniową i mniejszym ryzykiem chorób. Jedna porcja dziennie jest wystarczająca.

10. Sok pomarańczowy

Sok pomarańczowy zawiera kwas foliowy, potas oraz witaminę C i jest zdrowszy niż większość słodzonych napojów. Jeśli jednak nie chcesz wypijać hektolitrów soku pomarańczowego dziennie, wiedz że wystarczy jedna szklanka o poranku. Przez resztę dnia nawadniaj organizm pijąc wodę.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Podstawy zdrowego odżywiania nigdy się nie zmieniają – owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste to obowiązkowe pozycje w...
Co najlepiej jeść w ciąży?
Podstawy zdrowego odżywiania nigdy się nie zmieniają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt