bezpieczny internet ;)

Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
GhostBusterGhostBuster - specjalista Tipy.pl

Niezależnie od tego, czy sprawdzasz e-maile, czy robisz przelew online, a może korzystasz z przeglądarki dla rozrywki, istnieje całe mnóstwo zagrożeń, na które musisz uważać. Podstawowa wiedza dotycząca źródła tych zagrożeń pozwoli ci uniknąć bycia ich ofiarą. Oto kilka prostych wskazówek, które pomogą ci bezpiecznie korzystać z Internetu:
1
Zastanów się dwa razy, zanim wpiszesz jakiekolwiek informacje w swoim profilu w serwisie społecznościowych. Nie ujawniaj zbyt wielu prywatnych informacji, jeśli nie chcesz paść ofiarą kradzieży tożsamości.
2
Nigdy nie otwieraj maila od nieznanego nadawcy, zwłaszcza gdy ma chwytliwy temat i załączniki. Nigdy nie odpowiadaj nieznanemu nadawcy podając swoje dane personalne.
3
Jeśli używasz komputera w miejscu publicznym (np. w kafejce internetowej) upewnij się, że skasowałeś historię przeglądania i cache.
4
Hasła istnieją z konkretnego powodu. Zawsze wymyślaj silne hasła („haslo123” NIE jest dobrym hasłem) i nie stosuj tego samego hasła do wszystkich swoich kont. Nigdy nie zapamiętuj hasła w celu automatycznego logowania, choćby nie wiem jak męczące było wprowadzanie go za każdym razem, gdy korzystasz z konta.
5
Regularnie uaktualniaj przeglądarkę i system operacyjny. Uaktualnienia przeglądarki pomagają załatać luki bezpieczeństwa, które powstały przez wcześniejsze niedopatrzenia ich twórców. Najlepiej, jeśli wybierzesz najbezpieczniejszą przeglądarkę z możliwych – nigdzie nie jest przecież powiedziane, że musisz cały czas trzymać się jednej. Wypróbuj Mozilla Firefox, Safari lub Google Chrome. Wszystkie one są szybsze i znacznie bezpieczniejsze od Internet Explorera.
6
Zainstaluj sprawdzone oprogramowanie antywirusowe i regularnie skanuj swój komputer w poszukiwaniu wirusów.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

d
14.09.2020
polecam świetne porady