Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Domowe sposoby na pozbycie się bólu głowy

Domowe sposoby na pozbycie się bólu głowy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Ciężko znaleźć choć jedną osobę, która co najmniej raz w życiu nie zmagałaby się z bólem głowy. Wydaje się, że ten rodzaj dolegliwości jest obecnie jednym z najbardziej powszechnych problemów u ludzi. Statystyki dowodzą, że około 30% populacji zmaga się z bólem głowy przynajmniej raz w miesiącu. Za bóle głowy odpowiada wiele czynników, np. zmiany w neuronach w mózgu, zmiany w przepływie krwi, czynniki genetyczne, nadmierne spożywanie alkoholu czy palenie tytoniu, a także odwodnienie organizmu. Nie bez znaczenia jest też nadmierny stres, szybki tryb życia czy niezdrowe i nieregularne odżywianie się.

Różne rodzaje bólu głowy

Bóle głowy mają różne rodzaje, a każdy z nich można leczyć w inny sposób. Jednym z nich jest niebezpieczna i często nawracająca migrena, na którą działają wyłącznie silne środki przeciwbólowe. Zmagając się z różnymi dolegliwościami, coraz częściej sięgamy jednak po to, co powinno być ostatecznością – środki farmakologiczne. Przy lżejszych bólach ewidentnie powinniśmy się ich wystrzegać. Zapewne niewielu z nas o tym wie, ale wyjątkowo pomocne na dolegliwości głowy są preparaty naturalne, dzięki którym uśmierzymy ból głowy bez zatruwania żołądka lekami. Poniżej przedstawiamy kilka tych najskuteczniejszych.
1
Olej z mięty pieprzowej

Olej z mięty pieprzowej poprawia przepływ krwi, udrożniając naczynia krwionośne, co przyczynia się do niwelowania bólu głowy. Jedne co musisz zrobić, to wmasować w skórę głowy odrobinę oleju, kiedy odczuwasz ból. Dla wzmocnienia efektu tego zabiegu możesz także dodać kilka kropli oleju do gotującej się wody i powoli wdychać opary. Inhalacyjny dodatek sprawi, że naczynia krwionośne staną się rozluźnione i będą sprawniej pracować.

Olej eukaliptusowy

Innym preparatem również działającym kojąco jest olej eukaliptusowy, który można kupić w aptece lub drogeriach. Szczególnie pomocna na bóle głowy jest inhalacja na bazie tego olejku. Zwalcza zarówno ból głowy, uszu, zatok, a także przeziębienia. Wystarczy, że dodasz parę kropel oleju do wrzątku, a następnie spokojnie będziesz wdychać opary. Efekt jest natychmiastowy! Olej eukaliptusowy sprawnie udrażnia naczynia krwionośne w organizmie, tym samym niwelując ból głowy.
2
Imbir

Kto by pomyślał, że ta znana, lekko ostra przyprawa korzenna posiada tak cenne właściwości kojące ból. Substancje zawarte w imbirze, wytwarzające specyficzny aromat, pomagają zwalczać stany zapalne w żyłach, w konsekwencji niwelując ból głowy. Gdy ten ci doskwiera, przygotuj imbirową herbatkę: do wrzątku wrzuć posiekany imbir i zostaw pod przykryciem na kilka minut. Do leczniczego napoju możesz dodać mleka, herbaty, miodu lub innych składników. Samodzielnie w domu możesz przygotować również naturalny żel z imbiru. Wystarczy, że potrzesz imbir i zalejesz go niewielką ilością wody tak, by powstała papka. Następnie nałóż ją na bolące części głowy.

Bazylia

Bazylia to nie tylko doskonały dodatek do włoskich dań, ale roślina posiadająca wyjątkowe właściwości relaksacyjne. Działa rozluźniająco na mięśnie, co w efekcie uśmierza ból głowy spowodowany napięciem mięśniowym. Podobnie wpływa na inne dolegliwości związane ze skurczem mięśni. Do przygotowania leczniczego naparu z bazylii potrzebujesz świeżej bazylii i wrzątku. Do gotującej się wody wrzuć kilka świeżo zerwanych liści bazylii i pozwól, by uwolniły swój aromat. Następnie pozwól miksturze ostygnąć, wypij ją i poczekaj na efekt. W celu uśmierzania bólu liście bazylii można również żuć lub wmasowywać je w tył głowy.
3
Olej z lawendy

Lawenda znana jest od starożytności szczególnie ze swoich właściwości kojących migreny, inne bóle głowy, a także bóle mięśniowe. Jak stosować lawendę, by uśmierzyć ból głowy? Bardzo prosto! Olejem lawendowym możesz się inhalować, dodając jego krople do wrzątku, a także przykładać go na czoło jako kompres. Inhalacje i okłady z lawendy działają szybko i skutecznie.

Sok z mięty

Mięta ma właściwości przeciwzakaźne i odkażające. Podstawowy składnik mięty – mentol skutecznie radzi sobie także z bólami głowy. Możesz także używać wyciągu z mięty na czoło w postaci kompresu. Zmniejszysz tym samym poziom bólu głowy.
4
Gorące i zimne kompresy na czoło

Powszechnie znanym i ciągle skutecznym sposobem na pozbycie się bólu głowy są kompresy, które powinno przykładać się na bolące miejsca. W zależności od przyczyny bólu głowy powinno się stosować zimne lub gorące okłady. Obydwa rodzaje przynoszą ulgę i redukują  stres. Cierpiący na napięciowy ból głowy powinni używać ciepłych, natomiast walczący z migreną – chłodnych. By wykonać kompres namocz ręcznik w zimnej lub gorącej wodzie, zwiń i nałóż go na czoło. Następnie przełóż na kark, by obniżyć napięcie mięśniowe. Te czynność należy powtarzać kilka razy dziennie do momentu wyraźnej poprawy samopoczucia.

Gdy doskwiera ci ból głowy nie sięgaj z od razu po środki przeciwbólowe, które niszcząco działają na nasz żołądek. Na początek wypróbuj propozycje medycyny alternatywnej, która wykorzystuje składniki naturalne, roślinne, jednocześnie chroniąc nasze zdrowie i poprawiając samopoczucie.
Przeczytaj teraz: Co to jest Ajurweda?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból głowy to coś okropnego. W dzisiejszym świecie, gdzie rządzi wszechobecny pośpiech, stres i szybkie jedzenie...
Domowe sposoby na ból głowy
Ból głowy to coś okropnego. W dzisiejszym świecie, gdzie rządzi wszechobecny pośpiech...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt