Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Oświetlenie > Korzyści używania diod LED

Korzyści używania diod LED

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Pewnie nie raz czytałeś o korzyściach związanych z niższym poborem energii przed diody LED. Porównując je z innymi dostępnymi na rynku rodzajami żarówek, można łatwo stwierdzić, że ledy są niezaprzeczalnie najbardziej energooszczędne. Przy okazji są także najnowocześniejszym wytworem branży energetycznej. Najważniejszą zaletą tych małych, solidnych żarówek jest ich długotrwałość. To niesamowite, ale czas ich eksploatacji wynosi nawet 50 tys. godzin! Ich specyficzna, długa żywotność spowodowana jest tym, że działają w nieco inny sposób niż tradycyjne oświetlenie. To wszystko za sprawą tego, że w ledach wykorzystywane są nowoczesne rozwiązania technologiczne. Długi czas działania to nie jedyny powód, dla którego warto wybierać ten rodzaj żarówek. Istnieje jeszcze szereg innych argumentów potwierdzających, że jest to najlepszy wybór żarówek na rynku.
1
Niższe napięcie i opłacalność

Pierwszy z nich to ich niższe napięcie. Żarówki LED nie potrzebują tak wysokiego napięcia jak zwykłe żarówki, by działać sprawnie i wydajnie. W porównaniu do innych typów żarówek są zatem bardzo oszczędne, zużywając o 90%mniej energii niż tradycyjne oświetlenie. Tradycyjne żarówki potrafią zużyć ponad jeden złoty dziennie, energooszczędne około 44 groszy, kiedy ledy pobierają tylko 32 grosze. Należy mieć oczywiście świadomość, że za jedną diodę ledową zapłacimy do kilkunastu razy więcej niż za tradycyjną żarówkę. W perspektywie przyszłości na takiej inwestycji możemy jednak tylko zaoszczędzić. Zamiana wszystkich żarówek w domu na LED sprawi, że twoje rachunki za prąd znacząco spadną.

Trwałość

Ważną zaletą ledów jest również ich trwałość, którą zapewniają wysokiej jakości materiały, z których są one produkowane. Przede wszystkim w żarówkach typu LED nie stosuje się szkła, co dodatkowo zwiększa ich wytrzymałość, zwłaszcza na uderzenia, temperaturę i upadki.
2
Uniwersalność

Diody ledowe, jak nie trudno dostrzec, sprawdzają się nie tylko w pomieszczeniach zamkniętych, ale stanowią świetne rozwiązanie dla oświetlenia ogrodu, parku czy innych otwartych przestrzeni. Są nie tylko praktycznym elementem wyposażenia, ale i ciekawym dekoracyjnym dodatkiem. Szczególnie imponująco prezentują się małe ledy zawieszone na balustradach, drzwiach, oknach czy namiotach. Jeśli chcemy nadać naszemu wnętrzu oryginalny klimat, warto wybrać małe diody w konkretnym kolorze i powiesić je w dobrze prezentującym się miejscu. Efekt "wow" murowany!

Bezpieczeństwo

Jedną z największych zalet żarówek LED jest bezpieczeństwo, które zapewniają. Nie wydzielają one ciepła, przez co można je dotykać nawet po kilku godzinach używania. Zwykłe żarówki natomiast około 90 procent energii przekształcają w ciepło. Używanie żarówek LED ogranicza więc nie tylko ryzyko poparzeń, ale także pożarów. Ledy nie wpływają także szkodliwie na nasz wzrok. Nie przemęczają go i nie naświetlają. Możemy zatem przy ich świetle swobodnie uczyć się lub odpoczywać. Warto wiedzieć, że ledy produkują oświetlenie pozbawione promieniowania UV, dlatego są tak bezpieczne. Sprawia to, że chętnie wykorzystywane są do oświetleni miejsc użyteczności publicznej: galeriach, muzeach, peronach, etc.
3
Natychmiastowe działanie i sprawne przełączanie

Żarówki LED są bardzo sprawne w działaniu. Zaświecają się natychmiastowo po włączeniu, co znajduje zastosowanie między innymi w sygnalizacji drogowej. Równie szybko tracą swoje światło przy wyłączaniu. Dla porównania, tradycyjne żarówki potrzebują więcej czasu do całkowitego wygaśnięcia i potrzebują czasu, by rozgrzać się po włączeniu. Natomiast żarówki energooszczędne potrzebuję przynajmniej kilka minut na odpowiednie rozgrzanie się.

Gibkość nie wpływa na jakość

Diody LED mogą przyjmować różnorodne, często zaskakujące kształty, co w żaden sposób nie wpływa na jakość oświetlenia, które produkują. Ich światło może być przyciemniane i mieć różne odcienie. Dzięki takim rozwiązaniom wnętrza oświetlone ledami wydają się bardziej ciekawe i atrakcyjne. Warto wiedzieć, że wspomniane różne poziomy emisji światła przez żarówki LED często stosowane są zarówno w samolotach, szkołach jak i wielu innych publicznych miejscach, których ilość ciągle się zwiększa.
4
Kolor

Zaletą ledów, która sprawia, że ludzie wybierają je z myślą o udekorowaniu danego wnętrza jest szeroka gama ich kolorów. Dziś z łatwością kupimy ledy w kolorze czerwieni, zieleni, błękitu czy bursztynu. Popularnością cieszy się również ciągle wybierany klasyczny – biały kolor, który idealnie pasuje do klasycznych wnętrz. To specyficzna budowa żarówek LED sprawia, że mogą być one produkowane w setkach kolorów, przez co stają się one coraz bardziej atrakcyjne.

Mimo tego, że niektórzy korzystający z żarówek ledowych narzekają na ich słabą moc, należy jednak zaznaczyć, że ich producenci ciągle nad nią pracują. Łatwo można zauważyć wyraźną jej poprawę gdy sprawdzimy działanie leda wyprodukowanego dwa lata temu, a tego który zakupiliśmy dzisiaj. Najważniejszymi zaletami tego typu oświetlenia jest jego opłacalność i brak szkodliwego wpływu na wzrok. Dlatego przy zakupie żarówek powinniśmy decydować się na oszczędne i bezpieczne ledy.
Przeczytaj teraz: Jak oszczędzać światło?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Planujesz oświetlenie łazienki jednak brakuje ci pomysłu? Jeśli tak, poniżej znajdziesz kilka wskazówek oraz zasad,...
Jak oświetlić łazienkę?
Planujesz oświetlenie łazienki jednak brakuje ci pomysłu? Jeśli tak, poniżej znajdziesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt