Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowa Dieta > Czy dieta wysokobiałkowa pomoże zrzucić zbędne kilogramy?

Czy dieta wysokobiałkowa pomoże zrzucić zbędne kilogramy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Spożywanie dodatkowych porcji białka pomoże zapanować nad głodem, zapobiega utracie tkanki mięśniowej, eliminuje ponowne przybieranie na wadze po odchudzaniu, a także poprawia wrażliwość na poziom insuliny, co jest niezwykle ważne dla obniżenia ryzyka wystąpienia cukrzycy. Wrażliwość na insulinę jest dobrym markerem zdrowia metabolicznego, który zwykle wzrasta wraz z utratą wagi. W rzeczywistości kobiety, które straciły na wadze, zużywając przy tym mniej białka doświadczyły poprawy wrażliwości na insulinę o od 25 do 30 procent.

Białko jest niezbędne
Białko jest niezbędne dla organizmu do budowania tkanki mięśniowej, wzrostu, regeneracji i utrzymanie w zdrowiu każdej tkanki, w tym włosów, skóry czy krwi, dlatego tak ważne jest, aby zachować wystarczającą ilość białka w pożywieniu każdego dnia. Nasz organizm potrzebuje od 0,8 g do 1,2 g białka na każdy kilogram masy ciała każdego dnia. Na przykład około 70 kilogramowa kobieta lub mężczyzna, powinni optymalnie zjadać około 70 g białka dziennie. Jeśli jesteś wegetarianinem, powinieneś wprowadzić do swojej diety żywność na bazie roślin strączkowych, na przykład tofu, fasolę, soczewicę, a także orzechy które są doskonałym źródłem białka.
1
Niebezpieczeństwa związane z dietą wysokobiałkową

W przypadku niewydolności nerek lub cukrzycy

Istnieje kilka naukowych dowodów na poparcie twierdzenia, że diety wysokobiałkowe nie są wskazane dla osób z problemami z nerkami i może powodować długoterminowe komplikacje. Podobnie w przypadku osób chorujących na cukrzycę, dieta wysokobiałkowa nie jest odpowiednim wyborem, a tym bardziej dieta stosowana dla utraty wagi, ponieważ wpływa na zdolność funkcjonowania nerek.
2
Najlepsze źródła białka:

Jeśli próbujesz stosować dietę wysokobiałkową, zawsze koncentruj się na wyborze źródeł chudego białka, takich jak fasola, soczewica, świeże ryby, tofu, indyk i kurczak. Chociaż dieta ta zazwyczaj ma korzystny wpływ na zmniejszenie stężenia triglicerydów i podwyższa poziomu dobrego cholesterolu HDL, nie ma wpływu na zmianę poziomu złego cholesterolu LDL. Posiłki w diecie wysokobiałkowej są zwykle bogatsze w całkowitą zawartość tłuszczu, tłuszczów nasyconych i cholesterolu.
3
Unikaj czerwonego mięsa

Czerwone mięso nie jest najlepszym wyborem dla twojego zdrowia. Spożywanie czerwonego mięsa i wędlin jest związane ze zwiększonym ryzykiem wystąpienia raka prostaty u mężczyzn, zwłaszcza jeśli mięso zostało ugotowane w wysokich temperaturach.

Spożycie wapnia

Dieta wysokobiałkowa powoduje zwiększenie wchłaniania wapnia, wspiera zdrowie kości i utrzymanie odpowiedniej gęstości kości podczas odchudzania.
.
Wartości energetyczne:
Niektórzy ludzie odczuwają uczucie łagodnego lub ostrego zmęczenia. Węglowodany są najbardziej lekkostrawnym pokarmem dla produkcji energii zarówno dla ciała jak i dla mózgu. Jeśli czujesz się zmęczony, rozważ dodanie większej ilości węglowodanów złożonych do swojej diety, na przykład produktów pełnoziarnistych.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Białko to główny budulec naszego organizmu. Jest też dla nas źródłem energii i zapewnia prawidłowy rozwój ciała....
6 produktów bogatych w białko w diecie wegetariańskiej
Białko to główny budulec naszego organizmu. Jest też...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt