Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja skóry > Najczęstsze błędy podczas golenia nóg

Najczęstsze błędy podczas golenia nóg

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Miękkie, gładkie nogi są, zwłaszcza latem, wizytówką każdej kobiety. Choć wiele osób sięga po wosk do depilacji, to jest to dosyć kosztowna i bolesna metoda. Dużo tańszym i mniej bolesnym rozwiązaniem jest użycie maszynek do golenia. Następnym razem, gdy będziesz golić nogi, pamiętaj o tych wskazówkach.

1. Zapominasz o złuszczaniu
Użyj peelingu solnego przed prysznicem, aby podnieść włoski i przygotować skórę do golenia. Pozbycie się martwych komórek skóry, zapobiega również wrastaniu włosków i powstawaniu infekcji.
1
2. Golenie jak najszybciej po wejściu pod prysznic

Często pierwszą rzeczą, jaką robimy po wejściu pod prysznic, jest golenie. Jednak wcześniej powinniśmy zmiękczać skórę przez co najmniej 3 minuty przed nałożeniem kremu do golenia. Ciepła woda idealnie w tym pomaga, ułatwiając golenie. Zatem ta pora jest najlepszym rozwiązaniem.

3. Nie zmieniasz swojej maszynki

Nie należy używać jednorazowych maszynek do golenia więcej niż pięć razy. W przeciwnym razie możesz podrażnić skórę namnażającymi się na powierzchni ostrza bakteriami. Oczywiście maszynkę po każdym goleniu należy dokładnie oczyścić i wysuszyć, w przeciwnym razie nagromadzą się na niej pleśń i inne niebezpieczne grzyby.
2
4. Golenie “na samą wodę”

Jeżeli do golenia włosków użyjesz dobrego kremu zamiast tylko wody, szybko zauważysz różnicę. Krem bądź pianka czy żel sprawiają, że cały proces golenia jest o wiele łagodniejszy dla skóry! Zapobiegniesz w ten sposób powstawaniu podrażnień, wrastaniu włosków, a dodatkowo twoja skóra będzie idealnie nawilżona.

5. Niewłaściwa technika

Oto kilka wskazówek do osiągnięcia odpowiedniej techniki golenia:

Unikaj golenia tego samego obszaru zbyt długo. Taka metoda prowadzi do podrażnień, a dodatkowo możesz skaleczyć skórę.

Bądź ostrożny w obszarach, gdzie skóra jest wyjątkowo cienka, takich jak kostki, kolana i łydki.

Podczas golenia lekko zegnij kolana delikatnie napinając skórę. Zwiotczałą i nie napiętą skórę jest naprawdę ciężko dokładnie golić.

Golenie skóry przy tak zwanej gęsiej skórce sprawia, że powierzchnia jest nierówna i z łatwością możesz się zaciąć lub podrażnić skórę.
3
6. Golenie pod włos

Jeśli masz wrażliwą skórę, spróbuj najpierw golić się w kierunku zgodnym ze wzrostem włosków. Następnie delikatnie przeciągnij maszynkę w przeciwnym kierunku, aby pozbyć się wszystkich pozostałych niechcianych włosków.

7. Użycie niewłaściwego balsamu po goleniu

Zwykły olejek do ciała jest idealnym rozwiązaniem dla skóry po goleniu. Ważny jest jak najbardziej naturalny skład. Odczekaj co najmniej 30 minut przed nałożeniem pachnących balsamów, dezodorantów lub balsamów z filtrem przeciwsłonecznym. Twoja skóra jest bardzo wrażliwa po goleniu, więc takie kosmetyki mogą źle na nią wpływać.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Kobiety golą nogi średnio 11 razy w miesiącu. Kiedy zbliża się lato, a co za tym idzie sezon na sukienki nasze nogi...
Jak golić nogi?
Kobiety golą nogi średnio 11 razy w miesiącu. Kiedy zbliża się lato, a co za tym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt